Consiliul Local Timişoara a adoptat, în 2010, o hotărâre privind delegarea gestiunii serviciului public de coşerit, administrarea WC-urilor publice din oraş şi activitatea de curăţenie la Complexul Sportiv Bega, Sala Olimpia, sediile şi clădirile Primăriei Timişoara, în care îşi desfăşoară activitatea aparatul propriu al primarului şi consiliului local, către SC Administrarea Domeniului Public (ADP) SA, prin negociere directă. Oficialii municipalităţii explicau atunci că se impune externalizarea acestor activităţi ca urmare a reorganizării care s-a făcut la primărie după apariţia OUG 63 din 2010, prin care s-a stabilit un număr maxim de angajaţi pentru administraţiile locale.
Viceprimarul Traian Stoia a ajuns acum la concluzia că facturile pentru curăţenie sunt exorbitante, depăşind 22.000 de euro pe lună din spusele edilului.
„Primăria plăteşte femeile de serviciu care sunt angajate la ADP. Ultima factura a fost de 96.720 de lei pe lună, la care mai trebuie să adăugam vreo 20.000 de lei care înseamnă detergenţi, ustensile… Suma mi-a sărit în ochi, mi se pare că este intolerabil ca ADP să încaseze 1 miliard de lei pe lună (n.r. – în bani vechi)… Vrem ca fiecare instituţie în parte, fiecare direcţie în parte, să-şi gestioneze operaţiunile de întreţinere, de curăţenie, şi să suporte costurile. La noi apar costuri la detergenţi de peste 20.000 de lei pe lună. Mi se pare exorbitant!”, a declarat, vineri, Stoia.
Este vorba de câteva zeci de femei de serviciu din spusele viceprimarului, care fac curăţenie atât la sediul primăriei cât şi la celelalte servicii din subordinea instituţiei.
„Părerea mea este că organizarea, din punct de vedere administrativ, este greşită. Nu se poate ca ADP să aibă 40 de femei de serviciu, pe care le plăteşte cu 6-7 milioane de lei (n.r. – 600-700 de lei) şi să încaseze 1,2 miliarde (n.r. – 120.000 de lei) de la primărie pentru nişte operaţiuni! Din primărie vine problema, din organizare. E foarte simplu. Din moment ce femeile de serviciu sunt la ADP şi cineva semnează că au văzut că au spălat un hectar de gresie – se plăteşte un hectar de gresie. Dacă se fac servicii unor direcţii, unor societăţi comerciale sau regii autonome care ţin de consiliul local, fiecare trebuie să-şi plătească ceea ce comandă. Anulăm HCL-ul pe baza căruia se fac aceste mânării… Vă puteţi da seama că la ADP erau salarii de până la 350 de milioane în anumite luni, la şefi? Deci ADP a fost o gaură neagră la primărie, trebuia desfiinţată de mult”, a mai afirmat Stoia.
Viceprimarul a anunţat că hotărârea prin care s-a stabilit ca de aceste activităţi să se ocupe ADP va fi anulată la proxima şedinţă de consiliu local.
În ceea ce priveşte WC-urile publice din oraş, Stoia crede că acestea ar trebui concesionate unui operator privat.
Citiți principiile noastre de moderare aici!