Chiar dacă traficul pe Centura Timișoarei a scăzut semnificativ după deschiderea circulației pe Autostrada Timișoara – Lugoj, problemele deja cunoscute cu denivelările suprafeței de rulare afectează serios mai ales circulația autotrenurilor.
Cele mai mari probleme sunt cele existente la unul dintre podurile centurii. “Defecțiunile apărute pe zonele de racordare ale pasajului de la km 3+944 cu terasamentul, urmare a tasării terasamentului, se datorează înălțimii mari a terasamentului și a compactării insuficiente în perioada de execuție”, am aflat de la Direcția de Drumuri și Poduri Timișoara.
Constructorul care a realizat lucrarea a mai remediat o dată problema de la acel pod, dar se pare că modul defectuos în care a fost efectuată construcția inițială a acelui pod are efecte și acum. Primele lucrări au fost realizate de o firmă grecească. Ulterior, aceasta nu și-a făcut treaba și a fost înlocuită cu o societate românească. Terasamentul prost făcut de greci provoacă acum tasarea și apar acele denivelări în zona podului.
Valoarea reparațiilor va fi suportată din fondurile firmei constructoare și nu din cele ale DRDP, lucrarea fiind în garanție. “În perioada de garanție a lucrărilor (până în 21 septembrie 2013), Constructorul (JV Romstrade – Vectra Service) are obligația contractuală de a remedia toate defecțiunile care apar și de a suporta costurile aferente”, am mai aflat de la DRDP.
Demararea intervențiilor este programată pentru luna martie. Mai precis, este vorba de perioada 15 – 31 martie 2013, atunci când reparațiile vor include atât tasările de la rampele podurilor, dar și restul centurii. Pe perioada lucrărilor traficul va fi îngreunat și vor exista restricții.
M. Hoster
Citiți principiile noastre de moderare aici!