Promovată mai ales pe vremea când la cârma Ministerului Transporturilor era şef Dan Şova, varianta unui drum de legătură mai facil între Timişoara şi autostrada A1 are de marţi primele măsuri concrete pentru realizare. Compania de Drumuri a lansat anunţul oficial de organizare a licitaţiei pentru stabilirea firmei care va realiza studiul de fezabilitate pentru realizarea acestei noi şosele.
În lungime de aproape 8 kilometri, aceasta ar urma să asigure o urcare mai uşoară a timişorenilor pe autostrada A1. Drumul ar trebui să pornească de pe DN 68, de la bifurcaţia drumului naţional spre Arad către Sânandrei. Dacă la număr de kilometri noul drum de acces nu ar fi mult diferit de cel actual, pe la Giarmata, ar evita intrarea în localităţi, mai precis prin Dumbrăviţa, acolo unde este o aglomeraţie infernală de la deschiderea autostrăzii (inclusiv semafoare) şi parţial Giarmata.
„Am analizat această variantă de legătură împreună cu domnul Neaga (n.r. directorul general al Companiei Naționale de Drumuri şi Autostrăzi). Sunt câţiva kilometri de drum care se pot realiza. Trebuie ca studiul de fezabilitate să fie realizat, proiectele, şi, în decembrie, să-i dăm drumul la finanţare. Vrem să susţinem finanţarea fie din bani europeni, fie din bani de la buget. Noi vrem să susţinem dezvoltarea acestui drum pe ciclul financiar de dezvoltare 2015 – 2020”, a declarat Dan Şova, atunci ministrul al Transporturilor, în urmă cu câteva luni.
Pe noul drum se va ieşi din Timişoara pe Calea Aradului, urmează drumul de câţiva kilometri de la sensul giratoriu de la Selgros până la bifurcaţia amintită, şi de acolo pe noua şosea.
Cei 8 kilometri vor avea două benzi pe sens şi vor oferi o legătură teoretic mai rapidă cu A1. Valoarea contractului scos la licitaţie de CNADNR pentru stabilirea firmei de consultanţă ce se va ocupa de studiul de fezabilitate este de 572.119 lei, plus TVA. Pe lângă studiul de fezabilitate firma va mai face proiectul tehnic, dar şi documentaţia pentru accesarea unor programe de finanţare, plus procedurile de lansare a licitaţiei pentru desemnarea constructorului. Trebuie menţionat că acest proiect nu are în prezent nicio sursă de finanţare, iar banii pentru actuala licitaţie sunt asiguraţi de Guvern. Durata licitaţiei, cu toate procedurile aferente este de şase luni. Să sperăm că proiectul nu va rămâne doar la nivelul de studiu de fezabilitate.
Citiți principiile noastre de moderare aici!