Chiar dacă invocarea condiţiilor meteorologice nu este justificată, în opinia primarului Nicolae Robu, în cazul lucrărilor de modernizare a străzilor Cloşca şi Ovidiu Balea, noul termen la care ar urma să se termine cu şantierul de pe aceste artere este sfârşitul lunii iunie.
„SDM-ul aduce toate garanţiile că până la sfârştul lunii iunie se va termina lucrarea. La fel, mi s-a garantat că lucrările vor fi finalizate până la sfârşitul lunii mai… Desigur că în prima parte a acestui an nu s-a putut lucra, dar dacă s-ar fi lucrat la capacitate de când s-a făcut vreme frumoasă, după părerea mea lucrările ar fi putut fi finalizate până la sfârşitul lunii mai. Drept urmare, invocarea condiţiilor meteo nu poate fi un motiv serios pentru justificarea întârzierii. Este o problemă la nivelul întregii societăţi. Sunt nemulţumit de cum lucrează această societate în ansamblul ei, sunt nemulţumit şi de ritmul în care s-a mişcat în Piaţa Victoriei, la acea amenajare în locul fostului acvariu. Se pare că aici sunt înrădăcinate nişte mentalităţi cu care eu nu mă pot împăca, s-au obişnuit să nu prea muncească, să fie susţinuţi în diverse modalităţi, cu mine asta nu va merge”, a declarat Robu.
Cât despre susţinerea societăţii Drumuri Municipale, care are ca acţionar unic Consiliul Local Timişoara, aleşii locali au aprobat, chiar luna trecută, majorarea capitalului social al SDM cu 4 milioane de lei. Reprezentanţii societăţii explicau atunci că o parte din bani va fi folosită pentru aprovizionarea cu materiale de construcţie, bitum, ciment, cribluri, piatră spartă, combustibil termic lichid, precum şi pentru aprovizionarea cu motorină şi piese de schimb pentru buna desfăşurare a activităţii, SDM având în derulare în prezent patru lucrări – modernizarea şi extinderea străzii Cloşca, amenajarea străzii Musicescu, amenajarea Complexului Rutier Michelangelo (împreună cu CCCF – Drumuri şi Poduri) şi sporirea capacităţii de circulaţie pe DJ 595 Giroc – Timişoara.
Primarul, cel care de altfel a şi făcut apel la aleşi să voteze acest proiect în plenul consiliului local, motivând că societatea este într-o situaţie critică, spune că acesta este ultimul ajutor de care va mai beneficia SDM.
„Le-am dat acum pentru că era un interes major pentru municipalitate să facem o injecţie de capital la SDM, altiminteri ajungeam în situaţia să pierdem o clădire foarte importantă pentru noi (n.r. – Centrul de semnalizări rutiere pe pe bulevardul Iuliu Maniu), care în plus este prinsă într-un proiect european (n.r. – privind managementul traficului), şi consecinţele ar fi fost cumplite, absolut inacceptabile pentru noi, de aceea am acceptat să facem această infuzie de capital, pentru a ajuta societatea. Dar, o spun răspicat, este ultimul ajutor pe care îl primeşte. Dacă SDM-ul nu se va dovedi o societate capabilă să funcţioneze eficient atunci vom lua măsuri radicale putând însemna fie trecerea la un model gen Retim, cu 50% acţiuni ale municipalităţii, 50% acţiuni private, fie nu exclud nici soluţii mai radicale”, a avertizat Robu.
În luna septembrie a anului trecut, edilul declara că societatea Drumuri Municipale ar putea fi transformată într-un serviciu intern al primăriei. Între timp, Executivul Primăriei a propus şi desfiinţarea societăţii ADP, consilierii locali aprobând, în decembrie, fuziunea SDM cu ADP, fiind vorba despre o fuziune prin absorbţie.
Citiți principiile noastre de moderare aici!