Atunci când sunt ploi torenţiale, debitele de apă sunt foarte mari şi depăşesc capacitatea de preluare şi transport a reţelei, sistemul intră sub presiune, iar apa refulează în subsoluri, au explicat reprezentanţii Aquatim. Ei spun că aceste subsoluri care se inundă au avut iniţial o altă destinaţie majoritatea, fiind magazii, subsoluri tehnice sau boxe. Piaţa imobiliară s-a dezvoltat şi multe dintre aceste încăperi au fost transformate în locuinţe, birouri sau spaţii comerciale, cu lucrările de modernizare pe care le presupune acest lucru. „Din păcate, legarea instalaţiilor interioare de canalizare la sistemul public s-a făcut în cele mai multe situaţii neautorizat, fără un proiect tehnic care să prevadă soluţiile tehnice adecvate pentru evitarea riscului de inundare al acestor spaţii, prin reţeaua publică, la ploi torenţiale”, au constatat specialiştii Aquatim.
Aceştia spun că, la cerere, le-ar putea oferi consultanţă de specialitate proiectanţilor sau utilizatorilor serviciilor, fără a percepe taxe, privind soluţiile tehnice pe care le-ar putea adopta pentru a nu a mai avea probleme cu inundarea subsolurilor imobilelor.
„Spre exemplu, una dintre soluţiile posibile este montarea pe reţeaua interioară de canalizare a unei clapete antirefulare, dar, în această situaţie, este foarte important ca apa de ploaie colectată de pe acoperişuri sau alte suprafeţe să fie evacuată după clapetă şi, pe perioada ploilor torenţiale, consumul interior de apă să fie limitat, pentru a evita inundarea. O altă soluţie este colectarea apei de ploaie într-un bazin, de unde să fie refulată cu o pompă în racordul de canalizare, de preferinţă după încetarea ploii şi revenirea sistemului de colectare la regimul normal de curgere”, spun reprezentanţii Aquatim.
Persoanele interesate pot obţine mai multe informaţii la numerele de telefon 0256/ 201.370 sau 0256/ 201.362 – dispeceratul Aquatim.
Citiți principiile noastre de moderare aici!