Atenuatorii de impact se amplasează pe autostrăzile A1 și A6, la ieșirile din nodurile rutiere și la intrările în spațiile de servicii, în 32 de poziții kilometrice. Aceștia vor înlocui și (sau) suplini elementele montate până în prezent pentru semnalizarea acestor puncte sensibile. Până acum, amortizoarele au fost montate la nodurile rutiere Cunța, Lancrăm, Sebeș Vest, pe ambele căi, iar marți echipele se află în nodul Orăștie.
Va urma montarea la nodul Simeria, după care echipele vor monta aceste sisteme pe lotul A1 Traian Vuia – Remetea Mare.
„Atenuatorii de impact protejează pasagerii vehiculelor în momentul unei eventuale părăsiri a drumului și a ciocnirii cu un obiect rigid aflat în afara părții carosabile. Sistemele determină oprirea controlată, care poate duce la diminuarea consecințelor în cazul unei nedorite coliziuni”, transmit reprezentanții Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Timișoara.
Trimite articolul
Xdrumuri facute de oligofreni handicapati
-
Tibi, esti un nesimtit, cum iti permiti sa faci pe cineva “oligofren” si “handicapat”… esti un gunoi, te-n-gura! Sper sa ajungi si tu asa… ccat de om ce esti…
La cat de scumpa este autostrada asta , ma mir ca nu are si senzori de verificare a presiunii pneurilor.
Daca nu are, neaparat sa monteze si din aia, ca se merita!
Eventual sa püuneti acolo lumini semnalizare si cativa stalpi cu iluminat stradal, si ceva ce nu au nici macar nemti la autostrazi!
Sifonarea banului public. Cate accidente exista pentru ca aceste atenuatoare sa fie necesare?
Nu mai bine faceati ceva sa nu mai intre retarzii pe contrasens?
-
Mai bine faceau niste panouri indicatoare suplimentare care sa-l atentioneze pe sofer ca aici e iesirea.
Ca ori da cu masina in ceea ce era mai inainte (Cutia aia cu verde) ori da in aceste atenuatori de impact, e tot aia. La viteza de circa 100 km/ora este fix pix diferenta. Si la una si la alta se opreste in acesl loc, Credeti ca cineva da cu masina in aceste “atenuatoare de impact” si hop, merge mai departe, fara sa opreasca? Numai daca da cu tancul nu pateste nimica, altfel ai botul la maisna, camion facut praf! Eu personal nu le vad rostul!
Decat daca rostul este, cum spuuneau si altii de sifonare a banului public.-
Da, masina va fi dauna totala cu si fara atenuatori, atata doar ca atenuatorii fac diferenta intre accident cu victime si accident cu pagube materiale.
-
DEci acolo, la iesirea de pe autostrada, pe banda aia, nu isi au rostul aceste fierotanii. Daca dai frontal cu Dacia ta in aceste ferotanii este mai grav decat daca ai acrosa parapetul de la banda de iesire. In aceste ferotanii intri frontal si o mierlesti, si in parapet daca il stergi, “aluneci” si te freci de parapet pana te opresti!. Am invatat la scoala de soferi (nu in Romania). In caz ca cedeaza franele sau nu poti iesii di viteza 4-a, te freci de parapet pana opresti. Faci masina praf dar tu traiesti, a fost explicatia
Si acuma vorbind, accidentele nu se fac de obicei la iesirea de pe autostrada.
Ceva asemanator am vazut numai pe o autostrada in munti la o panta in jos, unde era pentru camioanele scapate de sub control o banda speciala cu asfalt/urma pietris/urma nisip/urma un amortizor de soc ca asta, dar de obicei, cica, camioanele ajung pana la nisip si acolo se impotmolesc!.
dar la o autostrada de campie, cum avem noi, sa monteze asa ceva la o iesire de pe autostrada este un nonsens.
-
-
Toată lumea critica, dacă se face nu este bine, dacă nu se face iarăși nu este bine.
-
daca s-ar face ceva ca lumea si uril nu ar critica nimeni.
La ce sunt bune aceste atenuatoare de impact? Crezi ca daca dai cu masina in aceste atenuatoare nu patesti nimica? Daca mergi si ajungi la iesirea aia cu 50-60km / h ajungea si parapetii existenti.
daca mergi si ajungi cu 100-120 km/h pe banda de iesire si lovesti atenuatorul ala, ce crezi ca se intampla?
Spune-mi la ce sunt bune aceste parapete suplimetare?
Daca ai “uitat” sa iesi de pe autiostrada sau vezi ca ai viteza prea mare si nu poti lua curba, o iei inainte , pe zona hasurata si iesi la iesirea urmatoare. In alte tari am vazut chiar ca la autostrazi cu banda de iesire asa in curba, ai indicatoare suplimentare cu “Atentie curba stransa la dreapta!” si nici nu au parapet la iesire pe partea stanga, asa ca poti la nevoie sa eviti un evntual impact, iesind pe zona aia cu iarba (Triunghiul dintre banda iesire, banda intrare si autostrada. )
Dar proiectantii de autostrazi la noi in RO , astia stiu totul mai bine si imbunatatesc autostrada cu constructii inutile ca cea din articol. Eu pe unde am umblat prin Europa nu am vazut asa ceva. Unele tari au acolo recipiente din plastic (care la o adica te opresc cu ceva, sau care mai degraba protejeaza parapetii metalici )
La noi au pos plasticul (cum se vede in poza) exact dupa parapet. La ce? Este ceva de genul : Imi pun chilotii peste pantaloni!
Tâmpenii care nu au ce cauta într o lume civilizată
-
Din pacate, Romania nu e pe aceeasi lungime de unda cu civilizatia.
Am văzut și eu din astea prin filmele americane, dar acolo erau butoaie mari cu apă și scăpau cu viață! In fierotaniile astea daca dai îți faci mașina sită! Mai ales la Dacia și cazanele oltenești din 1907 toamna roase toate de rugină!