Poliția Locală Timișoara atrage atenția societăților comerciale care își amplasează terase sezoniere pe raza municipiului că reprezentanţii Serviciului Inspecție Comercială au demarat deja verificări pentru a se stabili modul în care se respectă legislația cu privire la deținerea autorizației și specificațiile privind condițiile de amplasare. După ce săptămâna trecută au fost deja depistate două terase care funcționau fără documentele legale necesare în zona centrală, pe străzile Alba Iulia și Mărășești, în această perioadă vor fi verificate și alte asemenea locații.
Potrivit Hotărârii de Consiliu Local 43 din 2011, comercianții care deţin terase au printre obligații desfășurarea activităților de comerț stradal în mod civilizat, cu respectarea normelor legale privind igiena și sănătatea publică, protecția consumatorilor, proveniența și calitatea mărfurilor, protecția muncii, liniștea și ordinea publică, având obligația să afișeze datele de identificare și acordul de funcționare ambulant, să afișeze în mod vizibil prețurile, să-și desfășoare activitatea comercială în perimetrul și pe amplasamentul aprobat, pentru că au fost şi cazuri în care unii s-au extins mai mult pe domeniul public, să păstreze curățenia, să utilizeze mobilierul stabilit și aprobat de către specialiştii din cadrul primăriei, să nu creeze disconfort riveranilor, să nu aducă prejudicii zonelor verzi și mediului înconjurător şi să respecte orarul de funcționare aprobat. Cei care nu respectă aceste prevederi riscă sancțiuni cuprinse între 200 și 1500 de lei.
Citiți principiile noastre de moderare aici!