Întâlnirea organizată de CCIAT la Centrul Regional de Afaceri Timișoara (CRAFT) a avut loc duminică, 28 mai, între orele 11:00 și 12:30. Delegația chineză care s-a întâlnit cu oamenii de afaceri timișeni a fost alcătuită din SHI Huangjun, vicepreședinte al Centrului Național Expozițional Shanghai, GAO Feng – directorul departamentului de publicitate al China International Import Expo și LIU Xuan – secretarul Ambasadei Republicii Populare Chineze la București. CCIAT a fost reprezentată de Mihaela Tomescu, directorul general.
Atât reprezentanții expoziției, cât și cei ai CCIAT au ținut să puncteze că relațiile economice româno-chineze sunt în dezvoltare. De altfel, China reprezintă, după Uniunea Europeană, principala sursă de importuri a României. În 2021, valoarea acestora a depășit 10 miliarde de dolari, iar în 2022, până în noiembrie, valoarea ajunsese deja la 9,5 miliarde. Acum, prin intermediul expoziției de la Shanghai, firmele românești, inclusiv cele din Timiș, au ocazia să își prezinte și ele oferta pe piața chineză.
„Ne bucurăm că au răspuns firmele invitate să participe la această întâlnire cu reprezentanții China International Import Expo Enterprise & Business Exhibition, pentru a continua tendința de creștere a schimburilor comerciale dintre România și China, pentru a-și găsi parteneri posibili în China, pentru a vedea oportunitățile pe care le poate oferi acest târg, cel mai mare târg de importuri la nivel mondial, din China. Ne bucurăm că această întâlnire are loc ca urmare a vizitei doamnei președinte a Camerei de Comerț Industrie și Agricultură Timiș, Florica Chiriță, în 20 aprilie, la sediul Ambasadei Republicii Populare Chineze la București. Au stabilit să aibă loc această întâlnire pentru a veni să își prezinte aceste oportunități cei de la China International Import Expo”, a declarat Mihaela Tomescu, directorul general al CCIAT.
China International Import Expo
Cea de-a 6-a ediție a China International Import Expo va avea loc în perioada 5-10 noiembrie 2023, la Shanghai. Aceasta va fi structurată în 6 pavilioane tematice: Food and Agricultural – pavilion principal; Automobile and Automotive; Intelligent Industry, Information and Technology; Consumer goods; Medical Equipment and Health Care; Trade and Services. Fiecare dintre acestea va avea între 30.000 și 80.000 de metri pătrați și va putea găzdui cel puțin câteva sute de standuri ale firmelor interesate să își prezinte produsele pe piața chineză.
„Este una dintre cele mai mari expoziții de import. Au avut loc cinci ediții, iar anul acesta va fi a șasea. A fost un mare succes în ultimii ani. Din partea companiilor și instituțiilor românești am observat o participare foarte activă în ultimii cinci ani. La edițiile anterioare, prezența României a fost destul de importantă. La ediția din 2018 am avut chiar reprezentanți din partea Ministerului Economiei, dar la toate edițiile companiile au avut succes prin participarea lor la această expoziție.
Anul acesta, expoziția va avea loc în noiembrie. În acest moment o promovăm la nivel mondial. Facem prezentări în toate țările. România este una dintre țările importante participante din Europa Centrală și de Est. De asta ne aflăm astăzi la Camera de Comerț, pentru ca firmele să afle de oportunitatea acestei participări și să îi sprijinim și încurajăm pentru participare. Am ajuns aseară în București, iar astăzi deja am fost prezenți la Timișoara, considerând-o o locație importantă pentru a începe această promovare. Prima impresie este că orașul este foarte frumos, iar noi am avut parte de o primire foarte călduroasă”, a declarat și Gao Feng, directorul departamentului de publicitate al expoziției, înainte de întâlnirea cu agenții economici timișeni.
În cadrul întâlnirii propriu-zise, reprezentanții delegației chineze au ținut să îi asigure pe cei interesați de a participa la expoziția de la Shanghai că economia chineză va continua să crească, cu toate că aceasta a fost încetinită în ultimii trie ani de pandemia de COVID-19. Aceștia au mai spus că, deși dezvoltarea nu mai este la fel de rapidă, aceasta încă există și este acum structurată pe calitatea produselor și serviciilor oferite.
foto: Tion
Citiți principiile noastre de moderare aici!