Membrii organizației, prezenți pe șantier, au arătat chiar că acolo se lucrează, oamenii fiind pe teren. Pro Infrastructură spune că cei de la CNAIR dau dovadă de duplicitate și că nu aplică aceleași măsuri pentru toți constructorii. Scopul acestei vizite „inopinate” ar fi, de fapt, rezilierea contractului cu constructorul, o decizie cu efecte devastatoare.
„Reprezentanții CNAIR s-au deplasat pe loturile 3 și 4 ale Autostrăzii A1 Lugoj – Deva pentru a inspecta mobilizarea constructorilor și au constatat că este necorespunzătoare pe cele două tronsoane, neluând în considerare că în această perioadă a anului, în proximitatea sărbătorilor pascale, constructorii își iau câteva zile libere. În acest context, vizita «inopinată» și poziția extrem de dură, în special la adresa constructorului de pe lotul 3 (Comsa), denotă rea-voință, lipsă de înțelegere față de un partener comercial și duplicitate, cei din CNAIR înțelegând până la urmă motivele activității slabe, însă doar pentru antreprenorul de pe lotul 4 (UMB), probabil dorind să găsească motive pentru rezilierea contractului cu spaniolii de la Comsa. O astfel de reziliere în acest stadiu ar fi dezastruoasă, atât din punct de vedere al deschiderii circulației, care ar fi amânată cu câțiva ani, dar și din punct de vedere al revendicărilor financiare ale antreprenorului general care ar fi cerute din cauza gestionării complet greșite a contractului de către CNAIR”, spun cei de la Pro Infrastructură.
Mai mult, subliniază aceștia, pe teren pe lotul 3 chiar se lucrează:
„Dacă pe lotul 4 lucrările la autostradă au fost sistate complet, pe lotul 3 chiar s-a muncit și s-a avansat în aceste zile! În imaginile surprinse în zonă de unul dintre pasionații de infrastructură, chiar ieri, cei de la Comsa erau prezenți pe tot șantierul și executau lucrări de asfaltare, umpluturi, turnare beton, taluzare și construcție parcări”.
În anunțul celor de la Pro Infrastructură, problemele ridicate de CNAIR sunt considerate mincinoase.
„În plus, problemele invocate de cei din CNAIR pentru lotul 3 sunt fie afirmații mincinoase, fie dezinformări! Soluția tehnică pentru stabilitatea terasamentelor la kilometrul 76 (zona nodului rutier de la Ilia) a fost prezentată de constructor și aprobată de către consultantul lucrării. Mobilizarea este una suficientă pentru ca lucrările din contract să fie finalizate în acest an DACĂ se rezolvă situația contractuală și disputele, așa cum afirmă și consultantul de pe acest proiect. În plus, după Paște, această mobilizare va crește considerabil. Nu se poate vorbi despre o incapacitate a antreprenorului de a continua și finaliza proiectul, atât timp cât sectorul de autostradă se află la un procent fizic de peste 80%, conform datelor oficiale oferite chiar de CNAIR. Toate aceste lucrări au fost verificate de consultant și plătite de CNAIR. A identifica drept unic vinovat constructorul pentru problemele tehnice apărute este o abordare incorectă, iresponsabilă, care manipulează opinia publică”, mai spun cei de la Pro Infrastructură.
Citiți principiile noastre de moderare aici!