Așa cum tion.ro vă informa încă de marți, 2 aprilie, municipalitatea a reușit să finalizeze licitația demarată încă din prima parte a anului trecut și contestată de două ori de două firme diferite. În cele din urmă, Curtea de Apel Timișoara a decis că PMT poate semna contractul cu firma câștigătoare, care depusese inițial prima contestație la licitație.
Primăria Timișoara a semnat, vineri, acordul cadru de servicii și primul contract subsecvent cu firma care va efectua dezinsecția, dezinfecția și deratizarea în următorii patru ani în Timișoara. Coral Impex SRL din Ploiești primește 18,4 milioane de lei cu TVA pe patru ani, echivalentul a 3,87 milioane de euro, deși licitația era estimată la 10 milioane de euro (46,02 milioane lei cu TVA – n.r.).
Valoarea primului contract subsecvent pentru serviciile de salubrizare – activități de deratizare, dezinsecție, dezinfecție este de 4,6 milioane de lei, echivalentul a aproape 1 milion de euro pe an. Municipalitatea va încheia patru contracte subsecvente pe patru ani, câte unul în fiecare an.
Coral Impex vine de săptămâna viitoare la Timișoara, cu cel puțin 12 utilaje. După ce va depune garanția de bună execuție va intra în vigoare contractul, urmând ca de miercuri să înceapă operațiunea de DDD, susțin oficialii PMT. Cel puțin acestea sunt planurile, pentru că dacă se strică vremea nu se va putea da împotriva insectelor. Se va stropi de câte ori va fi nevoie pentru stârpirea dăunătoarelor, prima dată la sol și apoi aerian, au fost informați cei din primărie.
Coral Impex va presta servicii, conform contractului: în parcuri, scuaruri, spații verzi, Pădurea Verde, perdele forestiere – 1,9 milioane mp, locuri de joacă – 91.930 mp, Canalul Bega, bălți, lacuri și ștranduri – 243.600 mp și aliniamente stradale – 7,9 milioane mp. Se vor face tratamente aeriene pe 13,3 hectare.
Contractul prevede și penalități, între 5 și 30% din valoarea decontului decadal al prestației de salubrizare prezentat. Mai precis, primăria poate penaliza Coral Impex dacă nu prestează acest serviciu la calitatea ofertată. Mai mult, municipalitatea are dreptul să rupă contractul dacă societatea nu face dezinsecție, dezinfecție și deratizare timp de trei luni pe mai mult de 10% din suprafața delegată.
De menționat și faptul că Primăria Timișoara a plătit 14,4 milioane de lei cu TVA doar în perioada 2011-2013 pentru serviciile DDD pe domeniul public: 4,6 milioane lei pe 2011, 4,6 mil. lei în 2012 și 5 milioane de lei în 2013, conform datelor PMT.
Istoria zbuciumată a contractului de dezinsecție și deratizare a Timișoarei a început în toamna anului 2013, când vechiul contract, încheiat Deraton, a expirat, iar primăria a scos din nou acest serviciu la licitație. Doar firma Romprest Servicii S.A. a participat, însă a fost descalificată pentru că nu ar fi îndeplinit condițiile din caietul de sarcini.
Reprezentanții firmei amintite nu s-au dat bătuți și au acționat Primăria Timișoara în judecată. Au urmat patru ani în care nimic nu s-a mișcat, municipalitatea așteptând finalul procesului. Cu excepția unei perioade scurte, în 2016, când în Timișoara s-a făcut dezinsecție în regim de forță majoră, deoarece exista amenințarea virusului Zika. În vara lui 2017, reprezentanții primăriei au semnat un contract cu firma Deraton, care a putut face dezinsecție și deratizare în oraș timp de șase luni, cu 182.000 de lei. Contractul cu Deraton a expirat, însă, în 24 februarie 2018. Vara trecută, PMT a mai încheiat un contract provizoriu, cu firma arădeană Medinet Hygiene Consulting, care a expirat de mult timp. Pentru șobolani nu s-a mai dat însă cu nicio substanță de cinci ani și jumătate.
Articole pe aceeași temă:
http://www.tion.ro/e-oficial-vom-avea-din-nou-dezinsectie-dezinfectie-si-deratizare-in-timisoara/2226455
http://www.tion.ro/tantarii-si-capusele-ne-costa-aproape-10-milioane-de-euro-pe-4-ani-primaria-a-pornit-licitatia-si-semneaza-un-contract-scurt/2029563
Citiți principiile noastre de moderare aici!