Conducerea Primăriei Timişoara a ajuns la concluzia că locuitorii urbei care deţin garaje plătesc prea puţin pentru terenurile pe care le ocupă, aşa că a propus stabilirea unor noi taxe de concesiune, mai mari, pentru terenurile pe care sunt ridicate aceste construcţii. Zis şi făcut. Consiliul Local Timişoara a şi adoptat, în plenul de marţi, un proiect de hotărâre în acest sens.
„În Municipiul Timişoara au fost edificate un număr de 5613 garaje pe terenul Municipiului Timişoara sau al Statului Român, fiind încheiate fişe de calcul sau contracte de concesiune, în baza cărora se achită taxă de concesiune (…) Având în vedere că aceste contracte nu mai sunt echitabile din punct de vedere al taxelor de concesiune, Primăria Municipiului Timişoara încasând mult mai puţin raportat la preţurile reale, se impune modificarea şi stabilirea taxei de concesiune la contractele de concesiune pentru terenul aferent garajelor edificate pe terenul Municipiului Timişoara/ Statului Român (…) În conformitate cu art.17 din Legea nr. 50/1991 –actualizată şi republicată – privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii, limita minimă a preţului concesiunii se stabileşte, după caz, prin hotărârea (…) consiliului local, astfel încât să asigure recuperarea în 25 de ani a preţului de vânzare al terenului, în condiţii de piaţă, la care se adaugă costul lucrărilor de infrastructură aferente”, se motiva în referatul proiectului de hotărâre aprobat marţi.
Noua taxă de concesiune este de 26,10 lei pe metru pătrat pe an pentru terenurile pe care au fost construite garaje, în condiţiile în care amplasamentul unui garaj are circa 17 metri pătraţi, spun reprezentanţii municipalităţii. Până acum taxa era de aproximativ 12 lei. Tot 26,10 lei vor achita şi cei care plătesc chirie în baza unor fişe de calcul. Taxele de concesiune vor fi actualizate anual cu rata inflaţiei.
Termenul scadent este 30 noiembrie, cei care au achitat deja taxa de concesiune vor plăti diferenţe.
UPDATE. Primarul Nicolae Robu a explicat, după vot, că municipalitatea nu are în plan vânzarea acelor terenuri ocupate de garaje pe viitor. „Nu e normal să foloseşti domeniul public fără să nu plăteşti pentru asta. Este o anomalie să umplem oraşul de garaje, care ne împiedică să mai facem spaţii verzi, ne împiedică să înfrumuseţăm oraşul. Deci e o taxă care trebuie plătită în mod firesc pentru utilizarea domeniului public. Nu vrem să vindem acel teren (n.r. – pe care sunt amplasate garajele), tocmai pentru că, la un moment dat, probabil că se va ajunge la alte variante de rezolvare a acestei probleme a păstrării maşinilor şi locurile împânzite de garaje vor putea ajunge să fie eliberate pentru a se face acolo spaţii verzi, pentru a se asigura condiţii mai bune de viaţă în oras”, a declarat Robu după adoptarea proiectului. Deşi vorbeşte despre noi amenajări, edilul spune că nu se poate vorbi despre desfiinţarea garajelor actuale, chiar dacă sunt inestetice, în condiţiile în care nu există o alternativă. Până una-alta, garajele rămân aşa cum sunt, oficialii primăriei afirmând că nu au deocamdată nici soluţii şi nici bani pentru a schimba ceva.
„Nu iau în calcul neapărat (n.r. – desfiinţarea garajelor). Câtă vreme nu putem să oferim cetăţenilor alternative, desigur că trebuie să ne mulţumim şi cu situaţii care nu ne plac. Nu putem să introducem restricţii fără a oferi alternativă. Foarte multe garaje sunt groaznic de urâte. Nu am în momentul de faţă o soluţie, nu dispunem de fonduri ca să alocăm pentru aşa ceva. Vom ajunge să ne ocupăm în timp şi de garaje, astfel încât ele să arate cu totul altfel decât arată acum. Dar trebuie să fim realişti, avem alte priorităţi…”, a concluzionat Robu. Edilul spune că nu are de fapt o situaţie clară asupra garajelor care există la ora actuală în oraş şi a condiţiilor în care sunt amplasate acestea, pentru că nu are încredere că cea prezentată de funcţionarii din primărie corespunde realităţii…
Taxe de concesiune mai mari pentru garajele din Timisoara
Citiți principiile noastre de moderare aici!