Din data de 1 iunie, serviciul Spatiul Privat Virtual devine disponibil, atât pentru persoanele fizice, direct sau prin împuternicit, cât şi pentru persoanele juridice sau entităţile fără personalitate juridică, prin reprezentant legal, reprezentant desemnat sau prin împuternicit. Serviciile de comunicare electronică sunt gratuite şi disponibile 24 de ore din 24.
Accesul persoanelor juridice în sistem se va putea face cu certificatul calificat al persoanei juridice sau al entităţii fără personalitate juridică; cu certificatul calificat deţinut de persoana fizică reprezentant legal al persoanei juridice sau al entităţii fără personalitate juridică; cu certificatul calificat deţinut de reprezentantul desemnat al persoanei juridice sau al entităţii fără personalitate juridică; cu certificatul calificat deţinut de împuternicitul persoanei juridice sau al entităţii fără personalitate juridică.
Prin Spatiul Privat Virtual contribuabilii au acces la declaraţii fiscale întocmite de persoana fizică, persoana juridică sau altă entitate fără personalitate juridică, potrivit legii; cereri adresate de persoana fizică, persoana juridică sau altă entitate fără personalitate juridică Ministerului Finanţelor Publice/Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală pentru obţinerea unor informaţii sau documente în legătură cu situaţia fiscală personală, cum ar fi: cerere de informaţii despre contribuţiile de asigurări sociale declarate de angajatori, cerere de eliberare a certificatului de atestare fiscală, cerere de eliberare a cazierului fiscal, cerere de eliberare a unei adeverinţe de venit, solicitarea unei opinii privind aplicarea legislaţiei fiscale, cereri de audienţă, sesizări, petiţii, reclamaţii, solicitări privind informaţiile publice. De asemenea contribuabilul are acces la acte administrative fiscale, acte de executare şi alte acte emise de Ministerul Finanţelor Publice sau Agenţia Naţională de Administrare Fiscală: decizii de impunere, notificări, somaţii.
Tot în Spaţiul Privat Virtual beneficiarul are acces la certificatul de atestare fiscală, adeverinţa de venit şi altele asemenea; registrul documentelor electronice comunicate în ultimii 2 ani; informaţii referitoare la istoricul acţiunilor; informaţii cu privire la obligaţiile de plată ale persoanei fizice, persoanei juridice sau altei entităţi fără personalitate juridică; informaţii cu privire la livrările/prestările şi achiziţiile efectuate pe teritoriul naţional, conform datelor preluate din declaraţiile informative 394; informaţii relevante, rezultate ca urmare a analizei de risc, în vederea înştiinţării contribuabililor în scopul conformării voluntare.
De asemenea prin Spatiul Privat Virtual contribuabilii au acces la “Situaţia obligaţiilor de plată la data de …..” – date ce sunt disponibile în SPV după data de 10 a lunii curente pentru luna anterioară.
Prin intermediul serviciului Buletin Informativ sunt comunicate o serie de informaţii legate de calendarul obligaţiilor fiscale, noutăţi legislative, campanii derulate, ghiduri fiscale, comunicate de presă, anunţuri privind actele administrativ-fiscale, anunţuri de valorificare de bunuri din proprietatea privată a statului prin licitaţie, anunţuri de valorificare a bunurilor sechestrate prin licitaţie, vânzare directă etc., anunţuri de achiziţii bunuri şi servicii, anunţuri de angajare, anunţuri de interes general.
Pentru lansarea serviciului pentru persoanele juridice în condiții optime, în perioada 29 mai 2017, orele 09 – 30 mai 2017, orele 12, Spațiul Privat Virtual se va afla în proces de mentenanță.
Citiți principiile noastre de moderare aici!