După doar câteva luni de prezenţă în guvernul Cioloş, Dan Costescu şi-a dat demisia din funcţie. Decizia a apărut după momentul în care el a declarat că o călătorie cu trenul e scumpă pentru că transportul feroviar ar fi un lux. Totuşi, fostul ministru a declarat după renunţarea la funcţie că decizia a fost luată din cauza diferenţelor de opinii apărute în relaţia cu primul ministru, mai ales pe tema comunicării şi a restructurării Companiei de Drumuri.
La final de mandat, Costescu a realizat şi un bilanţ al activităţii sale la minister. Iar pe lista punctelor bune a fost trecută şi autostrada Lugoj – Deva. „Autostrada Lugoj-Deva – obţinerea autorizaţiei de mediu de la ministerul de resort şi mobilizarea pentru atingerea obiectivelor de sfârşit de an pe cele trei sectoare ramase”, spune ministrul demisionat.
Totdată, el spune despre această autostradă şi despre încă două, DN 76 şi autostrada Sebeş – Turda, că vor fi pentru noul titular al postului „proiecte relansate care au nevoie de monitorizare zilnică”.
Situaţia pe Lugoj – Deva nu este nici pe departe una strălucită. Probabil cea mai mare realizare a lui Costescu legat de această autostradă este cea referitoare la realizarea unui studiu de specialitate care constata ceea ce se ştia deja, stabilirea calităţii proaste a lucrărilor efectuate pe lotul doi al acestei autostrăzi, aici constructor fiind aceeaşi societate italiană care a realizat şi bucata de autostradă demolată între Orăştie şi Sibiu, tot din cauza calităţii proaste a lucrărilor.
Costescu vorbeşte despre autorizaţii de mediu, dar pe lotul patru al Lugoj – Deva există două tronsoane unde lucrările sunt şi acum oprite chiar pentru lipsa acestui document. Dorinţa fostului ministru, exprimată public, era ca aceste trei loturi să fie deschise circulaţiei până la finalul anului în curs. Această dorinţă va fi destul de greu de realizat, având în vedere stadiul lucrărilor. De asemenea, aici sunt de realizat şi celebrele ecoducte, ceea ce va întârzia şi mai mult lucrările. Oricum, în acest moment nu se poate vorbi decât de deschiderea parţială a şoselei, cele mai înaintate fiind lucrările pe lotul 2, acolo unde ar urma să se deschidă circulaţiei porţiunea dintre Traian Vuia şi Margina. De asemenea, şi pe lotul 3 a fost observată o îmbunătăţire a ritmului lucrărilor.
Pentru lotul 2 din Lugoj – Deva, semnarea contractului de execuţie a avut loc în decembrie 2013, iar ordinul de începere a lucrărilor a fost dat în ianuarie 2014. Finalizarea lucrărilor era programată în iulie 2016, dar a fost amânată, după ce a fost impusă realizarea celebrelor ecoducte. Valoarea ofertată a lucrărilor a fost de 423 de milioane de lei.
Contractul de execuţie pe lotul 3 a fost semnat în mai 2013, iar valoarea licitată a lucrărilor a fost de 579 milioane de lei. Finalizarea acestui lot ar fi trebuit să aibă loc în mai 2016. Lucrările la tronsonul patru sunt începute din 2013 şi ar fi trebuit finalizate în luna mai a anului în curs. Valoarea lucrărilor la acest tronson este de 420 de milioane de lei.
Citiți principiile noastre de moderare aici!