La început de noiembrie, când au chemat firmele tocmite să se ocupe de deszăpezire să-şi înşire utilajele la stadion, edilii timişoreni dădeau asigurări că acestea sunt pregătite, iar în această iarnă nu ne vom mai baza doar pe Cel de sus, aşteptând să se topească zăpada, şi ameninţau cu penalizări şi chiar destituiri dacă se va repeta „situaţia dezastruoasă” din alţi ani. Se ştia, bineînţeles, încă de atunci, că cei doi mari operatori cu care a încheiat contract primăria pentru deszăpezire, Retim şi Drumuri Municipale, trebuie să se ocupe de mai puţin de jumătate dintre străzile din oraş, arterele considerate a fi cele mai importante. Cum s-au ocupat şi de acestea este o altă discuţie.
Primarul dă vina pe fosta administraţie pentru modul în care a decurs activitatea de deszăpezire după prima ninsoare serioasă din decembrie şi spune că… trebuie să ne aşteptăm la probleme și în continuare.
„Nu primăria face deszăpezirea. Trebuie să înţelegem că există un contract care a fost semnat de către administraţia Ciuhandu cu cele două firme, contract în care este prevăzut că deszăpezirea se face pe 423 de străzi dintr-un total de circa 1.100. Drept urmare, străzile secundare, cele mai puţin importante, nu sunt prinse în contract. Eu aş vrea să fiu corect cu cetăţenii, nu să le dau iluzii că vor fi curăţate şi aceste străzi, pe aceste străzi vor fi probleme în continuare. Pe străzile principale însă eu cred că se va face deszăpezirea în condiţii bune şi chiar şi pe străzile să zicem de rangul doi din punct de vedere al traficului. E adevărat că toate străzile din Timişoara sunt importante, dar din punct de vedere al traficului este o anumită ierarhie. Vom lua toate măsurile, cum am făcut-o şi data trecută, astfel încât deszăpezirea să decurgă cât mai bine, atât cât depinde de noi. Ce putem face mai mult decât să umblăm, inclusiv pe tot parcursul nopţii, pe străzi, să vedem cu ochii noştri că se lucrează şi să monitorizăm, de pe altă parte, de pe calculator, locul şi mişcarea fiecărui utilaj?”, ne-a declarat Robu, plecat în aceste zile la Barcelona.
Edilul spune că Retimul şi SDM-ul nu pot fi obligate să intervină şi pe celelalte străzi, chiar dacă au mai făcut-o.
„Nu se poate contractual. Noi nu putem să obligăm firmele să intervină pe străzi pentru care nu există contract. Sigur că ele au mai intervenit, pentru că le-am rugat să facă lucrul acesta, însă nu se poate interveni imperativ… Contractul nu poate fi suplimentat ca valoare, că dacă s-ar putea s-ar face un act adiţional prin care să se includă şi celelalte străzi. Pentru iarna viitoare vom organiza o licitaţie şi vom contracta un nou lot de străzi, dar acum era imposibil cu respectarea procedurilor, a legislaţiei în vigoare să facem lucrul acesta”, a adăugat Robu.
Oraşul a fost împărţit în şase sectoare la licitaţiile pentru deszăpezire: Retim răspunde de patru, iar societatea Drumuri Municipale de două, cele două societăţi urmând să se ocupe de deszăpezire până în 2017, contractele fiind în valoare totală de 21,5 milioane lei. Horticultura şi Drufec au împărţite spaţiile verzi pe timp de iarnă şi trebuie să cureţe de zăpadă aleile din parcuri, cei de la ADP sunt obligaţi să deszăpezească parcările, RATT răspunde de liniile cale şi o parte dintre staţiile mijloacelor de transport în comun, iar în unele situaţii pot interveni şi voluntarii de la Salvo, potrivit reprezentanţilor municipalităţii.
Timisorenii primesc freze de deszapezire de la primarie ca sa-si curete trotuarele
Timisoara sub nameti: prima ninsoare serioasa le da batai de cap soferilor
Iarna vine din nou in Timis, cod galben de ninsoare si viscol
Citiți principiile noastre de moderare aici!