Audi A1 va fi cel mai luxos din clasa sa, incepand cu versiunea standard. Noul Audi A1 va fi disponibil cu trei si cinci usi. Versiunile disponibile sunt Sportback, cabriolet si S1, care va fi rivalul modelului Mini Cooper S.
Design
Dupa cum am spus, Audi a declarat ca noul A1 va fi cel mai luxos si sportiv din clasa sa, iar designul spune acelasi lucru. Noul model se doreste a fi foarte asemanator cu un coupe, de aici si liniile sportive. Grila fata trapezoidala ii ofera un aer agresiv, care se completeaza perfect cu blocurile optice imprumutate de la Audi A8 si R8. Lumina de zi cu sistem LED ii confera un design elegant, demonstrand ca Audi A1 este un model de lux.
Noul Audi A1 este cel mai aerodinamic din clasa sa, cu un coeficient de frecare de doar 0.38. Micutul Audi poate fi echipat cu jante pana la 18″. Stopurile LED sunt o dotare standard. In functie de motorizare, esapamentul poate fi simplu sau doua iesiri. Ca si optiune, Audi ofera si un difuzor spate, pentru a oferi o aerodinamica si o stabilitate imbunatatite. Noul Audi A1 va avea 10 culori disponibile.
Interiorul
Audi foloseste acelasi concept regasit si la Mini, si anume posibilitatea de a avea un interior personalizat. Interiorul este bazat pe design-ul unei aripi de avion. Pentru inceput vor fi lansate trei optiuni de echipare: standard, Sport si S-Line. Scaunele sport sunt o optiune standard incepand cu modelul Sport. Scaunele imbracate cu piele sunt optionale.
Printre optiuni se enumera luminile de interior cu tehnologie LED, scaune incalzite, volanul si consola centrala imbracate in piele. Culorile de interior disponibile sunt: verde wassabi, alb, rosu, bej si violet.
Noul Audi A1 va primi de asemenea sistemul multimedia ca si optiune. Sistemul multimedia este format dintr-un monitor TFT de 6.5″, care se ridica din bord, un hard disk de 20 GB pentru muzica si filme, un sistem de navigatie cu harta 3D si conectivitate iPod si Bluetooth.
Portbagajul are un volum de 267 litri, iar daca bancheta spate este rabatata, acesta creste la 920 litri. Pentru a avea o referinta trebuie sa precizam ca Mini are un volum de 160 de litri, respectiv 680 litri cu bancheta spate rabatata.
Partea mecanica
Noul Audi A1 foloseste aceasi platforma din otel, regasita si pe modelele Volkswagen Polo, Seat Ibiza si Skoda Fabia. Modelele Sport si S-Line au o suspensie imbunatatita, pentru o stabilitate superioara atat in curbe, cat si la viteze mari. Tractiunea folosita este cea frontala, iar sistemul de directie este hidro-electric.
Audi A1 are o lungime de 3950 de mm, o latime de 1740 mm, o inaltime de mm si ampatamentul de 2740 mm. Noul A1 este mai inalt, mai lat si mai lung decat rivalul Mini, acest lucru insemnand spatiu mai mult pentru pasageri. Noul A1 este cel mai usor din clasa sa, cu o greutate de doar 1045 kg. Sistemul ESP este standard pe toate modelele A1.
Motorizari
Propulsorul cel mai dorit este cel TFSI de 1.4 litri, de 120 CP. Accelerarea de la 0-100 km are loc in 9.3 secunde, iar viteza maxima este de 200 km/h. Acest propulsor este disponibil si cu transmisia automata S Tronic cu 7 rapoarte, care are ca si optiune padele pentru schimbarea treptelor de viteza. Consumul este de aproximativ 4.5-5 litri/100 km.
Propulsorul de baza este cel TFSI de 1.2 litri, de 85 CP. Accelereaza de la 0-100 km/h in 12.1 secunde, viteza maxima este de 179 km/h. Consumul este de 5.1 litri/100 km si emisii de 119 g CO2/km.
Propulsorul diesel TDI de 1.6 litri vine sub doua forme: cel de 89 CP si cel de 104 CP. Cel de 89 CP are un consum de aproximativ 3.5 litri si emisii de 99 g CO2/km, iar cel de 104 CP, are un consum aproximativ de 3.5-4 litri/100 km.
Noul Audi A1 este dotat de asemenea si cu sistemul start & stop si de un sistem de regenerare a energiei prin franare. Productia noului A1 va incepe inainte de prezentarea sa oficiala de la Geneva. Pretul de baza va fi de aproximativ 16.000 de euro pentru modelul 1.2 TFSI.
Sursa: www.masini.ro
Citiți principiile noastre de moderare aici!