Asociația „Învățăm cu pictograme Timișoara” organizează sesiuni de grupuri de joc și ateliere de creație destinate copiilor cu autism încă din anul 2015. De data aceasta, reprezentanții asociației cheamă părinții și cadrele didactice la două workshopuri interactive în care le vor fi prezentate câteva modalităţi de gestionare a emoţiilor de către copiii cu autism folosind pictogramele.
„În data de 31 mai, ora 12, respectiv 14 iunie, ora 10, vom susţine două workshopuri interactive: primul în parteneriat cu CJRAE Timiş şi al doilea cu Centrul de Zi Pentru Copii Cu Dizabilităţi Podul Lung. Cincizeci (50) de cadre didactice şi părinţi vor fi invitaţi la aceste workshopuri şi vor asista la prezentarea ghidului «Învăţ să-mi controlez emoţiile». Este vorba despre un ghid practic, pentru părinţi, dar şi pentru cadre didactice, în care prezentăm câteva modalităţi de gestionare a emoţiilor de către copiii cu autism folosind suportul vizual”, transmit reprezentanții asociației.
Primul workshop, cel din 31 mai, începe la ora 12, și se desfășoară la Centrul Județean de Resurse și Asistență Educațională (CJRAE) Timiș (Piața Huniade nr. 3), iar al doilea, cel de pe 14 iunie, începe la ora 10, și are loc la Centrul de zi pentru Copii cu Dizabilităţi „Podul Lung” din Timișoara (str. Cornelia Sălcianu, nr. 17). Cei interesați pot veni direct acolo, este intrare liberă. Invitația este valabilă pentru cadre didactice care lucrează cu copii cu autism și pentru părinții care au copii cu autism.
Ghidul se va distribui gratuit celor prezenţi şi face parte din proiectul Ateliere de dezvoltare emoţională pentru copii cu autism, fiind susţinut de Fundaţia pentru Comunitate.
La eveniment se vor prezenta poveştile despre emoţii create de echipa „Învățăm cu pictograme” precum şi alte materiale cu pictograme, dar şi modalitatea de a lucra cu acestea.
Asociația „Învățăm cu pictograme”, înființată la începutul anului 2015 în Timișoara, susține drepturile persoanelor diagnosticate cu tulburare din spectrul autist (TSA) sau cu alte tulburări de dezvoltare, recuperarea prin terapie bazată pe utilizarea pictogramelor, a imaginilor în general. Pentru a răspunde necesităților acelor copii cu autism care gândesc în imagini, pentru care limbajul întârzie să apară sau este unul sărac, în cadrul ședințelor de terapie individuală cât și de grup se utilizează suporturile vizuale: pictograme, fotografii, diverse imagini.
Citiți principiile noastre de moderare aici!