Băcală a convocat, joi, o conferinţă extraordinară de presă, în care a ţinut să demonteze afirmaţiile făcute, ieri, de reprezentanţii municipalităţii. Astfel, el a prezentat o adresă pe care a făcut-o către primarul Gheorghe Ciuhandu, prin care îi solicita acestuia să pună la dispoziţia Corpului de control al Prefecturii Timiş toate actele legate de achiziţia celor 30 de autobuze Mercedes. Băcală susţine că adresa a fost văzută de mai mulţi directori din Primăria Timişoara şi chiar a primit număr de înregistrare.
„S-a spus că repezentatul Corpului de control s-a dus la primărie sub aspectul unui cetăţean de pe stradă, fără a avea delegaţie, şi de aceea nu i s-au pus la dispoziţie actele. Aceasta este adresa către domnul primar, iar aceasta a primit şi număr de înregistrare . Documentele au fost prezentate domnului primar, doamnei şef Serviciu achiziţii publice şi directorului Direcţiei de drumuri. Când au avut loc discuţiile repezentantului Corpului de control i s-a spus verbal că nu au de gând să pună la dispoziţie contractul de achiziţie pentru că sunt date confidenţiale, şi se va pune la dispoziţie când vor avea aprobarea părţilor” a afirmat Băcală.
Prefectul de Timiş susţine că, probabil, semnatarii contractului şi-au dat acordul publicării acestuia, deoarece acesta a fost postat pe site-ul Primăriei Timişoara. Însă, nu integral, deoarece, susţine Băcală, din contractul publicat pe site-ul municipalităţii lipsesc 11 anexe.
„Contractul a fost publicat pe site primăriei, cu o singură excepţie. Cele 11 anexe care conţin cheia dedesubturilor acestui contract”, a spus Băcală.
Chiar şi fără acele anexe, prefectul de Timiş, după ce a studiat contractul publicat a afirmat că preţul avansat de Primăria Timişoara pentru achiziţia celor 30 de autobuze – 8,2 milioane de euro – nu este corect, deoarece acesta este fără TVA.
„Primăria a spus că preţul e de 8,2 mil euro, inclus şi vopsit. În contract vedem că este, de fapt, preţul fără TVA, este preţul fără comisionul de administrare şi fără valoarea reziduală. Ceea ce înseamnă că ajungem la 12,5 milioane euro. La care se adaugă asigurările RCA, asigurările Casco, taxa de înmatriculare, impozite şi alte cheltuieli impuse prin reglementările legale. La un simplu calcul, am estimat că preţul autobuzelor va ajunge la 20 – 21 de milioane de euro”, mai spune Mircea Băcală.
Prefectul a mai ţinut să precizeze că a făcut o comparaţie între Timişoara şi alte municipii din România în ceea ce priveşte costurile de achiziţie al unui autobuz. Astfel, Băcală a afirmat că, în timp ce la Buicureşti un autobuz a fost achiziţionat cu 180.000 de euro, la Constanţa cu 210.000 de euro autobuzul, la Arad cu 160.000, iar la Satu Mare cu 140.000, la Timişoara, în funcţie de minimul şi maximul acestui contract, costul unui autobuz se situează între 416.000 şi 670.000 de euro.
El a afirmat că i-a transmis primarului Gheorghe Ciuhandu o solicitare să îi pună la dispoziţie toate actele legate de această achiziţie şi că va aştepta răspunsul municipalităţii pentru a vedea dacă această investiţie a fost realizată legal sau nu.
De cealaltă parte, reprezentanţii primăriei spun că nu există nicio clauză de confidenţialitate în contractul pentru achiziţia autobuzelor Mercedes. Oricum, oficialii municipalităţii refuză să mai comenteze orice declaraţie a prefectului Mircea Băcală. „Nu mai facem nicio declaraţie vizavi de afirmaţiile prefectulului, noi ne vedem de treabă”, ne-a declarat purtătorul de cuvânt al Primăriei Timişoara, Flavius Boncea.
Citiți principiile noastre de moderare aici!