Primii stâlpișori care delimitează pistele de biciclete de carosabil au apărut luna trecută pe str. Eneas, unde municipalitatea pregătește și o limitare a vitezei la 30 km/h. Stâlpișorii galbeni au fost puși apoi și pe str. Carol Telbisz din centrul Timișoarei, unde se află tot un traseu dublu pentru bicicliști, ca și pe Eneas.
A urmat apoi montarea lor pe Budai Deleanu, o stradă modernizată în această vară de primărie. Oamenii s-au plâns că municipalitatea a renunțat la locurile de parcare de pe primele benzi pentru a amenaja piste de biciclete, în condițiile în care există trasee speciale pentru bicicliști pe malurile Begăi.
„Au fost montați stâlpii de delimitare pentru sporirea siguranței pe Budai Deleanu. Este una din măsurile pe care le implementăm pentru a spori siguranța pietonilor și bicicliștilor în oraș. Fiecare cetățean folosește mai multe mijloace pentru a se deplasa, printre care și bicicleta, un obicei pe care vrem să-l încurajăm, deoarece este sănătos și nepoluant. Avem de îndeplinit câteva condiții pentru infrastructura ce încurajează mersul pe bicicletă: siguranță, comfort (corect este confort – n.r.) și eficiență în utilizare, acestea fiind luate în considerare pentru Budai Deleanu”, au transmis reprezentanții PMT pe Facebook.
Oficialii instituției de pe C.D. Loga mai anunță și „alte măsuri punctuale pentru sporirea circulației pietonale”: supraînălțarea trecerilor pietonale de lângă școli și suprailuminarea trecerilor pietonale pe principalele artere.
Oficialii PMT revin apoi la traseul de biciclete de pe Budai Deleanu și spun că „pista respectivă leagă infrastructura velo de pe Calea Șagului/16 Decembrie de cartierul Dâmbovița și, în viitor, de cartierul Ronaț (și nord-vestul orașului)”.
Pe aceeași temă:
Șoferi nemulțumiți de amenajările de pe str. Budai Deleanu. Ce spune Primăria Timișoara
Trimite articolul
XPrimaria nu stie ce sa mai faca cu banii si ii risipeste pe firme probabil agreate de partid.
Dar mai terminati odata cu pistele astea de biciclisti,stalpisori pentru”CONFORTUL”cui Si asa sant prea putine locuri de parcare(dar la impozitul pentru masini stati cu mana intinsa) Cate locuri noi de parcare ati facut??ZERO .Dar tot felul de taxe tot inventati si nici parcarile pornite le ati anulat finalizarea.Si lucrari incepute cu toate documentele intocmite le ati anulat ca de nu au fost bani vostri investiti in proiectele alea.Tramvaiul ala BOZANCAIA acusi face 3 luni de cand a ajuns in Timisoara si tot sta in depou nici pe ala nu ati fost instare sa il puneti in circulatie cum de la Iasi si Bacau circula.Si numai si numai alti sant de vina voi santeti INGERASI.Caldura pentru Timisoara mare semn de intrebare,dar angajari de”SPECIALISTI”pe banda rulanta
-
Dar mai terminati odata cu masinile astea, daca ai una pe combusitie interna, baga-ti esapamentul in habitaclu si consuma-ti tu noxele. Cand bicicletele vor uza carosabilul ca o masina de 1-2 tone atunci sa se ceara impozit.
-
Perfect punctat. De ZECE!! CU CE TE CREZI MAI PRETIOS SOFERULE CU FUNDU GRAS SI PUTUROS? Doar ptr că îți plimbi curu in 2 tone de fiare poluante? Cu ce e unul pe bicicleta sau din troleibuz, mai puțin valoros? Bașca mai ecologist
-
Sigur, soferii platesc impozite si tot felul de taxe iar biciclistii sunt favorizati. Unde e egalitatea si nediscriminarea?
-
nu stiu daca a-ti mai iesit din tara in ultimii 10 ani dar in politicile care privesc masinile cam asta e trendu, renuntarea treptata la masini pe combustie interna si trecerea la metode mai eco friendly, transport in comun, biciclete, trotinete…
-
In tarile civilizate nu se zice impozit pe masina ci taxa pe poluare. Si de acolo discriminarea.
-
-
-
nu circula nici un Boznyaka la Iasi, circula tot in teste ca la Timisoara, sa stii ca so cei cu biciclete platesc taxe, in rwst aunt deacord cu tine, o singura chestie sa faca deacu parcari supra etajate unde ii posibil si sa ridice toate masinile parcate aiurea pe o raza de 500 de metrii de langa parcare
-
Nu, biciclistii nu platesc taxe ca si soferii, nu fac pregatire pentru circulatie pe drumurile publice si in general pentru biciclisti este libertate gen salbaticie. Ca au impozit pe salar, impozit pe casa, etc nu se pune. Aia este altceva.
Dar in privinta marilor parcari, evident multinivel sunt perfect de acord. Fiecare sa plateasca ce consuma/foloseste. Ca e parcare, ca e drum public, nu conteaza.
Nu e normal ca unul sa vina cu duba ori masina de serviciu si sa ocupe locurile, pe langa masina personala, iar altul sa nu aibe unde parca. Construiti parcari de mare capacitate, DUPA CARE punetiva si cocosati-i cu amenzi si ridicari de masini pe cei ce abuzeaza de spatiul public.-
FIINDCA BICICLISTII NU POLUEAZA! e chiar asa greu de inteles?
-
Sa te vad pe mataluta cand este minus cateva grade la iarna sa duci copilul la scoala sau medic cu bicicleta??Mai lasti o mai moale ca oful asta “BICICLETA NU POLUEAZA”dar cate luni pe ani o folosesti?Si treaba cu mijloace de trasport in comun sant de acord dar nu cu tramvaiele astea de 50 de ani in care ingheti,stai in stati pina la comanda stai pe loc si asteapta.Dece cei de la MOLL au reusit sa faca o parcare etajata,cei din calea Sagului sa traga linie de tramvai,si prea adorati tai din primarie ce au reusit sa faca turnu de apa cu vedere panoramica,piste de biciclisti cu stalpisori si in rest un mare ZERO
-
Ma Darius, ai un bai la cap? Ce o tot freci cu poluatul? Ca sa-ti plimbi fizicul pe asfalt trebuie cineva sa-l faca. Deci?
Iar despre biciclisti nu as zice ca nu polueaza deloc. Tot mai multi sunt cu biciclete, trotinete, etc electrice. Bateriile polueaza la greu (fabricarea lor), sau daca poluarea e la altii e bine? De asemenea si producerea curentului, asa ca las-o mai usor. Toata chestia este doar partial adevarata. Cel mai mult este politica economica.
Si, apropo, si eu am bicicleta si circul cu ea atunci cand si unde este cazul.
-
-
-
Poate faceti ceva si pe portiunea din Budai Deleanu cuprinsa intre Str. Transilvania si sensul giratoriu cu Iuliu Maniu unde la orele de varf pe pista de biciclete depasesc bizonii coloana de “fraieri” care circula regulamentar.
-
Cum? Se baga printre puzderia de biciclisti? Si nu calca masiv de printre ei?
Asta e gandire logica de usr-ist: luam spatiul de la cei multi si dam la cativa.
N-as fi crezut ca o sa-l regret pe Pletea!
Felicitari, in sfarsit se misca in bine ceva in oras. Stalpisorii sunt foarte buni atata timp cat nu te forteaza sa te inghesui cu alti biciclisti (vezi pista de pe malul Begai), adica daca pista are latimea corecta. Cat despre trecerile suprainaltate, de asemenea e o urma de civilizatie, buna atat pentru pietoni cat si pentru soferi. Ma uitam cu jind in alte tari la astfel de treceri si nu intelegeam de ce la noi nu se poate. Ei bine, iata ca se poate. Felicitari inca o data si tineti-o tot asa sa nu trebuiasca sa votam iar cu robu.
Apropo de stalpisori, sunt locuri prin oras cu parcari laterale unde soferii isi pun roata la bordura si ocupa cu botul masinii jumatate din pista sau trotuar. Poate gasiti si acolo ceva solutii.
“Oamenii s-au plâns că municipalitatea a renunțat la locurile de parcare de pe primele benzi pentru a amenaja piste de biciclete, în condițiile în care există trasee speciale pentru bicicliști pe malurile Begăi.” ?!?!?
Cat de nesimtit sa fii ca sa spui asa ceva ?! La ce-mi folosesc pistele de pe malul Begai cand eu am treaba pe strada aia ?! Chiar asa dobitoci traiesc in orasul asta? chiar nu intelegem ca sunt mii de biciclisti care umbla prin oras si ar vrea s-o faca in siguranta ?! Asta imi aminteste de un alt civilizat care m-a apostrofat ca merg cu bicicleta pe strada “ca nu-i pista de biciclisti” in conditiile in care nu aveam pista si pe trotuar evident ca nu am voie sa merg legal. Cateodata ma gandesc ca-i un mare act de curaj sa mergi cu bicicleta prin oras la cati cretini umbla pe strazi.
-
da si da si iar da la toate cele scrise subscriu
-
👍👍👍👍👍😍
Daca soferii ar respecta pistele, nu ar fi necesara cheltuiala asta. Dar in haosul care domneste in circulatia din Romania, sunt chiar necesari. Fara stalpi ar parca, depasi, circula pe piste. Cine sa-i opreasca? Ori politia( ce gluma buna) ori stalpii. Cu timpul mai trebuie spalati.
În noiembrie o sa strice confortul bicicliștilor pentru a putea sa intervină la iarna cu utilajele de deszăpezire.
Ce se intimpla dacă pompierii trebuie sa intervină în zona?
Blochează circulația pe toată strada?
-
Rumburak din nou esti prost! Daca pompierii intervin in zona si nu sunt mai multe benzi pe strada respectiva atunci tu si ceilalti carcotasi ocoliti. Tot asa cand Retimul ridica gunoiul pe strazi cu o banda , ce faci te teleportezi peste masina lor sau astepti? Ori dupa logica ta nu se mai ridica gunoiul
-
Ce se intampla daca ne-am respecta soferii intre noi?
Oamenii care se plîng de biciclete prin oraș ar trebui să facă o călătorie pînă la Jimbolia, să vadă acolo ce înseamnă o localitate plină de bicicliști.
Timișoara se pretează foarte bine mersului pe două roți, avem un oraș complet plat, fără prea multe dificultăți. Singura dificultate este vremea, iarna este într-adevăr aiurea să parcurgi distanțe mai mari de 15 minute. Însă în restul timpului, cu o infrastructură velo decentă, poți traversa orașul fără grețuri. Eu din casă pînă în birou, din Iosefin la Iulius Mall, făceam 23 de minute cu bicicleta și 25-30 de cu mașina înainte de pandemie. Idem la cumpărături, din casă pînă la supermarketurile din apropiere este mai rapid cu bicicleta, un ghiozdan în spate și o plasă în coș pot căra multe lucruri.
Dar mai trebuie și o infrastructură velo lesne de folosit, care nu cere să faci calcule complicate pentru a o utiliza. Degeaba merg eu pe bicicletă, trebuie să poată și mamaie de 55 de ani să meargă fără să se teamă, și un copil de 14 ani fără să se teamă părinții, etc.
-
Ia-o prin Sacalaz, tine-o drept si Jimbolia e a ta!
Taranilor, la oras nu-i ca la Jimbolia!-
Marius, ai dreptate. La oras la Amsterdam nu e ca la Timisoara.
-
Pentru comfortul buzunarului de partid, cel personal al unor alesi si ale firmelor clientelei de partid se fac astfel de lucrari inutile. Evident ca pentru scoli si spitale nu sunt bani dar pentru astfel de fantezii se maresc si se introduc noi taxe. Robu a pus led-uri, actualii pun stalpisori. Ce s-a schimbat? DoNimic…
-
Clar nu esti sofer si nici din Timisoara…daca ar exista respect in trafic nu ar fi trebuit stalpisorii…pana atunci apreciez initiativa!
Foarte bine!
-
Mai circulati si cu vaporasele .
Retardare mai mare decat stalpii aia pe pista nu am vazut.
Care comfort???…daca vin cu masina si trec de ele si dau intr-un bicilist…..nici nu simt sulele alea pe care le-ati pus pe bani grei….
Pt. COMFORTUL nostru alti bani alta distractie !
Eu sunt si sofer si din cand in cand biciclist, despre montarea acestor salpi, sa fi sincer , sunt cam reticent,Dar am o intrebare, Cine o sa curete cesti salpi ,chiar la primavara dupa ce trece zapada?, Ca peste tot in oras unde exista asaceva, sunt infecti, ca alt cuvant nu gasesc,. Primaria nu e interesata de asta, poate se arunca vina pe cei care ar trebuii sa curete strazile(care si acelea arata jalnic, ne maturate).
Sunt bani sifonati…faceti o ancheta jurnalistica sa vedeti cat costa 1 buc stalp si cat costa montajul pentru 1 stalp .
-
fa-ti si tu o ancheta prin bucatarie si vezi cat a costat gresia si cat a costat punerea ei.
Toate conditiile pentru maimutele circare pe 2 roti , doar ca nesimtitii tot pe trotuar merg… Muhahaha
Mda. Exact cum am dedus acum mai mult timp. Când se face ceva pentru bicicliști toți șoferii sar in sus și urlă de parcă doar ei au voie să aibe asfalt. Nesimțiților, când se face ceva pentru voi nu comentează nimeni nimic, doar voi comentați ca niște maimuțe atunci când se face infrastructură pentru biciclete. Până la urmă ce treabă aveți voi că nu înțeleg. Cu ce p&## va deranjam? In primul rand VOI nu dați prioritate, VOI nu lăsați ambulanțele sa treacă, VOI blocați tot orașul. După ce că se face ceva pentru decongestionarea orașului tot nu va convine. Ok atunci, stați așa ca bivolii in trafic că va place. Nesimțiți, va cumpărați masini STRICT din interesul vostru da? După vă plângeți ca niște vite că plătiți taxe. Hai gura. Știți sa fiți tot timpul împotriva bicicliștilor și pietonilor. Urlați pe aici că sa se facă piste de biciclete separate de benzile pentru mașini, na poftim s-a făcut. Tot nu e bine, tot comentați. Vite ordinare.
Acei “stâlpișori” se numesc “Bolarzii de protecție” și sunt puși ca mașinile să nu circule pe pistele de biciclete.
Este o strategie foarte vlabilă și foarte necesară, aplicată în toate țările civilizate.
Autorii articolului care au scris în titlu despre “Comfort” au avut intenția de click-bait, exemplu de “bună practică” în jurnalism.