Faptul că pensionarii, elevii, studenții și alți beneficiari de gratuități au fost trimiși la cele 20 de chioșcuri STPT să-și încarce titlurile de călătorie, mai precis cardurile STPT, pe anul 2021, nu ține de primar. Chiar dacă sunt trimiși să facă acest lucru în fiecare lună, Dominic Fritz spune că el nu poate interveni „ca tăticul”. Cu toate că STPT este în subordinea primăriei, iar cu SMTT există un contract în vigoare.
Primarul nu poate să vină „ca tăticul”
„Este vorba de doi operatori de transport public, Societatea Metropolitană de Transport și Societatea de Transport Public, SMTT și STPT. SMTT nu este în subordinea primăriei. Supraveghează și finanțează, din luna octombrie, activitatea STPT. Noi plătim spre SMTT și ei supraveghează STPT. E important să se înțeleagă această structură instituțională, pentru că eu cred că trebuie să începem să responsabilizăm instituțiile existente.
O decizie operațională între SMTT și STPT nu trebuie să țină de primar, nu trebuia nimeni să-l sune pe primar, să-l roage să vină ca, nu știu, ca tăticul, cu o soluție, ci aceste companii au conduceri plătite, care trebuie să fie în stare să îndeplinească niște criterii de performanță. Misiunea mea este să încurajez instituțiile și societățile din Timișoara să-și asume responsabilități manageriale, să ia decizii, să comunice aceste decizii și să răspundă pentru aceste decizii”, a ținut să explice primarul Timișoarei.
El spune că nu se mai poate ca, în Timișoara, cei care sunt plătiți pentru funcții de conducere, să se ascundă în spatele primarului. Tocmai de aceea nu a intervenit în problema validării cardurilor STPT pentru categoriile care beneficiază de gratuități. Și nici nu va interveni.
„Nu cred că este rolul meu să rezolv tot felul de conflicte instituționale în acest oraș. Este acest conflict între SMTT și STPT. Directorul de la SMTT a fost director la STPT și se ceartă acum cu succesorul său. Este o ceartă între două instituții, între doi directori, în detrimentul timișorenilor”, a completat Fritz.
Primăria a plătit subvenții și pentru pensionarii care au stat în casă?
Primăria plătește o sumedenie de bani pentru gratuitățile pensionarilor și ale elevilor. Potrivit primarului Timișoarei, 55.000 de pensionari beneficiază de gratuități, iar subvenția doar pentru ei depășește 60 de milioane de lei/an. Adică 12 milioane de euro/an. Numai că STPT voia bani pentru toți, iar municipalitatea a ajuns să deconteze, din bugetul local, aceeași sumă chiar și în vremea în care România era în starea de urgență, când oamenii au stat mai mult acasă.
„Până acum, STPT a primit aceste subvenții fără legătură cu călătoriile efectuate. Ne-am uitat un pic în cifre și în lunile de lockdown, martie – aprilie, PMT a plătit 6 milioane de lei subvenții, ca în orice altă lună, tocmai în lunile în care nimeni nu a călătorit. Pentru că subvențiile nu sunt legate de numărul de călătorii efectuate. Asta s-a schimbat cu un contract semnat între SMTT și STPT în august. Contractul cred că își are rostul, să trecem de la o subvenție generală la o subvenție pe călătorii”, a dezvăluit primarul Timișoarei.
Fritz spune că problema vine de la această modificare. Societatea Metropolitană de Transport Public, condusă de Ioan Goia, fost șef al STPT, cere validarea lunară, în timp ce Societatea de Transport Public, condusă de Nicolae Bitea, nu ar vrea să-și justifice călătoriile decontate.
„Cele două societăți se ceartă cum să implementăm de fapt acest sistem de călătorii. SMTT a început să ceară să-și valideze lunar, să stea oamenii la coadă în plină pandemie, ceea ce nu este o soluție foarte practică. În același timp, STPT ar vrea să nu treacă pe un sistem unde trebuie să-și justifice pentru călătoriile efectuate și prin care o să fie forțat să-și îmbunătățească calitatea serviciilor, tocmai prin a atrage cât mai mulți călători. Momentan, indiferent cum ar fi calitatea serviciilor, STPT primește subvențiile sale și nu este profitabil. Și asta trebuie să se schimbe”, a mai explicat Dominic Fritz.
85% din veniturile STPT vin de la primărie
Potrivit primarului Timișoarei, majoritatea încasărilor de la STPT vin din banii orașului. Adică subvenția reprezintă 85% din încasările societății de transport public, lucru care trebuie să se schimbe.
„Cam 85% din banii pe care îi STPT îi încasează vin ca subvenții de la primărie. Asta nu este o situație sustenabilă. Asta nu înseamnă că nu mai vreau ca anumite categorii sociale din Timișoara să beneficieze de subvenții, dar vreau ca STPT să fie forțat să justifice pentru ce, pentru cine și pentru ce călătorii primește bani”, a completat acesta.
Municipalitatea a intervenit totuși. A cerut șefilor celor două societăți să găsească „o soluție mai practică pentru cetățeni”. Fritz crede că nu este fezabil ca fiecare beneficiar de gratuitate să-și valideze separat titlul de călătorie la chioșcurile STPT.
„Dacă este tehnic posibil, cred că faptul că și-a validat abonamentul în tramvai ar trebui să conteze ca o dovadă că există cu adevărat. Dar ei trebuie să găsească o soluție. Eu nu cred că aceste cozi sunt viitorul transportului public. Trebuie să găsim o soluție digitală sau o altă soluție tehnică. Dar, și subliniez, faptul că trebuie să știm câte dintre aceste abonamente aparțin unor oameni care chiar folosesc transportul în comun și câte abonamente plătim din banii tuturor doar așa. Cred că ne trebuie un răspuns regulat la această întrebare”, a conchis primarul Timișoarei.
Articole pe aceeași temă:
Trimite articolul
XAll About the Benjamins, vorba filmului!
Intr-un cuvant, ceea ce functioneaza de 15 ani peste tot in Romania si in lume (subventia pe validare si/sau compostare) nu mai e ,,sustenabil financiar”. Te imbarligi in propriile declaratii neamt infect, in urma cu o luna sustineai sus si tare ,,de acum incolo vom deconta doar calatoriile validate”, cand brusc ai vazut ca sunt peste 100.000 de validari zilnic (x 2,5 lei pe zi x 30 de zile, calculati si voi), acum o intorci ca la Moscova ca ,,nu e sustenabil”.
A, era cat pe ce sa uit, repetentii, exmatriculatii, repetentii, exmatriculatii, repetentii!
-
Sunt foarte multi pensionarii cu buletin de Timisoara care locuiesc la sat si beneficiaza de abonament gratuit pe mijloacele de transport din Timisoara, niste subventii date aiurea, va spun in cunostinta de cauza, multi dintre ei mai trec prin Timisoara doar la validarea cardului de transport.
-
Postacii infecti ca tine dau in Fritz zilnic, si se prefac ca nu stiu sa citeasca :)))
Exact ce ai zis tu, asta sustine si primarul. Scrie clar si mai sus in declaratia primarului, dar si mai jos explicat ca la babe, dar de catre cineva care nu e postac infect ca tine:
STPT trebuie să facă niște modificări tehnice ca să dovedească lunar CÂTE dintre cardurile subvenționate SUNT FOLOSITE efectiv în tramvai/autobuz/firobuz. Vine omul, validează, iar dacă aparține grupului de abonamente subvenționate, se caută automat dacă a fost deja introdus în baza de date din luna respectivă. Dacă nu, se adaugă. La sfârșitul lunii, se predă întreaga listă către SMTT, deci nu se mai plătesc abonamente nefolosite deloc. Evident, alea care nu sunt folosite deloc nu vor fi nici validate in mijlocul de transport in comun, nu?
Repetentule, exmatriculatule-
Hotul striga hotii! Postacul striga postacii! Schimbati limbajul ca se prind toti ca esti ceea ce spui de altii.
-
Vai de capul nostru. Pai daca seful nu intervine, cine sa intervina? Fritze pune mana pe lopata ca fac astia ce vor. Tu trebuie sa comanzi. Nu mai arunca vina pe altii.
Fritz nu intelege nimic si nici nu stie ce vrea. RATT va intra in scurt timp in faliment daca ar incerca sa scoata subventiile. Subventii mai putine -> bilete mai scumpe -> calatori mai putini -> FALIMENT. Niciunde transportul public nu functioneaza fara subventii…
d-ul primar cine ai vrea sa rezolve cearta intre cele doua societati ???!! Nu sunt subordonate primarie ca si societati comerciale ?!
Cerem ajutor la PUTIN ?i
-
Nu Vasile nu la Putin trebuie cerut ajutorul.Situatia se va rezolva in 2023 cand vine la Timisoara matusa lui Fritz de la UE sau cand va zbura porcul
culmea ca nu stau dracului in casa pensionarii. si se mai si ingramadesc in transportul in comun. cea mai buna metoda de a prinde covidul. si cica sa stam noi toti in casa special pentru ei. cretinism atroce se numeste ce face guvernul.
-
Pensionarii mișună prin oraș și mijloace de de transport, dar școlile sunt închise, sa nu ducă copiii covid acasă la bunici….
Draga Spritz, nu te-ai bagat ca nu intalegi nimic. Esti un impostor si sper ca atunci cand iti termini mandatul, autoritatiile competente sa te ghideze catre Popa Sapca. In 3 luni, ai facut farza ce altii s-au chinuit sa faca in 30 de ani. Astept evaluarea aia de anul acesta din septembrie sa vada lumea efectiv pe ce ai dat banii. In ceea ce privestr scandalurile astea, stai tu linistit ca baietii o sa iti inchida gura. Stii de ce? Nu pt ca esti cinstit si vrei sa faci treaba ci ca esti prost si te pui cu toata lumea prost. Stii de ce a pierdut robu alegerile? Ca ii placea sa faca pe mascariciu pe fb. Tu esti un papitoi in adevaratul sens al cuvantului.
In sfarsit un primar cu simtul raspunderii. Platiti doar servicii prestate la o calitate rezonabila! Succes primarului in exercitiu!
Așa le trebuie pensionarilor dacă nu l-au votat pe Fritz
-
cu mare simt de raspundere :))) s-a spalat pe maini 🙂 asa sigur nu poate gresi
Din nou Fritz ma dezamageste cu gandirea lui puerila si fara solutii practice!
Pensionarii sau cei care au implinit 70 de ani nu mai au cum sa piarda aceasta calitate decat cu picioarele inainte!
Este simplu, clar si biologic!! o stie tot prostu!!
Deci prezentarea lor lunara, anuala, bianuala, etc ca sa isi vizeze cardurile este o aberatie!!
In plus fiecare beneficiar de card valideaza fiecare calatorie la urcarea in mijlocul de transport asa incat se poate cunoaste exact cati batrani au circulat in fiecare zi, luna, an secol si subventiile se pot acorda precis!!
Cum nu pot rezolva situatia!???
-
Pai tocmai a spus Fritz ca simpla validare a cardului ar trebui sa insemne ca pensionarul X merge cu tramvaiul.
Teoretic are dreptate cand spune ca subventia ar trebui sa se dea in functie de calatoriile validate si nu de numarul de carduri de pensionari existente. Pentru ca din 55000, unii nu calatoresc niciodata cu mijloacele de transport in comun, iar altii poate ca nici nu mai exista din pacate. Dar primaria plateste/ numar de carduri eliberate nu pe numar de utilizari a mijloacelor de transport in comun.
Doar ca pentru a colecta aceste informatii, ar trebui ca sistemul de validare sa fie suficient de inteligent sa transmita date utile iar sistemul care prelucreaza informatia sa sorteze numarul de card validat catre “calatorie subventionata”.
Mai e mult pana departe….
statistic – cati pensionari isi pierd acest statut exceptand situatia decesului? zero ! deci daca au fost luati in baza de date ca fiind pensionari si isi valideaza cardurile, atunci ar trebui sa li se prelungeasca automat valabilitatea cardului. de ce sa mearga la un ghiseu ca sa li se scaneze cardul si sa arate un cupon de pensie ? in plus, controlorii de bilete pot si ei f bine sa ii intrebe daca au la ei un cupon de pensie in caz ca au vreo suspiciune. mersul la ghiseu este o tampenie in secolul 21, bine ca nu le cere si dosar cu sina si copie legalizata
Cred ca e nevoie de o solutie tehnica pentru a permite statului sa achite doar serviciile folosite.
Asta ar insemna sa nu se subventioneze abonamente ci calatorii efectuate.
In felul asta ar exista:
– o monitorizare a utilizarii si utilitatii subventiilor.
– o reducere a cheltuielilor cu servicii platite si ne-utilizate, in special in perioada de criza.
– sansa de a digitaliza transportul in comun si de a pune la punct o standardizare care sa permita interconectarea serviciilor si bazelor de date la nivel de oras.
E posibil sa poata fi finantat pe baza accesarii de fonsuri europene.
-
SMTP ar trebui desfintata, alta capusa intermediara platita din banii fiecarui locuitor. Iar gratuitatile marca Robu “ca taticul” ar trebui eliminate daca sustii sus si tare ca nu esti unul! Fie transport gratuit pt toata lumea ca in alte orase din EuROpa fie plateste toata lumea!!! Si oricum, stpt nu primeste pretul intreg pe bilet nici macar 50%, asa ca bagaju si la gara si mergi in Cluj sa vezi acolo zeci de tramvaie si troleibuze noi nu carpaci ca la noi. Daca nu te implici in fiecare problema atunci pe cine reprezinti, doar corporatistii?! Deja incep sa apara minciunile…
-
UnTimisorean, bine puncat, BRAVO !
-
punctat, scuze graba ….
-
-
“Vom reorganiza Societatea de Transport Public Timișoara. Șoferii, vatmanii și personalul de întreținere al STPT vor fi în centrul gestionării resursei umane a societății, de aceea vom asigura condiții de muncă atractive pentru a acoperi pozițiile necesare. În schimb, vom reduce la minimul necesar personalul de management, administrativ și auxiliar al societății, prin eliminarea rolurilor ce nu au legătură cu transportul public”.
Iata ce declara in programul USR de guvernare locala acest mincinos pe nume Fritz. In campanie promitea ca se va implica in reorganizarea STPT si acuma zice ca nu e treaba lui!!! Pai eu intreb simplu cand a mintit: atunci in campanie sau acum??? Oricare ar fi raspunsul, acest Fritz este un escroc fiindca ne-a inselat sentimentele. Cei care inca il mai sustin, dupa aprerea mea sunt niste mizerabili interesati politic sau de bani publici.
Bai, Primare, tot respectul pentru intenție. Sunt de acord ca trebuie responsabilitate institutionala. De acord si ca trebuie scoase de la decont abonamentele neutilizate. DAR! Tu stai pe salariu gras, ala de la SMTP sta pe salariu gras, ala de la STPT sta pe salariu gras. Si oamenii stau ca prostii in strada. Noi platim pentru faptul ca tu ai idei bune, dar fara masuri de aplicare concrete. Teoretic, si calatoria in timp e posibila. Dar noi traim practic, man. Ce faci acum e un concurs intre trei habarnisti (cu tine in frunte), despre cine poate sta suparat mai mult. Eu pariez pe tine, fiindca in capul tau pare ca e o maimuta care pedaleaza de rupe, dar la o bicicleta fara lant.
-
”STPT sta pe salariu gras.” asta crezi tu? iti zic eu ca un angajat stpt are 2.000 lei salar net majoritate sa excludem sefi si sefuti da nici aia nu au eu stiu ce…ar trebui sa te gandesti ca 1000 de angajati nu isi iau salarile din cauza smtp aia nu mai conteaza? dar smtp care e doar un intermediar fara nici un sens isi trage din sucventile alea salariile lor? pe langa de craciun stpt abea a facut plata salariilor, iar smtp sia permis sa isi plateasca salariile sa le ofere angajatilor smtp prima de craciun aa si pe langa si al 13 salar…si angajati stpt sa gandeau ce sa pun de craciun pe masa…frumos nu? si asta e asa pentru ca fost director goia a facut sa stati in strada si acum tot el face ca a avut grija ca prin contract el sa comande tot incontinuare..multi nu sunteti documentati suficient..si primarul e paralel total…
Așa că primăria plătește integral subvenții la SMTP iar aceștia nu plătesc la STPT, că trebuie să justifice călătoriile subvenționate integral de primărie. Frumoasa societate SMTP ia banii și plătește cat considera, iar diferența este de negasit.
Pai la 85% subvensii eu zic ca sa fie 100%. Poti sa inchizi toate casieriile, dai afara controlorii, cred ca e ok.
Vine primul test, conceperea bugetului local 2021, peste 300 de milioane de euro. Sa te puna Blezebut sa nu-l justifici pana la ultimul siling.
Peste tot in lume se subventioneaza si in marea majoritate nu este profitabil transportul in comun. Se castiga pe alta parte: reducerea poluarii, reducerea aglomeratiei, reducerea consumului din resursele planetei. Asta cu reducerea consumului din resursele planetei este foarte importanta pentru foarte multa lume care a inceput sa inteleaga ce se intampla pe planeta asta. Ar trebui sa fie importanta si pentru Fritz care se dadea Eco Planet Friendly. Se pare ca nu-i cazul. Fritz de fapt nici nu prea intelege pe ce planeta se afla. Minciuna are picioare scurte, domnule Dominic. Se prinde lumea.
Domnu’ Fritz, lasati pensionarii ca nu merita, domnule. Cum facem cu catzei? Cu pisicile? Asta ne intereseaza. Mai zi-ne de catei, te rugam, ca mai vrem sa radem.
Pai nu se spală pe mâini și nu aruncă pisica, ci chiar a venit cu cea mai pertinentă soluție dintre toți, și anume să facă niște modificări tehnice STPT ca să dovedească lunar CÂTE dintre cardurile subvenționate SUNT FOLOSITE efectiv în tramvai/autobuz/firobuz. Vine omul, validează, iar dacă aparține grupului de abonamente subvenționate, se caută automat dacă a fost deja introdus în baza de date din luna respectivă. Dacă nu, se adaugă. La sfârșitul lunii, se predă întreaga listă către SMTT, deci nu se mai plătesc abonamente nefolosite deloc.
-
Dar asa nu le convine, ei vor toată subvenția pentru cați oameni zic ei ca au circulat. Asa se pot felicita și își cresc salariile cât vor ca au productivitate
Un pret realist pentru un bilet este de cel putin 1-1.5E pentru o calatorie cu autobuzul. In orice situatie, bilet sau reduceri pentru copii/ pret redus pt abonamente, pretul pe calatorie nu ar trebui sa scada sub 50%- bineinteles calatoria fara bilet trebuie eliminata (avem jandarmerie, politie comunitara, etc).. Partea cu subventiile(pt orice) sunt niste aranjamente nesimtite ce trebuie sa fie eliminate. Sa se interzica accesul liber in oras a masinilor sub E5 prin supraimpozitarea sau taxarea celor care vin din exterior+ taxa de parcare pe spatiul public de 50-70E pe luna si atunci autobuzul desi va costa undeva la 50-60E pe luna, va deveni necesara si toata lumea va fi multumita: mai putina poluare, locuri de parcare garla(multi vor renunta la masini), STPT cu bani de autobuze noi si muncitori platiti corect.
Va invartiti in jurul cozii si fugiti de raspundere toti. Totul e foarte simplu , fiecare cetatean (pensionar , elev , persoane cu dizabilitati scutite conform legii etc.) beneficiar al transportului subventionat are un card inseriat ce ar trebui activat o singura data in cazul pensionarilor (la emitere pe baza Deciziei de pensionare sau in cazul emiterii unui card nou in caz de furt, pierdere, deteriorare contra cost simbolic ex. 5 lei), pentru elevi la emitere pe baza carnet de elev si apoi vizat anual pe baza aceluiasi document . Obligatia PMT este aceea de a negocia si semna un contract cu fiecare din societatiile mentionate (in functie de atributii a fiecaruia) pentru stabilirea valorii unei calatorii subventionate , de asemenea trebuie stabilite praguri valorice de subventionare a pensionarilor in functie de valoarea pensiei in plata (ex. 0-2000 lei 100%, 2001-4000 lei 50% , 4001 -6000 lei 25 % 6001 – Infinit lei 5%). Restul datelor se pot solicita lunar la CJAS (numar pensionari din Timisoara in plata lunar), ISJ ( numar elevi ce frecventeaza scoala in Timisoara si provenienta /domicililul lor), Organizatii /Asociatii ce gestioneaza baza de date a persoanelor cu dizabilitati din Timisoara, respectiv din localitatiile din Timis. toate datele se vor centraliza si fiecare societate respectiv STPT va primi subventia/ nr. de calatorii lunare de la PMTimisoara pentru cetatenii domiciliati in Mun. Timisoarei si SMTT va solicita si primii subventia procentual doar pentru calatoriile cetatenilor cu domiciliul in alte localitati apartinatoare , stabilite prin contract din zona metropolitana de la Primariile respective (ex.Giroc,Dumbravita ,Ghirodda ,etc) daca consiliile locale respective doresc subventionarea calatoriilor pensionarilor , pentru ca la elevi si persoane cu dizabilitati este obligatoriu prin lege. Este un pic mai mult de munca dar numai asa se poate clarifica si se poate plati corect subventia si munca depusa in acest sens. Toata lumea vorbeste si doreste DIGITALIZAREA sistemului GRESIT( a se vedea DEX-ul) se doreste INFORMATIZAREA. Dupa ce am facut o simulare rapida a rezultat o economie de aproximativ 50%
Pensionarii care folosesc tramvaiul se pot deplasa sa-si valideze cardul lunar care-i problema? La plata impozitelor au fost ciorchine din prima zi!
-
Stimată doamnă, nu știu care sunt cerințele pentru pensionari, dar vi se pare corect ca pentru un copil de 9 ani să ceară lunar pe lângă carnetul vizat la zi, certificat de naștere în original și buletinul unui părinte?
Deci sa inteleg..
STPT este in subordinea Primariei ??
SMTT nu este in subordine, dar primeste banii de la Primarie sa ii Verifice si Plateasca pe cei de la STPT
De ce s-a infintat SMTT?
Acum.. Directori si sefi..muulti
Si ne asteptam ca Primarul sa Rezolve?
O situatie care Depinde de Director? Platit din banii publici? sa CONDUCA!/ si alte cele?
pai daca nu se descurca
DAT JOS..si Da-ti functia primarului si da
Atunci asteptati ca Priamrul sa rezolve! altfel.. de ce mai sunt angajati Directori si Sefi? de ce exista SMTT?????
Este de necrezut cat poate sa fie asta de prost, restructurarea STPT nu inseamna taierea subventiilor, ci investirea in mijloace de transport mai eficiente si intr-un management mai bun. Fara subventii transportul in comun ar fi falimentar, dar de unde sa priceapa Frit asta?
Voi spune ori de cate ori voi avea ocazia ca cei de la USR Timisoara au un dublu repetent si un exmatriculat, voi striga asta pe la toate colturile!!!
Credibilitatea in ochii populatiei e 0 barat!!!!
Vai si amar de orasul asta impreuna cu toata tara.
Da Fritz! Publicul se asteapta ca TU sa rezolvi toate problemele dintre toate conducerile institutiilor subordonate primariei. Cand apar astfel de situatii, dute si iai pe acei directori de urechi, bagai in comisii de disciplina, etc si dai naibii afara.
Toata Timisoara stie ca aceste institutii sunt pline de oameni care nu au ce cauta acolo. Dar TU nu ai dat afara pe nimeni pana acuma.
Astept sa vad primele lucrari facute de catre primarie sub conducerea ta, ce termene de executie vor avea, daca vor fi depasite si cu cat, calitatea lor, pretul, etc.
Atunci ne vom da seama daca esti un ceea ce ai promis sau un mare papitoi ca raposatul politic Robu.
Este Transport public
STPT trebuie sa fie platit pe km parcurși
SMTT sa fie plătit pe validări ( sa aibă obiectul muncii ) adică sa caute soluții de rute , sa atraga calatorii, sa vândă bilete/ abonamente, sa facă controale impreuna cu
Politia Locala .
În situația actuala ce ar trebui facut ? Sa fie oprite traseele care nu sunt profitabile ca nu validează calatori sau nu sunt calatori .