Reprezentanţii societăţii Drumuri Municipale (SDM) au anunţat în vară, în luna iulie, cea de-a doua selecţie de oferte pentru aşa-numita „parcare Bega”, din Piaţa Mareşal Ferdinand Foch, după ce prima, organizată în mai-iunie, a fost sortită eşecului.
Societatea caută un „partener-investitor” pentru o asociere în participaţiune în vederea construirii unei parcări supraetajate cu 500 de locuri în zona respectivă.
SDM ar trebui să vină în asociere cu terenul de 1.800 de metri pătraţi, primit în concesiune de la Primăria Timişoara, iar partenerul cu banii pentru a construi parcarea, ce ar urma să fie exploatată în comun ulterior. Să demonstreze că ar avea disponibilităţi băneşti de 3 milioane de euro, pentru a garanta că poate duce la bun sfârşit investiţia.
Termenul iniţial de depunere a ofertelor la SDM a fost 15 octombrie, dar, pentru că n-a venit niciun investitor hotărât, a fost prelungit până în 28 noiembrie.
„Nu s-a depus nicio ofertă. Avem o scrisoare de intenţie de la o firmă din Ploieşti, care a promis că va veni cu o ofertă, o firmă de construcţii şi instalaţii, Paulus SRL, şi un grup de investiţii. S-au interesat doar nişte italieni, dar nu au venit să depună ofertă. Am prelungit termenul până în 28 noiembrie”, a explicat şeful Serviciului Administrare Parcări din cadrul SDM, Ionel Ursu.
Condiţiile de asociere au fost stabilite prin hotărâre de consiliu local. Parcarea ar trebui să fie ridicată în 6 luni, să aibă cel puţin 500 de locuri, iar o parte, minim 20%, să revină societăţii Drumuri Municipale. Acest lucru, numărul de locuri care revin SDM, se va negocia până la urmă… dacă se va găsi un partener de negociere.
O altă condiţie stabilită vizează tarifele: să fie limitate superior la nivelul mediei tarifelor practicate în parcările din zonele centrale ale celor mai apropiate trei oraşe din România ca număr de locuitori, fiind date ca exemple Clujul, Braşovul şi Constanţa. Primăria ar urma să primească 1% din veniturile rezultate din exploatare.
Reprezentanţii municipalităţii au anunţat deja că, în cazul în care tot nu va fi niciun investitor interesat, parcarea supraetajată ar putea fi realizată din bani de la bugetul local.
Citiți principiile noastre de moderare aici!