Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România a năruit din nou speranţele bănăţenilor de a se vedea şoferi pe o autostradă, la ei acasă, pe o distanţă mai mare de 20 – 30 de kilometri. Dacă în urmă cu o săptămână se anunţa prelungirea termenului de depunere a dosarelor de la luna iunie la 10 iulie, din motive neprecizate, CNADNR a decis să prelungească acest termen cu încă 40 de zile, până pe 20 august!
Dacă ne gândim la realizarea efectivă a licitaţiei, la etapele pregătitoare, la cele de proiectare sau organizare de şantier, este clar pentru oricine că, cel puţin în acest an, nu se va pune nici măcar o basculă de balast pe tronsoanele de autostradă amintite. Bucata a doua din autostrada Timişoara – Lugoj, în lungime de 25,6 kilometri, dar şi tronsoanele 2, 3 şi 4 din Lugoj – Deva, în lungime totală de 72 de kilometri sunt singurele care nu erau contractate de Ministerul Transporturilor. Suma totală alocată pentru acestea depăşeşte un miliard de euro, mare parte din bani provenind din fonduri europene.
În noile condiţii, circulaţia se va putea desfăşura în acest an doar pe o mică porţiune din coridorul paneuropean IV. În acest moment sunt deschise circulaţiei doar centura în regim de autostradă a Aradului şi autostrada Arad – Timişoara (Giarmata). Pentru luna iulie este prognozată şi finalizarea lucrărilor la primul lot au autostrăzii Timişoara – Lugoj, care va face legătura dintre Arad şi drumul naţional care leagă Timişoara de municipiul Lugoj. Între Lugoj şi Deva se lucrează doar pe o mică porţiune de drum, pe lotul 1, acolo lucrările fiind destul de întârziate. De asemenea, se mai lucrează pe porţiunea dintre Nădlac şi Arad, dar şi dinspre Deva spre Sibiu, pe anumite loturi.
Licitatia pentru lotul doi din autostrada Timisoara – Lugoj, amanata o luna
Citiți principiile noastre de moderare aici!