De această lucrare se ocupă societatea CCCF – Drumuri şi Poduri Timişoara, cea care lucrează şi la Complexul Rutier Michelangelo. În vara anului trecut, în luna iunie, reprezentanţii primăriei, în frunte cu primarul de la vremea respectivă, Gheorghe Ciuhandu, şi fostul viceprimar Adrian Orza, puneau piatra de temelie la noul pod care să asigure traversarea canalului Behela de la Uzina de Apă, lucrare necesară având în vedere că vechiul pod începuse să se surpe deja cu mult timp înainte. Vorbim despre un pod nou, cu o lungime de 17 metri, valoarea lucrării fiind de peste 1,1 milioane lei, bani de la bugetul local.
Proiectantul declara atunci că totul va fi gata în decurs de şapte-opt luni sau chiar mult mai devreme bazându-se pe informaţiile primite de la constructori…
„Ca şi structură este o noutate, va fi o structură tip dală realizată cu grinzi metalice înglobate în beton. Pentru municipiu ar fi o noutate, însă mai există pe reţeaua de drumuri naţionale din Banat şi mai aproape de Timişoara pe podul de la Albina, primul, viaductul de descărcare mai corect. După gândirea noastră lucrările vor dura circa şapte-opt luni, după gândirea foarte plină de energie a constructorului trei luni, rămâne să vedem”, afirma, în iunie 2012, proiectantul, Adrian Bota.
Şantierul nu este însă gata, deşi pe panoul de la faţa locului se arată că data de finalizare a lucrărilor la noul pod care realizează legătura între strada Uzinei şi strada Rozelor din cartierul Ghiroda era 18 mai 2013, deci a trecut, termenul de execuţie fiind de zece luni. De aici şi nemulţumirile cetăţenilor, care nu înţeleg de ce avansează în acest ritm lucrările.
„Va trimit acest e-mail pentru a semnala o problemă, şi anume cea a finalizării construcţiei podului de la Uzina de Apă. Acest pod leagă cartierul Crişan/ Ghiroda Nouă de oraş. S-a închis acum 2 ani, accesul rutier fiind mutat pe ruta ocolitoare Aleea Ghirodei. Nu cred că are rost să intru în detalii legate de dezavantaje (cel mai dureros fiind transportul în comun, un autobuz amărât care circulă din oră în oră, sau chiar mai rar, şi care are traseu comun cu com. Ghiroda). (…) Termenul de finalizare a lucrării era 18.05.2013, dar se munceşte în continuare şi se pare că nu se apropie de finalizare. Oare cât vor mai dura lucrările? Se reuşeşte deschiderea podului anul acesta?”, ne-a semnalat o cititoare www.tion.ro pe adresa redacţiei.
Am încercat să aflăm răspunsul la aceste întrebări de la oficialii municipalităţii.
Reprezentanţii primăriei spun că şantierul a fost închis pe perioada iernii, când nu s-a putut lucra din cauza vremii, dar şi jumătate de primăvară din datele prezentate, şi estimează că lucrările vor fi finalizate la sfârşitul lunii august a acestui an.
„Referitor la stadiul lucrărilor la podul de la Uzina de Apă, lucrările începute în data de 18.07.2012 au fost sistate în perioada iernii (respectiv 10.12.2012-15.04.2013). Ele au fost reluate, iar în prezent continuă lucrările de betonare la suprastructura podului, urmând lucrările la terasamente pentru racordurile de drum la pod. Se estimează că lucrările vor fi finalizate până la data de 30.08.2013”, am aflat de la şefa Direcţiei de Comunicare a Primăriei Timişoara, Alina Pintilie.
Cert este că lucrările de la Podul de la Uzina de Apă nu sunt singurele care au intrat în ”prelungiri”. Aceeaşi situaţie o regăsim şi pe strada Cloşca, unde lucrează societatea Drumuri Municipale, o lucrare pe fonduri europene, care ar fi trebuit să fie gata în cursul acestei luni, dar autorităţile locale spun că ar putea fi gata la sfârşit de iunie. Nici extinderea bulevardului Sudului nu merge mai bine, şantier de care răspunde societatea Confort, având în vedere că această rută ar fi trebuit să fie dată în folosinţă în urmă cu câteva luni, înainte să se devieze circulaţia în zona Michelangelo, potrivit primarului Nicolae Robu, dar amenajarea nu este încă gata.
Un nou pod la Uzina de Apa din Timisoara
Citiți principiile noastre de moderare aici!