Autostrada Timişoara – Lugoj, atât primul lot, considerat varianta de ocolire a Timişoarei, în lungime de 9,5 kilometri, dar şi lotul doi, care se continuă de la ieşirea spre DN6 până la Lugoj, au finanţarea asigurată din bani europeni. Între timp, lotul 1, cel de la Giarmata la Izvin a fost finalizat deja de constructor, predat la Compania de Drumuri şi Autostrăzi şi deschis circulaţiei. Finalizarea lucrărilor a avut loc cu şase luni înainte de termenul prevăzut în contract. Lotul 2, cel care asigură legătura între nodul dintre Izvin şi Remetea Mare şi centura de ocolire a Lugojului şi cu autostrada Lugoj – Deva, licitaţia a fost lansată încă din vară şi desemnarea câştigătorului nu a avut încă loc.
Proiectul pentru care a fost semnat contractul are drept obiectiv proiectarea, supervizarea şi construcţia unei autostrăzi (câte 2 benzi pe fiecare sens de circulație) între oraşele Timișoara şi Lugoj, în lungime de 25,625 km și a unei variante de ocolire a orașului Timișoara la standard de autostradă în lungime de 9,5 km.
Principalii beneficiari ai noii infrastructuri construite vor fi utilizatorii rețelei rutiere de transport, care se deplasează între Timișoara şi Lugoj sau care doresc sa evite centrul orașului Timișoara, comunităţile locale şi serviciile publice. Locuitorii şi agenții economici din întreaga arie a proiectului, Regiunea de dezvoltare Vest a României, în special judeţul Timiş (aproximativ 687.377 de locuitori), vor beneficia de un grad îmbunătăţit de accesibilitate.
Valoarea totală a contractului de finanțare este de 1.303.930.842 lei,din care cofinanţarea de la Uniunea Europeană prin Fondul de Coeziune este de 899.870.941 lei, iar 404.059.901 lei reprezintă contribuţia de la bugetul de stat.
Acest proiect a fost depus în cadrul Axei Prioritare nr. 1, Domeniul major de intervenție 1.1 „Modernizarea și dezvoltarea infrastructurii rutiere de-a lungul axei prioritare TEN-T nr.7”.
Perioada de execuție a lucrărilor pentru proiectul menționat este 20.10.2011-19.04.2013 pentru lotul 1 – Timișoara bypass și 01.06.2013-31.05.2015 pentru lotul 2 – tronsonul Timișoara – Lugoj, fiind urmată de perioada de garanție între 20.04.2013 – 20.04.2017, pentru lotul 1 și respectiv 01.06.2015 – 31.05.2019, pentru lotul 2.
Vestea semnării acestui contract este cu atât mai bună cu cât vine în contextul în care se discută tot mai mult despre sistarea tutor finanţărilor pe POR.
Citiți principiile noastre de moderare aici!