Încep să se ocupe în sfârșit primele spaţii din Centrul IT&C Incuboxx al Primăriei Timișoara, clădirea de birouri cu patru etaje construită pe Circumvalaţiunii printr-un proiect pe fonduri europene în valoare de 4 milioane de euro.
Pentru început s-au încheiat contracte cu zece firme, o solicitare a fost respinsă, iar altele sunt în evaluare, spun cei care administrează incubatorul de afaceri.
A început deja echiparea birourilor, firmele sunt în curs de mutare.
În clădirea Incuboxx vor activa firme din domeniul IT&C. Tarifele încep de la 3,5 euro pe metru pătrat pentru cele în perioada de incubare şi 5 euro pentru cele în curs de consolidare în primul an de închiriere.
În prezent, administrarea este asigurată de câţiva tineri de la Universitatea Politehnica, masteranzi şi doctoranzi, până când primăria va reuşi să contracteze o firmă care să se ocupe de administrare.
Municipalitatea a organizat o a doua licitaţie pentru selectarea administratorului, contract pe 5 ani estimat la aproximativ 485.000 de euro, după ce la prima licitaţie s-a prezentat o singură firmă, care nu îndeplinea condiţiile, potrivit autorităţilor locale.
„Este o clădire foarte funcţională, foarte modernă, cu tot ce trebuie unui astfel de obiectiv. Am avut încredere în tineri (…). Nu mai suntem sub niciun stres, pentru că această echipă de administrare a Incuboxx chiar face o treabă excelentă. Eram impacientați la început, când am văzut că nu ajungem să contractăm o firmă care să administreze Incuboxxul, întrucât sunt niște angajamente luate. La oră actuală suntem cu mult în fața a ceea ce aveam ca angajamente, în ceea ce privește gradul de ocupare. Echipa a fost aleasă pe bază de încredere, s-a făcut o convenție civilă, așa cum este legea, sunt foști studenți pe care îi cunosc, Robert (n.r. – Robert Kristof, directorul Incuboxx) este lider al studenților și în Senatul Universității Politehnica. Toți sunt de la Politehnica. Le-am propus eu să preia această responsabilitate, fiind vorba despre o angajare cu convenție civilă nu se face concurs. Cred că este pe o perioadă de 6 luni”, a explicat primarul Nicolae Robu cu ocazia semnării primelor contracte de închiriere.
Centrul IT&C Incuboxx a fost inaugurat în primăvara anului trecut, chiar la sfârșitul lunii aprilie, şi a stat gol până acum.
Pot închiria spaţii firme care se ocupă de consultanţă IT, asistenţă tehnică – mentenanţă IT, recuperare date, web-design, înregistrare domenii şi web hosting (găzduire web), securitate IT, virtualizare, depanare calculatoare, proiectare reţele de calculatoare şi crearea de programe informatice specializate.
La etajele I şi II ale imobilului, destinate firmelor aflate în perioada de consolidare, sunt 24 birouri, cu o suprafaţă de 50 de metri pătraţi fiecare, iar la etajele III şi IV, rezervate societăților în faza de incubare, sunt 30 birouri a 35 de metri pătraţi.
Cei care vor lucra în clădirea Incuboxx vor avea la dispoziţie şi o cantină şi o mică sală de fitness, dar de-abia acum s-au demarat procedurile de licitaţie pentru respectivele spaţii.
Imobilul a necesitat deja lucrări de remediere, pentru că au existat probleme în urma ploilor.
Articole pe aceeași temă:
Se ocupa primele spatii in cladirea Incuboxx, la un an de la inaugurare
Citiți principiile noastre de moderare aici!