Deocamdată, aceste carduri sunt sortate pentru a fi distribuite mai departe.
„49.322 de carduri au fost returnate de poştă la CJAS Timiş. Respectivele carduri aparţin persoanelor asigurate care nu au fost găsite la domiciliu. Acum le sortăm, le aranjăm după codul de parafă, în ordine alfabetică, pentru a fi mai uşor de distribuit asiguraţilor”, spune Mariana Marcu, purtător de cuvânt al CJAS Timiş.
În aceste zile au loc întâlniri la nivel central pentru a se decide cine şi cum va distribui aceste carduri. Iniţial li s-a solicitat acest lucru medicilor de familie, care, prin reprezentanţii lor de la nivel naţional, au refuzat acest lucru, spunând că distribuirea cardurilor reprezintă un consum de timp în defavoarea actului medical. La nivel naţional nu au fost distribuite un milion de carduri.
„Noi sperăm că medicii de familie vor înţelege că acest demers este făcut în folosul asiguraţilor. Ne-am gândit că este mai simplu ca asiguratul să nu mai facă un drum în plus, decît să facă un drum la casa de asigurări pentru a ajunge tot la medicul de familie, unde ar solicita un serviciu medical. Fiecare asigurat se duce la medicul de familie fie că îi cere un serviciu, fie că îi cere o trimitere la un medic specialist. Dacă vorbim de aproximativ un milion de carduri, practic vorbim despre un număr foarte mic de carduri care să le revină medicilor de familie pentru a le distribui. Peste 90% din carduri au fost distribuite prin servicii poştale”, a declarat Mihaela Tănase, purtătorul de cuvânt al Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate, pentru Agerpres.
Utilizarea cardului de sănătate devine obligatorie începând cu 1 februarie 2015.
Fiecare accesare de serviciu de sănătate se va face în baza acestui card, care va avea un cod PIN, la fel ca un card bancar. Cardul de sănătate primit acasă de asigurat este inactiv.
Intrat în posesia cardului de sănătate, asiguratul îl va prezenta pentru activare la prima vizită la un furnizor de servicii medicale. Mai exact, pin-ul de transport al cardului naţional (000) va fi schimbat cu un pin personalizat format dintr-o combinaţie de patru cifre. Pin-ul personalizat va fi introdus şi confirmat personal de către pacient. Personalizarea pin-ului este obligatorie, altfel cardul rămâne în stare inactivă şi nu poate confirma servicii medicale în sistem. Acest pin va fi introdus de către asigurat ori de câte ori va beneficia de un serviciu medical pentru validarea şi, mai apoi, decontarea acestuia din fondul asigurărilor sociale de sănătate. Introducerea altor date suplimentare pe cardul de sănătate este opţională şi se realizează doar la medicul de familie. Această etapă nu este obligatoriu să se realizeze concomitent cu activarea cardului.
Cardul naţional va face dovada calităţii de asigurat şi va confirma prezenţa asiguratului la furnizorul de servicii medicale.
Citiți principiile noastre de moderare aici!