Aleșii locali și-au dat acordul încă din luna decembrie a anului trecut ca primăria să contracteze un credit de aproape 214 milioane de lei, pentru refinanțarea unor credite mai vechi și pentru investițiile plănuite de primărie, cum ar fi realizarea Pasajului Solventul. Acum și-l vor da din nou, iar suma este ceva mai mică: de la 214 milioane de lei s-a ajuns la 203,9 milioane de lei.
Consilierii locali sunt puși acum să aprobe „contractarea și garantarea unei finanțări rambursabile interne/externe în valoare totală de 203.920.524 lei, pentru refinanțarea unor împrumuturi contractate, în vederea optimizării serviciului datoriei publice locale, cu o perioadă de tragere/grație de până la doi ani și o perioadă de maturitate de maximum 20 de ani.”
„Administrația publică a Municipiului Timișoara, în conformitate cu mandatul primit din partea cetăţenilor şi cu obligaţiile prevăzute de legislaţia în vigoare, are ca principal obiectiv realizarea dezvoltării durabile a comunităţii locale şi asigurarea către toţi membrii comunităţii locale de servicii publice de calitate. Realizarea unor obiective de investiţii de interes local este apreciată ca fiind necesară de către întreaga administraţie publică locală. În contextul în care plafoanele de tragere disponibile la CAIL au fost deja consumate pentru anul 2019 și 2020 și ținand cont de contextul fiscal/bugetar al anului 2019 când în sarcina UAT Timișoara au fost transferate cheltuielile de la nivelul bugetului de stat la nivelul bugetului local, este necesară o optimizare a serviciului datoriei care să asigure derularea în bune condiții a tuturor obligațiilor contractuale și a activității Primăriei Municipiului Timișoara”, se arată în proiectul de hotărâre care ajunge pe mesele consilierilor locali la următoarea ședință.
Municipalitatea a plătit 20.000 de euro pentru consultanță financiară firmei Thepesia Corporate Advisory din București, care a propus ca banii împrumutați să fie folosiți pentru refinanțarea creditelor vechi ale primăriei. Au fost identificate patru contracte de finanțare care vor face subiectul unei refinanțări.
Astfel, banii vor fi folosiți pentru refinanțarea împrumutului intern contractat de la BCR în 2010, cu un sold de 4.687.491 euro la 30 iunie 2019, pentru refinanțarea împrumutului intern contractat de la BCR în 2013, cu un sold de 10.416.666 lei la data de 30 iunie 2019, pentru refinanțarea împrumutului intern contractat de la Ministerul Finanțelor în 2018, cu un sold de 98.438.274 lei la 30 iunie 2019 și pentru refinanțarea împrumutului contractat de la International Finance Corporation din 2014, cu un sold de 72.800.000 lei la 30 iunie 2019.
Așadar, primăria are datorii de aproape 200 de milioane de lei și 4,6 milioane de euro, care vor fi acoperite cu acest credit. Restul banilor ar urma să fie folosiți pentru investiții.
Analiza făcută de Thepesia Corporate Advisory spune că principalele condiții ale facilității de refinanțare pentru Lotul 1 sunt: 15 ani perioadă de rambursare, dobânda Robor 1 lună + margine de maxim 1,5% și rate de capital inegale , iar pentru Lotul 2: 20 de ani perioadă de rambursare, dobânda Robor 1 lună + margine de maxim 1,5% și rate de capital inegale.
Primarul este mandatat de consiliul local să negocieze și să semneze în numele și pe seama orașului contractul de împrumut intern, acordul de garantare, precum și alte documente referitoare la contractarea creditului.
Primăria Timișoara a mai luat recent un împrumut prin Trezorerie, în valoare de 102 milioane lei, pentru a-și plăti în avans subvențiile către Colterm.
Articole pe aceeași temă:
http://www.tion.ro/s-a-votat-primaria-timisoara-ia-un-credit-de-46-de-milioane-de-euro-peste-20-se-duc-pe-investitii/2162480
Citiți principiile noastre de moderare aici!