În aprilie 2014, Primăria Timișoara a finalizat licitația pentru reabilitarea a 30 de tramvaie, câștigătoare fiind asocierea Electroputere VFU Paşcani – Astra Vagoane Călători Arad. Reabilitarea unei singure garnituri a costat 2,57 milioane de lei cu TVA, între cele două părți fiind încheiat un acord-cadru, valabil patru ani, cu patru contracte subsecvente. În decembrie 2017 însă, Electroputere VFU Pașcani a dat în judecată Primăria Timișoara, invocând Legea 554/2004, pentru ocrotirea interesului public, și cerând bani în plus pentru reabilitarea a 16 tramvaie de pe ultimele două contracte subsecvente.
Firma din Pașcani a cerut instanței „să pronunțe o hotărâre care să suplinească consimțământul pârâtei și care să țină loc de de acte adiționale (…) în sensul introducerii obligațiilor prestatorului de dotare a tramvaielor cu tampoane Crash și de refacere integrală a caroseriei, corelativ cu obligarea autorității contractelor la plata costurilor ocazionate de aceste lucrări suplimentare, în cuantum de 216.565,82 lei pentru fiecare vagon modernizat și reparat de reclamantă, în temeiul acordului-cadru și contractelor subsecvente sus-menționate, respectiv 54.480,30 lei, cost aferent dotare tampon Crash/vagon, și 162.079,52 lei, cost aferent refacere integrală a caroseriei/vagon, valoarea totală a lucrărilor suplimentare fiind în sumă de 3,4 milioane lei pentru toate cele 16 vagoane care fac obiectul celor două contracte subsecvente”.
Potrivit acordului-cadru inițial, intervențiile la tramvaiele GT4 vizau recondiționare totală, mai puțin a șasiului, încălzire în scaune, climatizare, supraveghere video și internet wireless. Firma din Pașcani a refăcut însă integral caroseria vagonului de tramvai de tip GT4, pentru că s-a descoperit că e nevoie de stâlpi de rezistență și de întărirea și consolidarea șasiului. În consecință, a cerut bani în plus și, pentru că nu i-a primit, s-a adresat instanței.
După nu mai puțin de zece amânări, judecătorii au decis, pe 22 aprilie 2019, că Electroputere VFU are dreptate, cel puțin parțial.
„Admite în parte acţiunea (…) Obligă pârâtul să plătească reclamantei suma de 3,46 milioane de lei, reprezentând despăgubiri materiale în executarea contractelor subsecvente de prestări servicii (…) Obligă pârâtul să plătească reclamantei suma de 11.319,01 reprezentând cheltuieli de judecată. Cu recurs în termen de 10 zile de la comunicare”, este sentința pe scurt. Aceasta nu este definitivă și poate fi atacată, în termen de zece zile, cu recurs, la Tribunalul Timiş – Secţia contencios administrativ şi fiscal.
Practic, municipalitatea trebuie să plătească în jur de 730.000 de euro, pe lângă contract. Conform contractului încheiat în 2014, PMT ar fi trebuit să plătească 2,57 milioane de lei cu tot cu TVA, pentru modernizarea unui singur tramvai, suma totală pentru toate cele 30 de garnituri ajungând la aproape 80 de milioane de lei. Dacă sentința va rămâne definitivă, în cazul a 16 tramvaie însă, suma va ajunge la 2,78 milioane de lei/ bucată, creșterea fiind peste 210.000 lei/ bucată.
Articole pe aceeași temă:
http://www.tion.ro/cu-armonia-sau-cu-cocia-tramvaiele-din-timisoara-sufera-din-cauza-liniilor-nemodernizate/2191126
http://www.tion.ro/armonia-intarzie-a-saptea-amanare-in-procesul-primariei-cu-firma-care-reabiliteaza-tramvaiele-orasului/2156120
Citiți principiile noastre de moderare aici!