Vizita de zilele trecute de pe autostrada Lugoj – Deva, efectuată de ministrul transporturilor, Răzvan Cuc, și șeful Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, Narcis Neaga, le-a dat oficialilor o nouă posibilitate de a oferi termene despre care nimeni nu știe dacă vor fi respectate. Cert este că ministrul Cuc spune, bazându-se pe discuțiile cu antreprenorii, că lotul 3 va fi circulabil în iunie, iar lotul 4 în august. Într-o declarație extrem de … politică, el amenință constructorii cu „măsuri care se impun”, deși este greu de crezut că, de exemplu, ar putea fi reziliate lucrări ajunse la 95%.
„Începând cu data de 23 martie ne vom întâlni lunar la minister, cu domnul Neaga. Dacă din punctul meu de vedere voi vedea ineficiență și un grad mic de mobilizare urmează măsurile care se impun, nu ameninț, dar de prea mult timp s-au făcut promisiuni și s-au găsit motive. Am vorbit și cu antreprenorul de pe lotul 4 acolo avem un zid de sprijin care înaintează, semn că lucrurile merg bine, știm câte probleme am avut cu acea relocare a peșterii cu lilieci, acum nu mai au nicio scuză. Se tot prelungesc termene, cu tot felul de amânări, acum nu mai au de anunțat decât termene de terminat. Lotul 4 e la 95%, acolo au fost probleme cu acel versant de finalizat, constructorul m-a asigurat că se termină până în august. Lotul 3 va fi gata în iunie, acesta este la 93%. Desigur, vorbim despre anul 2019. În cazul în care constatăm că sunt probleme de calitate ne vom asigura să obținem o garanție extinsă. Pe lotul 4 avem un antreprenor serios, acesta a decis să lucreze cu oamenii lui, pe alte șantiere au decis să subcontracteze și era o dezordine permanentă” a declarat Răzvan Cuc, după vizita pe teren.
Narcis Neaga vine cu o nouă idee, de această dată legată de lotul 2. El a vorbit despre segmentul de 4 kilometri pe care constructorul lotului i-a realizat deja în mare pare. Acesta va fi terminat și în plus se va face și un nod de intrare și coborâre de pe autostradă. Interesant va fi de văzut cine va face aceste lucrări – antreprenorul italian care s-a ocupat de acest lot și-a luat de mult „jucăriile” din zonă.
„Finalizăm cei patru kilometri ca să îi putem da în circulație anul acesta, facem descărcări, după care facem licitația pentru secțiunea aceasta unde avem problemele legate de autorizația de mediu. 2021 este cel mai pesimist termen să circulăm pe ambele tuburi, ]n 2020 pe un tub (n.r. ale tunelului care va fi licitat).”, a insistat Neaga.
Citiți principiile noastre de moderare aici!