Au fost cazuri în care oamenii şi-au pierdut chiar garanţia la maşinile noi pentru că nu au mers la timp la verificarea tehnică prevăzută în contract.
„În urmă cu un an am cumpărat o maşină nouă, de la reprezentanţă. Salariile erau bune, îmi permiteam să plătesc rata. În toamna lui 2010 am rămas fără serviciu. Câteva luni am trăit cu salariul soţiei şi cu ajutorul de şomaj. În luna februarie 2011 trebuia să mă duc la verificare cu maşina nouă. Din cauza situaţiei financiare am avut de ales între a plăti verificarea respectivă sau a plăti la timp rata la leasing. Decât să rămân fără maşină mai bine am renunţat la verificarea tehnică. Oricum mai aveam puţin timp din garanţie. Asta este… Acum o să merg la un service auto mai mic. E ceva mai ieftin. Mă bucur că am cumpărat o maşină românească şi nu una străină, cel puţin pot să o repar mai uşor, nu trebuie o grămadă de softuri de specialitate. La astea străine trebuie să o legi la calculator chiar şi dacă vrei să vezi unde e o siguranţă”, ne-a declarat Mihai Ristea, locuitorul unei comune periurbane a Timişoarei.
Reparatii la service auto sau in spatele blocului
Clienţii timişoreni ai service-urilor auto sunt destul de neomogeni în preferinţe. Unii se uită numai la preţ, alţii sunt fideli unităţii de service auto la care merg de ani de zile.
„Mulţi o „muşcă”. Caută numai preţul… Aşa sunt românii, sunt predispuşi spre afaceri bulgăreşti. Preţurile sunt diferite, la un service auto găseşti şi un preţ de manoperă sau piese cu 25% mai mic decât media pieţei. Nu e în regulă, la aşa o diferenţă ar trebui să îţi pui întrebări cum poate să fie atât de ieftin. Fiecare face cum îl duce capul. Probleme mai mari sunt la maşinile noi complicate. Acestea presupun resetări de calculator, resoftări etc. La un service auto de cartier sau unul multimarcă acest soft nu e întotdeauna disponibil şi atunci omul trebuie să meargă la un service specializat, de marcă”, ne-a declarat Eugen Cocea, reprezentant al unui dealer auto timişorean cu activitate intensă şi în domeniul service-ului auto.
Afacerile mici, unităţile de reparaţi auto de familie, ar trebui să aibă mai mult succes în această perioadă. Dar, exact problema maşinilor scumpe şi dificile, plus fidelizarea clienţilor la unităţile cu vechime reduce afacerile micilor ateliere.
„Îşi cumpără maşini scumpe şi după aceea încearcă să-şi reducă cheltuielile maşinii. Sunt anumite operaţiuni care nu pot fi efectuate decât la dealerul de unde a cumpărat automobilul scump. Pur şi simplu sunt anumite softuri la care nu ai acces, pentru că sunt oferite de producător doar dealerului. Aici nu putem noi să intervenim. Au vrut maşini scumpe şi service ieftin, atunci să renunţe la maşinile scumpe dacă nu fac faţă”, am aflat de la Marian, un timişorean care şi-a deschis un mic service auto în curtea casei. Pe această categorie „prind” bine unităţile de nişă. Unele sunt recunoscute pentru calitatea lucrărilor la partea electrică, alţii sunt specializaţi pe repararea problemelor de aer condiţionat sau cele de direcţie. Totul depinde de mâna mecanicului. Vestea se duce repede şi, dacă specialistul se pricepe, atunci reclama din gură în gură funcţionează perfect.
Preţurile practicate influenţează sau nu opţiunea clientului pentru un anumit atelier auto. Unele unităţi nu sunt dispuse să reducă deloc preţurile, dar chiar şi aşa au clienţi şi îşi permit să ţină tarifele sus. În general, aici este vorba de service-urile auto de brand, funcţionale alături de un dealership auto, care de cele mai multe ori comercializează maşini scumpe, cu nume. Alte unităţi au făcut rabat la preţ şi nici aşa nu atrag prea mulţi clienţi. Un mijloc tot mai utilizat de firmele de specialitate pentru atragerea clienţilor sunt cardurile de fidelizare. Prin intermediul acestora se acordă reduceri, diferite facilităţi sau chiar operaţiuni gratuite la service auto.
Spalatoriile auto si service-urile din Timisoara, controlate de politistii locali
Reprezentantii service-urilor protesteaza impotriva companiilor de asigurari, la Timisoara
Citiți principiile noastre de moderare aici!