Consiliul Judeţean Timiş aşteaptă să preia de la Ministerul Transporturilor 80% din acţiunile Aeroportului Internaţional „Traian Vuia” Timişoara, restul de 20% aparținând Fondului Proprietatea.
Despre acest transfer se discută de ceva vreme. Consiliul Judeţean a adoptat, în toamna anului trecut, o hotărâre prin care a stabilit să preia aeroportul, cele 80% din acţiuni, urmând ca o parte să fie apoi cedată Consiliului Local Timişoara.
La fel, consiliul local a adoptat, imediat după CJT, o hotărâre prin care şi-a exprimat acordul pentru cesionarea a 80% din acţiunile deţinute de Statul Român, reprezentat prin Ministerul Transportului, de la Societatea Naţională Aeroportul Internaţional Traian Vuia SA Timişoara, către Consiliul Judeţean Timiş, „condiţionat de angajarea acestuia de a cesiona o cotă parte din aceste acţiuni”, ce urma a fi negociată, către CLT. Nu s-au stabilit deci procentajele, primarul Nicolae Robu fiind împuternicit de consilieri să poarte negocieri în acest sens. Robu nu prea a agreat nici atunci faptul că va rămâne ”la mâna” CJT, dar a explicat că aşa este procedura, că aşa s-a stabilit la nivel naţional, ca aeroporturile să treacă la consiliile judeţene. Între timp, Uniunea Social-Liberală a ajuns pe butuci, iar PNL a ieşit de la guvernare.
Primarul Nicolae Robu şi preşedintele CJ Timiş, Titu Bojin, nu au reuşit să ajungă la un consens în privinţa aeroportului. Edilul-şef al Timişoarei a declarat, miercuri, că vrea jumătate din acţiuni sau nimic. Robu consideră că primăria este îndreptăţită să primească jumătate.
„Nu am mai discutat subiectul acesta. Toţi consilierii locali s-au pronunţat în sensul acesta atunci când noi am adoptat acea hotărâre de consiliu, că vom merge pe împărţirea egală a acţiunilor între Consiliul Local Timişoara şi Consiliul Judeţean Timiş, ţinând seamă că aeroportul este totuşi aeroportul Timişoarei şi că cifra de afaceri a aeroportului este realizată în primul şi în primul rând pentru Timişoara, cu Timişoara. Şi în privinţa transportului de mărfuri, şi în privinţa transportului de pasageri, Timişoara joacă rolul cel mai important. Desigur că aeroportul deserveşte toată regiunea noastră, după cum ştim, însă orice analiză a provenienţei încasărilor arată clar că Timişoara are, de departe, rolul preponderent. Acum nu avem pretenţia ca acţiunile consiliului local să fie proporţionale cu contribuţia Timişoarei la realizarea cifrei de afaceri, însă nici nu putem să acceptăm orice procentaj. Dacă nu ne înţelegem, poate să rămână consiliul judeţean cu toate acţiunile. Noi nu mergem să facem figuraţie acolo nici într-un caz. Ori suntem un actor important ori, dacă nu, nu suntem”, a afirmat Robu.
Nu de aceeaşi părere este liderul CJT, care spune că nu se pune problema ca primăria să primească jumătate. În opinia lui Bojin, consiliul judeţean ar trebui să deţină majoritatea.
„Puteţi să îi transmiteţi că e foarte corect ce a spus dânsul (n.r. – cu jumătate sau nimic). E exclus să se împartă 40-40%. Ar fi păcat pentru judeţul Timiş… Minim 51% ar trebui să aibă judeţul. Între 50-55% judeţul şi restul municipiul. Nu se pune problema ca unul dintre noi să nu aibă 51% din acţiuni. Fără 51% nu negociem. Şi domnul Robu să-şi mai înfrâneze dorinţele personale!”, a declarat, pentru www.tion.ro, Titu Bojin.
Rămâne de văzut cum se vor finaliza până la urmă negocierile şi când va fi parafat de către Guvern transferul.
Articole pe aceeaşi temă:
CJ Timis primeste aeroportul de la Ministerul Transporturilor, dar fara pista
Consiliul Local Timisoara si-a dat acordul ca… CJT sa preia actiunile de la Aeroport
Citiți principiile noastre de moderare aici!