În primăvara acestui an s-a aflat cu cine lucrează primăria pentru lărgirea bulevardului din cartierul Soarelui. Porr Construct se va ocupa de lucrare, pe tronsonul Bd. Liviu Rebreanu – Mareșal Constantin Prezan. Societatea care a reabilitat Pasajul Jiul va lucra alături de Path’s Rout SRL, Tubular Tehno Sistem Industrial SRL, Cons Electrificarea Instal SRL și Vimato SRL. Pe 10 milioane de euro și exact la 10 ani de la semnarea contractului pentru studiul de fezabilitate.
Anunțul de atribuire a fost publicat la jumătatea lunii mai pe SEAP, iar de atunci s-a tot scurs timpul. Proiectul trebuia realizat în două luni de la semnarea ordinului de începere a lucrărilor, iar lucrările propriu-zise ar trebui să fie gata în zece luni.
Din primăvară, de când se lăudau că se deschide șantierul în Soarelui, reprezentanții primăriei n-au mai spus nimic despre proiect. Edilul-șef nu știe nici acum în ce stadiu se află, dar spune că se va intra pe teren până în iarnă.
„Proiectul este în lucru, nu știu care e stadiul. Avem licitate la pachet proiectarea și execuția, este încă proiectarea în derulare. Vom începe lucrările anul acesta, de îndată ce putem o să începem. O să începem atâta cât se poate face până la venirea iernii”, ne-a explicat Nicolae Robu.
Șoseaua despre care vorbim va avea o lățime de 13 metri, va fi încadrată de zone verzi de 1-1,5 metri lățime și va avea parcări pe ambele părți. Toate cablurile vor fi introduse în subteran, iar pentru rețeaua de troleibuze se vor pune stâlpi noi. Între trotuare și spațiile verzi vor fi amenajate piste de biciclete bidirecționale, pe ambele părți ale străzii, spuneau oficialii PMT.
Odată cu modernizarea șoselei se vor face amenajări și în intersecții: în cea cu Iosif Bulbuca va fi lărgit accesul spre Bd. Sudului de la o bandă la două benzi și va fi realizată și o alveolă pentru STPT. De asemenea, se va realiza o bandă suplimentară pentru virajul la dreapta de pe Bd. Sudului pe Bd. Iosif Bulbuca. Intersecția cu Mareșal C-tin Prezan va fi transformată în sens giratoriu cu două benzi.
Provocarea de 10 ani
Povestea modernizării Bd. Sudului a început în urmă cu exact 10 ani. Mai precis, în aprilie 2009 a fost semnat contractul pentru studiul de fezabilitate, făcut de SC Path’s Rout SRL, care includea și prelungirea șoselei, nu doar lărgirea la patru benzi pe tronsonul avut acum în discuție. Studiul a fost adoptat de consiliul local în ianuarie 2010, dar a fost uitat într-un sertar din primărie. La mai bine de nouă ani de la SF, oficialii primăriei au actualizat documentația, în cursul anului trecut, iar prețul estimat pentru lucrare a scăzut de la aproape 14 milioane de euro la aproximativ 9 milioane de euro, cu tot cu prelungirea vizată. Estimarea pentru tronsonul la care se va lucra acum era de 2,5 milioane de euro.
Investiția actuală va fi făcută cu bani de la bugetul local. Bd. Sudului a fost „plombat” în anul 2013, când s-a așternut covor asfaltic pe 415 metri, dar și în 2014, când s-a schimbat carosabilul pe 875 m. Trotuarul a fost reabilitat ultima dată în 2013, pe o lungime de 32 m. Potrivit primăriei, șoseaua are o lungime de 1.281,75 metri.
Articole pe aceeași temă:
Bulevardul Sudului, provocarea de 10 ani! Două firme vor să modernizeze șoseaua, fără prelungire
Trimite articolul
XCu asta se va mișca repede, doar este în zona Soarelui. De restul orasului nu îi pasă deloc. În Soarelui este în stare să facă si 10 bulevarde pe an dar pe strada Grigore Alexandrescu între Calea Aradului si Torontalului nu este în stare măcar un trotuar sa facă!
Faceti-l pana in Giroc!
Sau macar pana la strada Musicescu
Si din nou in zona Soarelui…
Nu conteaza ca Timisoara nu are inelul 4 sau centura realizate, Robulache face ce face si tot in Soarelui se agita cu infrastructura. Pe cand metrou intre primarie si Soarelui? Ahhh… pardon, uica Lae nu se demite sa mearga cu un mijloc de transport in comun la fel ca cei care ii platesc salariul gras de primar doar ca sa schimbe bordurile si sa taie copacii dupa cum vrea freaza lui
Bine ca nu au castigat contactul infectii aia de la Superconstruct care freaca menta de 2 ani la Podul Eroilor.
Revin cu o idee mai veche: folosiți în articol denumirea actuală a străzilor… Daca este Bv. Liviu Rebreanu, de ce mai folosiți Dr. Iosif Bulbuca? A trebuit să caut istoricul străzilor din Timișoara că să înțeleg cum va arăta noul șantier care se deschide. Este că și cum ați amesteca în finanțe leul vechi cu leul nou (RON)…
Isi mai aminteste cineva ce spune Robu la deschiderea prelungirii Bd. Sudului prin 2012 – 2013, cand a fost intrebat de ce nu are 4 benzi? Zicea ca nu ar fi necesar, zona fiind slab tranzitata, probabil tendinta de crestere a traficului nu putea fi anticipata la vremea respctiva…hai ca ne vedem in Mai 2020
Bulevardul Soarelui ar trebui sa inceapa de la Str. Podeanu (pe langa Sala de sport , cea ce nu se mai termina) si sa ajunga la Giroc iar daca si Str. Ripensia ar fi la 4 benzi atunci ar deveni o artera importanta.
Cartierul Soarelui a fost construit la inceputul anilor 80,pe cand multi dintre voi,cei care va dati cu parerea,nu stiati unde e Timisoara pe harta.In cei 39 de ani nici un primar nu a investit nici un leu in acest cartier.Ciuhandu cand a fost primar a investit in cartierul lui…Dacia daca nu ma insel…Tinand cont ca zona rezidentiala din jurul cartierului s-a triplat,s-au construit blocuri noi,exista o scoala,iar tendinta de dezvoltare imobiliara a zonei este in plin trend ascendent cred ca merita si cartierul Soarelui niste investitii.Bv.Sudului este f aglomerat mai ales dimineata si stai si 20 de min pana sa poti iesii din cartier.Nu vad de ce atata rautate din partea unora.Intradevar…Lipovei este un dezastru,Traian este un crater imens,Girocului este un infern…doar ca….piata Marasti recent reabilitata nu este in Soarelui,Pasajul Michelangelo nu este in Soarelui,precum nici bulevardele centrale recent renovate nu sunt in Soarelui….
Ca de obicei este un raspuns evaziv privind stadiul lucrarilor !
Posibil sa fie multitudinea avizelor pe care firma trebuie sa le obtina.
Comentarii se pot gasii pe Forum Ratt/Timisoara infrastructura/Cartierul soarelui