Așa cum Tion.ro v-a informat deja, în 2015, zeci de turiști au intrat la Infocentrul Turistic de pe strada Alba Iulia pentru a afla cum pot închiria și ei biciclete, însă sistemul nu permitea ca vehiculele să fie închiriate și de străini.
Problema a fost rezolvată între timp, așa că anul acesta și turiștii pot pedala în voie pe străzile Timișoarei. Nu și în centrul istoric – Piața Victoriei, Piața Libertății, Piața Unirii și pe străduțele pietonale, unde accesul bicicliștilor este interzis.
„Am rezolvat problema, ne-a solicitat domnul primar Robu treaba asta. S-a pus în discuție dacă extindem sistemul în teritoriul național și internațional. Deja turistul poate veni să-și facă card, dar numai la centrul nostru de pe Take Ionescu. Trebuie să îl înregistrăm în sistem. Am găsim o soluție în aplicație prin care pot închiria biciclete și cetățenii străini. Dar îi avem în evidență în baza de date separat. Nu plătesc nimic, noi îi somăm exact așa cum e regulamentul: dacă la o oră nu a predat, îl urmărim. Când trece o oră, noi sunăm utilizatorul, pentru că avem datele lui de contact. Ori au pașapoarte ori cărți de identitate”, a declarat Ioan Goia, șeful RATT, pentru Tion.ro.
Potrivit directorului RATT, există și riscuri, pentru că nu toți străinii care închiriază bicicletele ar putea dori doar să se plimbe prin Timișoara. Goia spune însă că nu este sigur nici cu românii și că sistemul permite urmărirea prin GPS. Oricum, după un prim sezon multe biciclete au fost distruse de utilizatori. Fie au stricat apărătoarele, fie șeile, ba chiar au furat soneriile…
„Nu e sigur nici cu utilizatorii noștri. Am avut cazuri foarte multe de distrugeri. S-au distrus apărătoare, șezuturile de biciclete, au dat cu picioarele în ele și le-au distrus, s-au furat soneriile. Cred că tinerii sunt mai teribiliști și când prind ceva în mână se joacă. Văd și cum le exploatează. Când lasă un tânăr și mergem să ridicăm bicicleta, are probleme: de la spițe îndoite, rupte, sărite. Sare peste tot cu ea, circulă în alt regim, nu în regim de agrement sau de transport, sare peste borduri. Treptat s-au obișnuit oamenii, i-am urmărit ce fac, i-am somat, avem CNP-urile lor, îi amenințăm cu imputațiile. Până acum nu a fost pus nimeni să plătească reparații”, ne-a mai declarat Ioan Goia.
După primul sezon în care cele aproape 300 de biciclete au putut fi închiriate gratuit de utilizatori, vehiculele pe două roți au avut nevoie de reparații serioase.
Au stat mai bine de o lună retrase din stații pentru revizii, ele fiind scoase din nou din 7 martie. Una peste alta, reprezentanții RATT trag linie și spun că n-au visat vreodată că sistemul VeloTM va avea un așa mare succes.
„Noi am vrut să-i atragem spre biciclete, ne-a crescut numărul de utilizatori. N-am visat noi vreodată că vor fi atât de mulți”, a conchis Goia.
Atenție! Vehiculele pot fi folosite doar o oră, după care trebuie lăsate în rastel, oricare ar fi. Cine nu respectă regulamentul impus de RATT, riscă amenzi între 200 și 500 de lei.
Timișorenii care întâmpină probleme la preluarea sau predarea bicicletei pot suna la dispeceratul regiei, care funcționează non-stop, la numărul de telefon 0800.410.415. Cardurile emise anul trecut sunt valabile, fiind reactivate automat, dacă a fost accesat sistemul măcar o dată.
Sistemul VeloTm cuprinde 25 de stații de închiriere a celor 300 de biciclete cumpărate cu bani de la UE în cursul anului trecut, fiind funcțional din 1 iunie 2015.
Articole pe aceeași temă:
Amenda daca nu inapoiati bicicletele din statiile RATT dupa o ora! Sistemul VeloTM este functional
Citiți principiile noastre de moderare aici!