Așa cum au anunțat pe Facebook, mai mulți bicicliști și-au dat întâlnire luni după-amiază pe proaspăt modernizata stradă Popa Șapcă, unde reprezentanții primăriei au decis că nu este loc pentru o pistă specială pentru bicicliști. Astfel, cei care se deplasează pe două roți sunt obligați să împartă trotuarul cu pietonii, un trotuar de 1,80-2 m, conform primarului Nicolae Robu.
Ce spun bicicliștii?
După ce au văzut cum se prezintă strada Popa Șapcă și traseul special pentru ei, bicicliștii au decis să iasă în stradă să-și prezinte nemulțumirile. S-au plimbat pe șosea, dar și pe trotuare, pentru a arăta că nu sunt de acord cu primarul Nicolae Robu, care a spus, zilele trecute, că un trotuar de 1,80-2 metri este suficient pentru ca pietonii și bicicliștii să facă „space sharing”.
„Pasajul este frumos, închis și… cam îngust. Cum se vor descurca bicicliștii și pietonii pe trotuare? Pe rând și cu multe «vă rog să mă scuzați, mulțumesc»”, a spus unul dintre participanți.
Un alt biciclist spune că cei care se deplasează pe două roți merită mai multă atenție din partea primăriei, mai ales că acum doi ani li s-a promis că pe Popa Șapcă vor fi piste de biciclete decente. El spune că „space sharingul” invocat de primarul Robu este periculos atât pentru bicicliști, cât și pentru pietoni.
„Ne-am adunat mai mulți prieteni bicicliști, deoarece noi considerăm că ar fi normal să avem mai multă infrastructură, mai ales că s-a promis acum doi ani, când s-a început acest proiect, că vor fi piste de biciclete. Sau ar fi putut domnul primar să spună că n-o să avem, pentru că știa de la început de proiect. Pista ar fi trebuit să fie una dedicată, direct pe carosabil, din punctul meu de vedere. Sincer, este periculos și pentru pietoni să fie laolaltă cu bicicliștii. Eu merg destul de mult cu bicicleta și mă lovesc de problema asta. Am evitat mulți pietoni. Din postura de pieton, pe de altă parte, sunt deranjat când mă întâlnesc cu bicicliștii pe trotuar”, a povestit alt biciclist.
Un alt timișorean care obișnuiește să se deplaseze cu vehiculele pe două roți spune că atât pietonii, cât și bicicliștii vor fi nevoiți să facă slalom pe trotuar.
„Am venit aici pentru că, iată, la ultima inaugurare, nu avem spațiile noastre unde să ne deplasăm fără să fim nevoiți să ocolim pietonii. Nu avem pe unde pe strada asta. Astea ar trebui să fie piste de biciclete, pe care să le împărțim cu pietonii. Nu știu cum. O să vedem de mâine încolo cum va fi. Vom facem slalom uriaș. Ar fi trebuit să fie pe stradă, să fie făcut cum trebuie, protejat, nu doar să fie o dungă verde. Eu zic că era spațiu, se putea face jumătate de metru pe fiecare sens”, a spus un tânăr.
La final, câțiva tineri au decis să deseneze „piste de biciclete” cu cretă pe asfalt.
De menționat este faptul că înainte ca bicicliștii să anunțe că ies să încerce strada Popa Șapcă, cei care au reabilitat strada și pasajul cu același nume au montat și indicatoare, însă le-au greșit. În loc să pună semnul de circulație care spune că trotuarul este comun, au pus unul care spunea că traseul este dedicat doar bicicliștilor și că pietonii nu au voie să meargă pe acolo. Luni, la ora la care bicicliștii au ajuns pe Popa Șapcă, indicatoarele nu mai erau pe stâlpi.
Video: Ana Munteanu
„Space sharing” pe doi metri
Vă reamintim, primarul Nicolae Robu le-a explicat zilele trecute bicicliștilor că nu era loc suficient pentru piste de biciclete dedicate, pentru că a fost nevoie de spații verzi și de locuri de parcare.
„Aflu că ceea ce va reprezenta o bucurie pentru 60.000 de șoferi pe zi -noul pasaj Popa Șapcă, nou 100%!- și amenajările conexe, «îi nemulțumește profund pe bicicliști». Să fiu corect înțeles: eu sunt alături de bicicliști în doleanța lor legitimă de a avea piste dedicate cât mai bune și cât mai multe, cum sunt alături de toți ceilalți cetățeni ai orașului, fiecare categorie cu propriile doleanțe, la fel de legitime și ele. În tot și-n toate, însă, trebuie să prevaleze rațiunea. Punctual: ecartul stradal al străzii Popa Șapcă este un dat, el e atâta cât e și pe el trebuie să ne pliem! Eu cred că, în condițiile date, oricine ar fi realizat ce am realizat și noi: 4 benzi auto, locuri de parcare, aliniamente de copaci și o pistă bifuncțională, în regim «space sharing» -alee pietonală+pistă de biciclete. (…) Inevitabil, bicicliștii și pietonii trebuie să partajeze spațiul de 1.80-2.00 m, civilizat, respectându-se reciproc. Lucru deloc greu, câtă vreme fluxul pietonal în zonă este unul de nivel scăzut, chiar foarte scăzut”, a explicat primarul Timișoarei, într-o postare pe Facebook.
Din ultimele declarații ale edilului, investiția ar urma să fie inaugurată în cursul zilei de marți. Pe Popa Șapcă s-au investit 28,5 milioane de lei cu tot cu TVA, lucrările fiind executate de asocierea SC Sylc Con Trans SRL – SC Tableros Y Puentes SA – SC Petrucco SA.
Articole pe aceeași temă:
[related-post post_id=”2048986″]
Citiți principiile noastre de moderare aici!