Firma constructoare nu poate mișca nimic până când nu vin ultimele aprobări, mai ales că lucrările afectează calea ferată.
„E nevoie de avize speciale când interferăm cu sistemul de transport feroviar. Acolo este o licitație specială. De aceea, chiar dacă proiectele sunt avizate înainte ca noi să dăm drumul la licitații, în astfel de situații se impun avize pentru începerea lucrărilor. Trebuie să se prezinte autorităților naționale în domeniu și un desfășurător al operațiilor tehnologice de execuție și ei trebuie să-și dea avizul pe așa ceva, despre asta e vorba la Popa Șapcă și la Jiul. Am fost informat că în curând vom primi pentru Jiul avizul, era spre finalizare analiza documentațiilor și până acolo tot era în regulă”, a declarat primarul Timișoarei.
Pe de altă parte, oficialii Companiei Naționale de Căi Ferate susțin că lucrările nu pot începe până când CFR nu avizează caietele de sarcini. Într-un document emis pentru tion.ro, reprezentanții Companiei Naționale de Căi Ferate spun că autoritățile locale trebuie să respecte Ordinul Ministrului Transporturilor nr. 158 din anul 1996.
„Conform ordinului, lucrările de execuție pot începe după obținerea autorizației de construire CFR, emisă de SRCF Timișoara, în baza unei documentații tehnice; după avizarea și aprobarea caietelor de sarcini, de către AFER și CFR, pentru lucrările cu specific feroviar, care vor trata protejarea sau devierea cablurilor CFR existente, lucrări de linii cf., etc. și după obținerea autorizației de construire, emisă de autoritățile locale”, se arată în răspunsul Serviciului Mass-Media și Marketing al CFR S.A., transmis către tion.ro.
Potrivit primarului Timișoarei însă, specialiștii de la București mai trebuie doar să elibereze un aviz „pentru începerea lucrărilor”.
„Nu de autorizație de construcție (n.r. de la SNCF Timișoara) este nevoie. E totul avizat, singurul aviz care este necesar în momentul de față este avizul de începere a lucrărilor în organizarea pe care firma care a câștigat licitația a propus-o”, a completat edilul-șef.
Licitația pentru lărgirea pasajului a fost lansată la începutul lunii septembrie a anului trecut. Valoarea estimată a contractului era de 28 de milioane de lei, fără TVA, adică peste 7,6 milioane de euro, însă firma Porr Construct s-a angajat, la licitație, că efectuează lucrările cu 4,7 milioane de euro, cu tot cu TVA, adică 17.693.552 de lei, fără TVA, din care 1,57 milioane de lei fără TVA reprezintă lucrări diverse și neprevăzute. Durata de execuție este de 14 luni, conform contractului, lucrările urmând să fie efectuate cu bani de la bugetul local.
În ceea ce privește Pasajul Popa Șapcă, amplasamentul a fost predat deja firmei care a câștigat deja licitația. Se așteaptă și în acest caz un aviz de la CFR. Lucrările pentru extinderea Pasajului Popa Șapcă costă 24 de milioane de lei, fără TVA, adică puțin peste 6,4 milioane de euro, cu tot cu TVA. Licitația a fost câștigată de asocierea de firme SC Sylc Con Trans SRL – lider, cu SC Tableros Y Puentes SA și SC Petrucco SA, șantierul fiind programat să dureze 18 luni.
Articole pe aceeași temă:
Pasii lucrarilor de extindere a Pasajului Jiul. Santierul asteapta un aviz de la CFR
Unda verde la lucrari: se deschide santierul de la Pasajul Jiul, primaria a castigat contestatia
Citiți principiile noastre de moderare aici!