La următoarea ședință ordinară, consilierii locali vor avea pe mese un proiect de hotărâre pentru lucrările de înlocuire a covorului asfaltic de pe bulevardele Liviu Rebreanu și Iosif Bulbuca. Ambele străzi au fost modernizate în anii 2007-2008, de către firma Confort, în baza unui contract încheiat încă din anul 2006. S-a discutat foarte mult despre reabilitarea acestor bulevarde, mai ales că era nevoie deja de reparații în perioada în care lucrările încă se aflau în garanție, însă Confort a refuzat să le facă, motivând că se află în insolvență și că nu mai are oameni pentru asta.
„În perioada cât lucrarea a fost în garanție, executantul nu și-a îndeplinit în totalitate obligațiile contractuale de a remedia defecțiunile apărute, așa cum i s-a solicitat în repetate rânduri, motivând, în cele din urmă, prin adresa din septembrie 2014, că datorită faptului că este în insolvență nu mai dispune de personal calificat și de fondurile necesare pentru realizarea lucrărilor de remediere. În luna iunie a anului trecut, la expirarea perioadei de garanție, a fost convocată comisia de recepție finală privind aprobarea Regulamentului de recepție a lucrărilor de construcții și instalații aferente acestora, care datorită faptului că a constatat existența mai multor tipuri de defecțiuni ale părții carosabile a propus admiterea recepției lucrării cu obiecții. Executantul lucrărilor, cu toate că a fost invitat, nu a participat la recepție și nu a luat măsuri de remediere a neconformităților din anexa nr. 3 a procesului verbal de recepție finală, document care i-a fost înaintat la sediul societății, în iunie 2015, împreună cu solicitarea de a lua măsuri de remediere în termen de 45 de zile”, se arată în referatul ce însoțește proiectul de hotărâre pentru alocarea banilor necesari modernizării celor două bulevarde.
Potrivit oficialilor instituției de pe C.D. Loga, carosabilul prezintă foarte multe degradări, așa că se impune luarea unor măsuri pentru remedierea lor, cele două bulevarde fiind unele dintre cele mai circulate din Timișoara.
Reprezentanții Direcției Tehnice din primărie au cerut Societății de Drumuri Municipale să întocmească devize pentru reabilitarea Bd. Rebreanu și Bulbuca.
„După analizarea mai multor puncte de vedere prezentate atât de societatea de drumuri, cât și de proiectantul lucrării și dirigintele de șantier privind modalitatea de remediere a nonconformităților, precum și privind luarea unor măsuri suplimentare pentru îmbunătățirea stării tehnice a lucrării, s-a solicitat societății de drumuri să întocmească câte un deviz ofertă pentru fiecare dintre situațiile analizate. Astfel, prin adresa din 27.01.2016, S.C. Drumuri Municipale a prezentat două devize ofertă cu remedierea neconformităților din anexa 3 conform soluțiilor tehnice menționate în procesul verbal, unul în valoare de 511.504,37 lei și unul în valoare de 384.274,25 lei (diferența în plus fiind dată de soluția tehnică necesară pentru repararea fisurilor și crăpăturilor) și două devize care presupun înlocuirea covorului asfaltic pe toată suprafața carosabilă, fapt ce ar duce la o îmbunătățire considerabilă a stării tehnice pe o durată îndelungată, în valoare de 3.140.758,69 lei și unul de 3.292.685,02 lei, în funcție de stratul de uzură utilizat: mixtură asfaltică BA16, respectiv mixtură asfaltică MASF16 (toate prețurile au TVA inclus), soluția a doua fiind agreată și de proiectantul și de consultantul lucrării”, se mai arată în referat.
Practic, explică reprezentanții primăriei, s-a avut în vedere că în cazul celor două străzi, durata normală de funcționare a părții carosabile, pentru îmbrăcăminți bituminoase pe beton de ciment, este de opt ani. S-a calculat și traficul, reieșind că traficul MZA estimat este de 22.100 Vf pe Bd. Liviu Rebreanu și 25.200 Vf pe Bd. Bulbuca, iar în baza studiului de circulație elaborat în 2011 (pentru PUG Timișoara), valorile estimate ale traficului MZA sunt de 20.200 Vf. pe Bd. L. Rebreanu și 24.300 Vf pe Bd. I. Bulbuca. Or, normativul spune că intensitatea medie zilnică anuală de trafic este între 8001-16.000 vehicule fizice.
Ambele bulevarde sunt traversate de foarte multe tiruri, cum Timișoara nu are încă o centură de ocolire în partea de sud a orașului. Potrivit calculelor, din măsurătorile făcute în 2010-2011 reiese că traficul greu reprezintă 17,7% din traficul total.
„Analizându-se valorile de trafic de pe cele două bulevarde, se constată că media zilnică anuală de trafic pe cele două bulevarde este peste intervalul 8001-16.000 vehicule fizice pentru care durata normală de funcționare pentru îmbrăcăminți bituminoase pe beton de ciment este de opt ani, perioadă care poate fi redusă pe arterele rutiere la care ponderea traficului greu este mare. Dacă se ia în considerare faptul că străzile au fost date în exploatare practic înainte de data 26.09.2008, când s-a întrunit comisia de recepția la terminarea lucrărilor care, datorită numeroaselor neconformități prezentate în anexa nr. 3 aferentă procesului verbal de recepție, a propus amânarea recepționării lucrărilor, rezultă că în acest an se împlinește și durata normală de funcționare pentru partea carosabilă”, mai transmit oficialii primăriei.
Așadar, legea spune că este nevoie de refaceri complete pe ambele bulevarde, așa că specialiștii Direcției Tehnice au ales folosirea stratului de uzură mixtură asfaltic MASF16, care ar costa, conform devizului SDM, aproape 3,3 milioane de lei, ceea ce înseamnă aproximativ 735.000 de euro, la care se adaugă alți 511.504 lei pentru remedierile ce trebuia să le facă Confort. Banii ar urma să fie recuperați în instanță.
„În ce privește cheltuielile aferente lucrărilor de reparații pentru remedierea neconformităților cuprinse în anexa nr. 3 a procesului verbal de recepție finală se impune ca suma de 511.504,37 lei cu TVA inclus să fie recuperată pe cale legală de la S.C. Confort S.A., conform prevederilor art. 13.3 din contractul de lucrări nr. SC2006-23013/15.11.2016, deoarece societatea respectivă nu și-a îndeplinit obligațiile contractuale și nu a luat măsurile de întreținere necesare în perioada de garanție”, mai scrie în referat.
Vorbim așadar despre un total de 850.000 de euro, banii urmând să fie alocați în următoarea ședință de consiliu local, care nu a fost încă programată. Lucrările vor fi executate de Societatea de Drumuri Municipale, în baza contractelor pentru întreținerea și repararea străzilor încheiate cu primăria.
Articole pe aceeași temă:
Bulevardul Liviu Rebreanu este in continuare distrus, in primavara expira garantia
DisConfortul continuă! Bulevardul Liviu Rebreanu intră din nou în lucrări
Primăria spune stop joc: ultimul termen pentru refacerea bulevardului Liviu Rebreanu!
Slalom printre fisuri in asfalt pe bulevardul Rebreanu – Bulbuca
Citiți principiile noastre de moderare aici!