Două societăți și-au depus oferta la licitația lansată de primărie în primele zile din luna ianuarie, pentru „proiectarea și execuția lucrărilor aferente obiectivului de investiții «Modernizare și extindere Bd. Sudului»”. Ofertele s-au putut face până în 28 februarie, au fost deschise, se face evaluarea și se așteaptă să treacă perioada de depunere a contestațiilor. Abia prin aprilie am putea afla cine este firma câștigătoare.
Valoarea estimată a contractului este de 12 milioane de lei cu tot cu TVA, echivalentul a 2,5 milioane de euro. Firma care va fi desemnată câștigătoare va trebui să facă atât proiectul, cât și lucrările efective și are la dispoziție 12 luni pentru a-și onora contractul. Vorbim despre tronsonul dintre Bd. Iosif Bulbuca (n.r. prelungirea lui Liviu Rebreanu) și str. Mareșal Constantin Prezan (n.r. fostă Lidia), o stradă cu două benzi de circulație și trotuare pietonale.
Povestea modernizării Bd. Sudului a început în urmă cu exact 10 ani. Mai precis, în aprilie 2009 a fost semnat contractul pentru studiul de fezabilitate, făcut de SC Path’s Rout SRL, care includea și prelungirea șoselei, nu doar lărgirea la patru benzi pe tronsonul avut acum în discuție. Studiul a fost adoptat de consiliul local în ianuarie 2010, dar a fost uitat într-un sertar din primărie. La mai bine de nouă ani de la SF, oficialii primăriei au actualizat documentația, în cursul anului trecut, iar prețul estimat pentru lucrare a scăzut de la aproape 14 milioane de euro la aproximativ 9 milioane de euro, cu tot cu prelungirea vizată.
Patru benzi, piste de biciclete și cabluri în subteran
Doar modernizarea și lărgirea șoselei la patru benzi costă 2,5 milioane de euro, între Bd. Iosif Bulbuca și fosta str. Lidia. Bd. Sudului va fi o stradă de categoria a II-a, cu patru benzi de circulație, o parte carosabilă de 13 m lățime și o zonă verde de 1-1,5 m lățime. Se vor face și „platforme pentru parcarea autoturismelor, pe ambele părți ale carosabilului”, se arată în documentație. Conform SF, trotuarele vor avea între 2 și 2,5 metri lățime și se vor realiza din pavaj de dale autoblocante. La intersecții se vor face amenajări speciale pentru racord la nivelul părții carosabile, iar trecerile de pietoni se vor marca prin pavaj tactil.
Tot potrivit documentației, vor fi amenajate și piste pentru biciclete, pe ambele părți ale străzii. Vor fi bidirecționale și vor avea o lățime de câte 1,5 metri, fiind „desenate” între trotuar și zona verde.
Odată cu modernizarea șoselei se vor face amenajări și în intersecții: în cea cu Iosif Bulbuca va fi lărgit accesul spre Bd. Sudului de la o bandă la două benzi și va fi realizată și o alveolă pentru STPT. De asemenea, se va realiza o bandă suplimentară pentru virajul la dreapta de pe Bd. Sudului pe Bd. Iosif Bulbuca. Intersecția cu Mareșal C-tin Prezan va fi transformată în sens giratoriu cu două benzi.
În zonă va lucra și Aquatim, care a decis dimensionarea rețelelor de alimentare cu apă și canalizare. Cablurile aeriene vor fi mutate „în zona verde care mărginește carosabilul”, se arată în SF. Potrivit specialiștilor care au întocmit studiul de fezabilitate, studiul de trafic arată că Bd. Sudului va fi traversat de 22.538 de mașini pe zi, din care 6.426 vehicule de marfă.
Pentru ca Bd. Sudului să poată fi prelungit și mai departe de strada Lidia, reprezentanții primăriei ar trebui să facă unele exproprieri. Au fost discuții încă de pe vremea primarului Gheorghe Ciuhandu pe acest subiect, dar actualul edil spune că nu este de acord cu înțelegerea făcută în timpul fostei administrații. Potrivit studiului de fezabilitate, primăria ar trebui să cumpere un teren de 20.300 mp.
„Bd. Sudului se va lărgi la patru benzi, dar nu mergem dincolo de intersecția cu Mareșal Constantin Prezan, pentru că de acolo spre str. Mureș sunt niște probleme cu proprietatea asupra terenului. Eu nu o să pun în practică niciodată înțelegerea făcută pe vremuri cu acei proprietari, pe care ei și acum o cer, nu știu cine le-a promis că primesc 300 și ceva de euro/mp. Când vom merge încolo se va merge pe expropriere și va stabili instanța cât este prețul, dacă nu se ajunge la o înțelegere amiabilă între părți. La asemenea prețuri nici nu stau de vorbă”, spunea Nicolae Robu prin iarna lui 2017.
Investiția actuală va fi făcută cu bani de la bugetul local. Bd. Sudului a fost „plombat” în anul 2013, când s-a așternut covor asfaltic pe 415 metri, dar și în 2014, când s-a schimbat carosabilul pe 875 m. Trotuarul a fost reabilitat ultima dată în 2013, pe o lungime de 32 m. Potrivit primăriei, șoseaua are o lungime de 1.281,75 metri.
Articole pe aceeași temă:
http://www.tion.ro/extinderea-bd-sudului-costa-aproape-9-milioane-de-euro-avem-sf-din-2009-se-face-urmatorul-pas/2042327
Citiți principiile noastre de moderare aici!