Se vorbește de ani buni despre Pasajul Solventul, una dintre cele mai mari investiții ale Primăriei Timișoara. Ca să se poată apuca de treabă, reprezentanții municipalității mai trebuiau să obțină o bucată de teren, aflată în proprietate privată. Se aștepta de ceva vreme după donație.
„Vreau să-i asigur pe toți că proiectul Solventul este de maximă importanță pentru noi. Acel pasaj nu a putut fi făcut până acum pentru un singur motiv: nu avem proprietatea asupra terenului și nici acum nu este, din punct de vedere formal, birocratic, totul rezolvat. Dar în curând va fi rezolvat. Noi ne dorim cât mai repede și, de îndată ce vom avea rezolvată această problemă, cu proprietatea asupra terenului, vom recepționa studiul de fezabilitate, vom da drumul la proiectul tehnic cu detalii de execuție și apoi vom licita execuția și în doi ani, maximum, va trebui să avem, asta înseamnă în 2020, să avem Pasajul Solventul realizat”, spunea Nicolae Robu în toamna lui 2018.
Dacă inițial era vorba despre un teren de 2 hectare, iată că în cele din urmă primăria a primit aproape 700 mp. În cea mai recentă ședință de consiliu, aleșii locali au acceptat oferta de donație cu sarcini, din partea SC Valkiria Invest SRL, privind imobilele-teren în suprafață de 370 mp, respectiv 293 mp, în vederea realizării Pasajului Inferior Solventul. Imobilele și terenul în discuție au fost trecute în domeniul public al orașului.
Așadar, conform spuselor primarului, urmează acum ca aleșii să aprobe studiul de fezabilitate și să se treacă la următorul pas: proiectul tehnic cu detalii de execuție. Abia apoi se face licitația pentru desemnarea firmei constructoare. Procedurile vor fi însă consumatoare de timp, iar PMT va avea nevoie și de avize de la CFR.
Pasajul Solventul a fost anunțat încă din anul 2012, în zonă urmând să fie construit și un pod peste Bega.
„Se va face o prelungire a străzii Calea Bogdăneștilor, pe sub liniile de cale ferată, până la intersecția cu strada Gării. Va fi cel mai larg pasaj pe care îl vom avea, va avea câte două benzi pe sens, plus benzi distincte pentru liniile de tramvai, vor exista trotuare și piste de biciclete pentru ambele sensuri. Putem înțelege că lărgimea acestui pasaj va fi foarte mare. Se vor duce așadar prin pasaj șinele de cale ferată și se va face, într-o etapă ulterioară, o prelungire a liniilor de cale ferată până în fața Gării de Nord, unde se va face joncțiunea cu liniile de tramvai. În proiect este inclus numai până pe strada Gării, din câte știu eu. Amenajarea străzii Gării nu este prinsă în proiect, este un giratoriu acolo”, explica la un moment dat edilul-șef.
Separat de acest proiect, reprezentanții primăriei vor să construiască un pod peste Bega, tot în zona Solventul, care va schimba radical circulația în Timișoara. Șoferii care vor dori să traverseze orașul dinspre Calea Șagului sau Dâmbovița spre zona de nord sau invers nu vor mai trebui să intre în centru.
Banii pentru construirea trecerii subterane din zona Solventul ar urma să vină de la consiliul local. În urmă cu patru ani, viitorul Pasaj Solventul era estimat la aproape 28 de milioane de euro.
Articole pe aceeași temă:
http://www.tion.ro/pasajul-solventul-bate-pasul-pe-loc-dar-primarul-robu-spune-ca-l-avem-in-doi-ani-in-2020-il-avem-realizat/2114362
http://www.tion.ro/analiza-inelul-iv-si-tronsoanele-lui-chinurile-unui-drum-de-16-km-grigore-alexandrescu-solventul-si-noi-promisiuni/2180780
Citiți principiile noastre de moderare aici!