Nouă staţii în care vom urca şi vom coborî de pe vaporaş, cu puncte de întoarcere la Solventul, la vechiul Golf, cum îl ştiu timişorenii neaoşi, respectiv la Uzina de Apă, la celălalt capăt al traseului. Cam aşa arată viitorul transport fluvial în Timişoara, unul a cărui cale de rulare – canalul Bega – este deja pregătită să-şi primească pasagerii, spun cei de la Administraţia Bazinală de Apă Banat. Şi chiar dacă afirmaţia trebuie privită cu oarecare reţinere, dat fiind faptul că o bucată bună din tronsonul timişorean al Begăi – de la Piaţa Badea Cârţan la Uzina de Apă – încă nu a fost decolmatat, conducerea instituţiei e sigură că, în momentul în care vaporaşele vor ajunge la Timişoara totul va fi gata pentru startul transportului pe apă.
“Pe Bega se poate circula începând de ieri, cu excepţia porţiunii Badea Cârţan – Uzina de Apă. Dar şi aici vor începe în scurt timp lucrările de decolmatare, astfel încât data la care va începe transporul de pasageri depinde numai de Primărie. S-au angajat să cumpere cel puţin două vaporaşe dar am înţeles că sunt ceva discuţii legate de preţul de achiziţie. Oricum, indiferent dacă Primăria va fi gata la 1 iunie, 1 iulie sau 1 august, până atunci întreg tronsonul timişorean al Begăi va fi pregătit”, a declarat, vineri, Titu Bojin.
Mai marele apelor din Banat este de părere că se impune acum ca instituţia pe care o conduce, împreună cu municipalitatea, Căpitănia Portului şi Agenţia de Mediu să elaboreze un regulament de circulaţie de care să se ţină seama în transportul pe Bega.
“Vom primi, cu siguranţă, multe solicitări din partea persoanelor fizice sau juridice de a primi autorizaţie de navigare. Trebuie să ne punem de acord asupra unui regulament pentru că nu se poate ca un vaporaş cu vreo 50 de pasageri să aştepte trecerea a două-trei bărcuţe. Avem în vedere chiar o suplimentare a numărului de posturi cu circa 6 persoane, care să asigure, cu o şalupă, bunul mers al lucrurilor”, a arătat Bojin.
După ce a ţinut seama de normativele europene şi a încercat ca lucrările înspre vechiul port să fie executate cu alocamente de piatră, atât în dorinţa de a păstra vechea arhitectură a canalului Bega, dar şi pentru a folosi cât mai puţin beton, directorul de la Ape vrea mai cu seamă să împiedice poluarea aşa-numitului Bulevard Verde al oraşului. “Nu putem lăsa bărci cu tot felul de motoare să polueze Bega, trebuie ca apa care ajunge la sârbi să fie curată”, a punctat Titu Bojin.
Citiți principiile noastre de moderare aici!