Centrul Incuboxx al Primăriei Timişoara, clădirea albastră cu panouri de policarbonat de pe Calea Circumvalaţiunii, a fost construit printr-un proiect pe fonduri europene în valoare de 4 milioane de euro. Vorbim despre o clădire de birouri cu demisol, parter şi patru etaje.
Imobilul ar trebui să ofere găzduire, în condiții avantajoase, unor firme ce activează în domeniul IT&C, firme la început de drum, în fază de preincubare, incubare sau consolidare. Centrul Incuboxx a fost inaugurat la sfârşitul lunii aprilie şi de atunci stă gol…
Reprezentanţii municipalităţii au reuşit între timp să elaboreze metodologia de închiriere a spaţiilor din clădirea Incuboxx, un proiect de hotărâre în acest sens urmând să fie supus spre aprobare, joi, în plenul consiliului local.
De această infrastructură de afaceri vor putea beneficia firme care activează în domeniul IT&C: consultanţă IT, asistenţă tehnică – mentenanţă IT, recuperare date, web-design, înregistrare domenii şi web hosting (găzduire web), securitate IT, virtualizare, depanare calculatoare, proiectare reţele de calculatoare şi crearea de programe informatice specializate.
Pentru firmele în perioada de incubare, criteriile de eligibilitate sunt: sediul social al chiriașului va fi unic, fără alte puncte de lucru, locat la Incuboxx, numărul maxim de angajați – 9, se prevede obligativitatea de a menţine numărul de angajaţi cu care intră în infrastructură şi de a mai angaja minim două persoane în faza de incubare, iar firma trebuie să dețină minim un cod CAEN activ, aferent activităților IT. Perioada maximă de incubare este de 3 ani.
La firmele aflate în perioada de consolidare, condiţiile sunt similare, diferenţa constând în numărul maxim de angajați – 49, se face referire la o cifră de afaceri de cel mult 600.000 de euro/ an şi este prevăzut un numărul maxim de birouri/firmă – 3 birouri. Perioada maximă de consolidare este de 5 ani. Dacă cifra de afaceri depășește 600.000 de euro, perioada de consolidare se va încheia.
S-a stabilit şi cum se va face departajarea dacă va exista un număr insuficient de birouri raportat la numărul cererilor.
De exemplu, în faza de incubare vor avea prioritate absolvenții şi profesorii facultăților de profil, cei cu vârsta maximă de 35 de ani care doresc să înființeze o firmă și care, în baza unui plan de afaceri, dovedesc că ar avea o afacere viabilă, microîntreprinderile înființate cu cel mult 2 ani înainte de data depunerii cererii de intrare în structura de afaceri şi firmele care își asumă că vor face cele mai multe angajări pe perioada incubării. Departajarea se va face și în funcție de prevederile planului de afaceri și de celelalte documente care trebuie depuse la dosar.
Firmele în perioada de incubare vor putea primi un birou, iar cele în faza de consolidare cel mult trei birouri.
Spațiul destinat pre-incubării va fi utilizat pentru perioade scurte de timp de către firmele/ antreprenorii care pregătesc planuri de afaceri pentru a intra în etapa de incubare.
Tarifele pentru Centrul Incuboxx
Tarifele de închiriere a spațiilor propuse pentru firmele în perioada de incubare sunt de 3,5 euro/ mp2 în anul I, 4 euro/ mp2 în anul II şi 5 euro/ mp2 în anul III. Acestea ar urma să aibă acces gratuit la sălile de seminar şi conferințe, precum şi la spațiul de expoziții.
Pentru firmele în perioada de consolidare, tarifele propuse sunt de: 5 euro/ mp2 – anul I, 6 euro/ mp2 – anul II, 7 euro/ mp2 – anul III, 8 euro/ mp2 – anul IV, 9 euro/ mp2 – anul V. Acestea vor beneficia de o reducere de 50% la închirierea sălilor de seminar, conferințe și expoziții față de prețul perceput firmelor din exterior. Spaţiile nu pot fi subînchiriate sau cedate altora. Tarifele nu includ plata utilităţilor.
Centrul Incuboxx dispune şi de mai multe săli de conferinţe care vor putea fi închiriate – o sală de 120 de persoane pentru care se propune un tarif de 600 de lei/ zi, o sală de 70 de persoane – 500 de lei/ zi, o sală de 50 de persoane – 400 de lei/ zi, săli de seminar pentru 30 de persoane – 300 de lei/ zi, un spaţiu expoziţional – 1.000 de lei/ zi.
La Incuboxx există spaţii şi pentru un snack-bar, o sală de fitness, o firmă de consultanță juridică și una de contabilitate, acestea urmând să fie ocupate prin licitație publică. Toate se vor afla la parter.
La primele două etaje vor fi găzduite firme în etapa de consolidare – 24 de săli de aproximativ 50 mp, iar la etajele III şi IV vor fi găzduite firme aflate în etapa de incubare – 30 de săli de aproximativ 35 mp. Birourile nu sunt mobilate. Suplimentar, la etajul IV a fost prevăzută şi o sală destinată serviciilor de preincubare.
UPDATE. Metodologia de închiriere a spaţiilor de la Incuboxx a fost aprobată în plenul consiliului local de joi în forma propusă de către reprezentanţii primăriei. Tarifele şi condiţiile de atribuire a spaţiilor sunt cele prezentate mai sus.
Citiți principiile noastre de moderare aici!