Vă reamintim că în varianta iniţială a Master Planului de Transport al României nu se regăsea construcţia centurii de sud a Timişoarei, lucru care l-a făcut pe primarul Nicolae Robu să arunce vina pe incapacitatea PSD de a face lobby pentru proiectele importante ale municipiului. După câteva zile şi o întâlnire cu ministrul Ioan Rus, liderul PSD Timiş, Titu Bojin, susţinea că Guvernul va asigura partea de cofinanţare a acestui proiect extrem de important pentru Timişoara.
„Au fost discuţii de mai mult timp pe această temă, însă acum s-au finalizat. Centura de sud este parte a unei investiţii din fonduri europene, iar Guvernul va asigura partea de cofinanţare. Este un lucru îmbucurător pentru timişoreni. Am găsit multă înţelegere la Guvern, un alt lucru pentru care mă declar satisfăcut”, transmitea Bojin.
Ulterior, social-democraţii au promis că vor arăta dovezi ale acestui fapt, însă acest lucru nu s-a mai întâmplat. Bojin, însă, susţine că lucrările la construcţia centurii de sud a Timişoarei vor începe anul viitor.
Stadiul actual al acestui proiect reiese dintr-un răspuns primit de la CNADNR în urmă cu o săptămână de unul din membrii forumului peundemerg.ro. Din acesta aflăm că centura de sud ar fi fost inclusă în Master Planul de Transport al României, însă acest lucru nu se regăseşte şi în varianta care a fost dată publicităţii până acum, şi că ar putea fi depusă spre finanţare din fonduri europene în perioada 2014-2020.
„În conformitate cu Master Planul General de Transport al României, ce a fost acceptat de Comisia Europeană pentru dezbatere publică, vă comunicăm că Variantele de ocolire Timişoara Sud, Făgăraş, Bistriţa, Miercurea Ciuc, Gheorgheni, Dej, Bârlad, Huşi, Filiaşi sunt considerate o prioritate pentru dezvoltarea infrastructurii de transport în România, acestea putând fi propuse printre proiectele de finanţare pentru perioada 2014-2020. (…) Variantele de ocolire Timişoara Sud, Făgăraş, Bistriţa, Miercurea Ciuc, Gheorgheni, Dej, Bârlad, Huşi, Filiaşi se încadrează în obiectivele POS-T, AXA PRIORITARĂ 2 – Modernizarea şi dezvoltarea infrastructurii naţionale de transport în afara axelor prioritare TEN-T, în scopul creării sustenabile a sistemului naţional de transport (…) Pentru variantele de ocolire Timişoara Sud, Făgăraş, Miercurea Ciuc, Gheorgheni, Dej, Bârlad Huşi, Filiaşi au fost elaborate Studiile de Fezabilitate, Proiectele tehnice, detaliile de execuţie şi documentaţiile de atribuire”, se arată în răspunsul CNADNR.
Mai concret, proiectul construcţiei centurii de sud se încadrează în criteriile cerute pentru obţinerea finanţării europene, are toată documentaţia necesară, dar nu a fost încă depus. Ceea ce înseamnă că, potrivit informaţiilor oficiale, Guvernul va asigura cofinanţarea unui proiect ce poate să fie depus spre aprobare…
Articole pe aceeași temă:
Centura Timisoarei, absenta din Master Planul de Transport. Robu: E vina PSD!
Bojin: Master Planul pe Transport poate fi modificat
Citiți principiile noastre de moderare aici!