Potrivit bugetului pregătit de Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România pe anul 2016, 1,73 de miliarde de lei sunt puși deoparte pentru construcția de autostrăzi, 948,8 milioane de lei sunt pentru reabilitarea drumurilor naționale, iar 740,5 milioane de lei sunt pentru centurile ocolitoare, în timp ce 145,1 milioane de lei ar fi puși deoparte pentru reabilitările de poduri și pasaje pentru drumuri naționale.
Conform informațiilor oficiale făcute publice, în acest an ar putea fi inaugurate loturile 3 şi 4 ale autostrăzii Sebeş-Turda (12,4 km şi respectiv 16,3 km), lotul 3 al autostrăzii Lugoj-Deva (21,14 km) şi o parte din loturile 2 şi 4 ale acestui tronson (în lungime de 15 km şi respectiv 22,13 km). Dacă vor fi rezolvate problemele de mediu, tot în acest an ar putea fi deschis și tronsonul Gilău-Nădășelu, de 8,7 km.
467,2 km de autostradă sunt planificați pentru construcție în anul 2016, în România. Specialiștii CNADNR vorbesc despre lansări de licitații, de studii de fezabilitate sau de lucrări. Putem aminti aici autostrada de centură București, Craiova-Pitești, Dumbrava-Deva, Sebeș-Turda, Câmpia Turzii-Ogra-Târgu Mureș, București-Moara Vlăsiei, Brașov-Borș, Suplacu de Barcău-Borș, Gilău-Nădășelu, Nădășelu-Mihăiești, Câmpia Turzii-Gilău, Comarnic-Brașov.
Cele mai mari fonduri, din suma de 1,73 miliarde de lei alocată pentru construcția de autostrăzi în acest an, ar merge la Coridorul IV – 654 de milioane de lei: 453,55 milioane lei pentru autostrada Sibiu-Nădlac şi 196,5 milioane lei pentru autostrada Cernavodă-Constanţa. Pentru autostrada Brașov-Târgu Mureș-Cluj-Oradea ar fi 574,9 milioane de lei, iar pentru București-Brașov 210 milioane de lei. Alți 246,5 milioane de lei ar urma să fie bugetați pentru tronsonul de autostradă Sebeș-Turda.
Autostrada Timișoara-Lugoj apare pe listele companiei cu suma de 33 de milioane de lei, la capitolul „Program construcție autostrăzi”, majoritatea din fonduri externe nerambursabile, aferente cadrului financiar 2014-2020.
Pentru autostrada Arad-Timișoara (cu by-pass Arad) apar 46 de milioane de lei, în timp ce pentru Lugoj-Deva (sectorul Lugoj-Dumbrava) CNADNR are pe bugetul din 2016 suma de 46 de milioane de lei, fonduri aferente POS Transport 2007-2013, iar pentru Lugoj-Deva (sectorul Dumbrava-Deva) are 300 de milioane de lei – din care 230 de milioane aferente cadrului financiar 2014-2020.
CNADNR sare iarăși peste Timișoara
Așa cum era de așteptat, centura sud de ocolire a Timișoarei lipsește cu desăvârșire din planurile CNADNR. În anul 2016, conform contractelor de lucrări în derulare sau aflate în procedura de licitație din anul 2015, sunt planificați la execuție 229,32 km. De la bugetul de stat 53,14 km – Rădăuți, Oradea, Satu Mare, Bușteni, Comarnic și Bârlad, iar cu finanțare nerambursabilă un total de 176,18 km – Carei, Brașov, Tecuci, Craiova Sud, Târgu Jiu, Caracal, Mihăilești, Bacău, Târgu Mureș.
Centura de ocolire Timișoara Sud apare pe o singură hartă a CNADNR, care poartă titlul „Variante de ocolire în pregătire” – „Obiective finanțate din FEDR – MPGT cu clauză de reformă structurală”.
Bugetul CNADNR poate fi consultat pe site-ul companiei!
Alte articole pe aceeași temă:
Seful DRDP Timisoara cere sprijinul politicienilor pentru realizarea centurii de sud
Ministerul Fondurilor Europene: autostrada Timisoara – Lugoj va fi gata in 2018!
Citiți principiile noastre de moderare aici!