Lotul acesta trebuia dat în trafic la mijlocul lunii august, „la pachet” cu lotul 4, de la Ilia la Deva, pe care se circulă acum. Unele deficiențe au dus la rezilierea contractului și la efectuarea unei expertize. La un moment dat, CNAIR a anunțat că lotul „muzeu” se poate da în trafic în regim de drum cu restricții de până la 50 de kilometri la oră și serioase limitări de tonaj.
CNAIR transmite că, în funcție de concluziile și recomandările care vor fi prezentate în Raportul final al Expertizei Tehnice va decide „dacă remedierea lucrărilor ce prezintă deficiențe se va putea face sub trafic; ce proceduri administrative ar trebui să inițieze/parcurgă pentru a putea deschide traficul, când va putea deschide traficul”. De asemenea, CNAIR, în funcție de anvergura lucrărilor rămase de executat, va decide dacă acestea vor fi finalizate în regie proprie sau prin contractarea lor.
Reprezentanții CNAIR nu au precizat când vor lua decizia legată de deschiderea acestui lot.
În ceea ce privește Expertiza Tehnică a lucrărilor de drum proiectate și executate în cadrul contractului “Proiectare și Execuție Autostrada Lugoj – Deva, lot 3 km 56+220 – km 77+361””, concluziile preliminare sunt, conform CNAIR:
„Lucrările executate în acest stadiu, nefiind finalizate la parametrii proiectați, prezentând numeroase defecte, degradări în evoluție, nu permit deschiderea traficului în condiții de confort și siguranță, așa cum sunt stabilite prin reglementările tehnice în vigoare și prin documentația de proiectare care a stat la baza executării lucrărilor. În urma analizei efectuate privind posibilitatea deschiderii circulației pe autostradă s-a constatat că la data inspecției preliminare, împrejmuirea prezintă vulnerabilități și defecte majore, a căror remediere nu se poate face pe termen scurt. Astfel, au fost necesare investigații suplimentare pentru stabilirea soluțiilor de remediere, în urma cărora, după remediere, să se poată deschide în prima fază circulația în regim de drum cu 4 benzi de circulație cu restricții severe de tonaj și viteză, astfel:
– autovehicule cu masa totală maximă autorizată mai mica de 7,5 tone;
– viteza maximă de 90 km/h;
– viteză maximă de 50 km/h când partea carosabilă este acoperita cu polei, gheață, mâzgă sau sunt ploi torențiale;
– viteză maximă de 60 km/h în zona podului peste râul Mureș (km 68+500 – km 69+500), respectiv pe zona podurilor de pe autostrada de la nodul Ilia (poduri și rampe între km 76+100 – km 77+000), cât și la nodul Dobr (km 67+000 – km 67+500);
– semnalizarea corespunzătoare a sectorului de drum, inclusiv a pericolului prezenței animalelor.Deschiderea circulației în regim de autostradă, cu restricții de viteză și tonaj se poate face numai după rezolvarea tuturor vulnerabilităților împrejmuirii. Deschiderea circulației pentru vehiculele cu masa mai mare de 7,5 tone se va face numai după aplicarea măsurilor de remediere a defectelor constatate în cadrul expertizei tehnice pentru domeniul poduri”, transmit cei de la CNAIR.
La podul peste râul Mureș, până la efectuarea expertizei tehnice și aplicarea măsurilor de remediere a defectelor constatate se vor inspecta zilnic aparatele de reazem din momentul dării în circulație și se vor măsura deplasările aparatelor de reazem care nu sunt la poziția din proiect, deplasări măsurate în raport cu marginile plăcilor metalice superioare (de pe grinda metalica) și inferioare (de pe cuzinet). În cazul în care se constată deplasări semnificative peste marginea plăcii metalice inferioare sau superioare) traficul rutier va fi oprit pe calea respectiva, circulația urmând a se derula pe o singura cale, cu semnalizarea și amenajările corespunzătoare. Circulația se va relua ulterior numai după remedierea defecțiunii aparatului/aparatelor de reazem, în baza soluției stabilite de un expert tehnic în domeniul podurilor.
În 28 octombrie a avut loc și „Inspecția Preliminară a Lucrărilor în vederea efectuării Recepției la Terminare” și la nodul Holdea, în care s-a constatat necesitatea realizării lucrărilor de curățenie generală a amplasamentului și completarea documentației care alcătuiește Cartea Tehnică a Construcției. Aici, termenul acordat pentru aceste lucrări este de 14 zile.
Lotul 3 al autostrăzii Lugoj-Deva, care ține de la Ilia la Holdea, în lungime de 21 de kilometri, era programat să se deschidă încă din 12 august, când trebuia să aibă loc recepția loturilor 3 și 4, un total de 43 de kilometri. Lotul 4 (22 de kilometri între Ilia și Șoimuș) s-a deschis în 14 august, iar la lotul 3 consultantul a găsit lucrări neconforme și a amânat recepția. Între timp a fost reziliat și contractul cu constructorul lotului 3, urmând ca reprezentanții Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere să finalizeze lucrările neconforme după refectuarea unei expertize.
După recepția lotului 4, consultantul a recomandat ca la lotul 3 să nu se înceapă această procedură pentru că s-au găsit deficiențe – „probleme cu ravelări în taluz, cu fisuri, marcaje incomplete, lipsă capace canal, disfuncționalități la garduri” – după cum a declarat fostul purtător de cuvânt al CNAIR, Alin Șerbănescu, pentru Tion.ro. Mai mult, pe traseu au fost sesizate fisuri în carosabil, pe o bandă de mers.
Pe lotul 3 a lucrat (pentru că a fost reziliat la finalul lunii august contractul, de CNAIR) asocierea C Teloxim Con SRL – COMSA SA – Aldesa Construcciones SA – Arcadis Eurometudes SA, lucrările fiind contractate la o valoare de 579,92 milioane de lei fără TVA, din care 492,93 milioane lei Fonduri de Coeziune, iar diferența a venit din fonduri de la guvern.
Pe A1 mai există o problemă: cei 10 km dintre Holdea și Margina, unde trebuie amenajate tunelurile pentru urși. Lucrările pe acest tronson de autostradă au fost scoase la licitație abia în această vară. Din cauza acestei porțiuni de autostradă lipsă, șoferii trebuie să coboare de pe A1 la Margina și de acolo să circule spre Deva pe vechiul drum național.
Trimite articolul
XCe spun “expertii”de la Pro Infrastructura? Nici o initiativa ? E posibil asa ceva?
Cu rusine spun ca sunt poate singurul prost care chiar a crezut ca de la 1 noiembrie circulam si pe portiunea aia de autostrada. Rusine
in 5 ani 6 guverne ..lipsa infrastructura..lipsa justitie..lipsa politie …lipsa stabilitate financiara…Romania esti toata numai lipsuri..ce au facut guvernantii din tara asta = si au batut joc de ea si de noi
E greu sa furi din bani europeni pentru ca sunt verificati, dar acum au gasit solutia asta, sa faca in “regie proprie” sau contractand la preteni pe bani multi lucrarici pe autostrazi.
Nu există caz precedent cel puțin în EU ,deci și în cazul acesta suntem primii la circ și țigănie asta este faita și nu se va schimba în veci!!!!!
Deci dupa expertiza e clar ca sunt probleme! Deci bine ca nu au receptionat-o si bine ca au reziliat contractul cu executantul.
Acuma sa ii vad pe aia care cloncaneau ca ciorile la ceea ce a facut ministrul ce zic acuma cand e clar??
Asta se intampla cand constructorul se ambitioneaza sa nu plateasca shpaga de 20% catre P$D. Contractul se reziliaza si el va trebui sa-si recupereze banii in instanta iar noi , ca prostii, vom plati si banii si penalizarile obtinute de constructor in instanta, in timp ce ne rupem masinile pe drumul vechi. Si ca sa punem si cireasa, daca drumul se va defecta, tot noi vom plati reparatiile, pt ca cucul prost, prin rezilierea contractului, a pierdut si garantia. Stati acasa, nu mergeti la vot, ca “n-aveti cu cine vota”, ca “niciunul nu se ridica la asteptarile voastre”, ca “toti sunt la fel”,…. si asa va fi pana in 2030.
Da ma… tot PSD-ul e de vina ca firma straina fura de rupe in Romania. “Asociatia Pro Infrastructura”, acuma ce mai ziceti ipocritilor ???
Tot PSD-ul e de vina ca i-a prins si le-a luat 100 de milioane garantia de buna executie.
Tot scriu pe aici tot felul de inapti ca vom plati din banii nostri reparatiile. Nu dragilor, le vom plati din BANII LOR. Din garantia de buna executie!
Dar ce sa intelegeti voi, limitati in gandire, cu 4 clase si hotzi aparand alti hotzi.
Asta e Romania de azi… cand ii prind pe “hotzii nostri” huoooo pe ei, nesimtitii, nenorocitii de la PSD.
In loc sa va pese de faptul ca am fost cu totii inselati si privati de un drept de a circula pe o autostrada facuta de mantuiala si sa il tragem la raspundere pe constructor, cautam tot timpul alti vinovati.
Ca si la Colectiv… Smurdu e de vina ca patronii au dat foc la local.
Tot timpul cautam alti vinovati, daca nu sant cei care vrem noi sa fie….
Tara frumoasa, pacat ca e locuita de atatia prosti!
Expertiza Tehnica ar trebui facuta publica si postata on line.
Asa se poate constata ca nu este nimic de ascuns…….
Aloo,defectule,de la ce partid e ministrul transporturilor?E cumva omul lui Johannis,sau al PSD ului?
La stadiu realizat de peste 90% din contract nu poti sa reziliezi contractul fiindca dai dovada de iresponsabilitate si incompetenta! In aceasta faza se fac ajustarile finale si finisajele care nu pot creea probleme circulatiei insa se pune problema cum s-au receptionat restul lucrarilor fiindca o astfel de lucrare se receptioneaza pe etape (millestone) după un calendar riguros, sau au fost facute din birou? In functie de aceste receptii preliminarii se fac si platile ca nu plateste cineva la finalizare! Cred ca nu s-au inteles la spaga sau statul nu a avut bani sa platesca ultima transa!!