Una din condiţiile impuse pentru cumpărarea unui apartament ANL este ca preţul locuinţei să se achită integral la data încheierii contractului de vânzare-cumpărare, din sursele proprii ale beneficiarului şi/sau din credite contractate de acesta de la instituţii financiare autorizate. De asemenea, locuinţele ANL se pot vinde doar titularilor contractelor de închiriere, numai la solicitarea acestora, după expirarea a minimum un an de închiriere neîntreruptă către acelaşi titular, fără ca vânzarea să fie condiţionată de vârsta solicitantului.
Cererea de cumpărare, (întocmită în formă olografă de către titularul contractului de închiriere), se va depune la Serviciul Centrul de Consiliere Cetăţeni, Camera 12 ghişeul 9 sau 10, împreună cu următoarele documente: contractul de închiriere, cu viză de prelungire pe anul 2011 – în original; chitanţa de achitare a chiriei la zi – în copie; adeverinţă de la Asociaţia de locatari din care să rezulte că locuieşte efectiv în apartament şi este cu cheltuielile de întreţinere achitate la zi – în original; carte de identitate a titularului de contract şi/sau soţiei, soţului şi după caz a copiilor majori (sau pentru copii care deţin C.I.) – în copie; certificate de naştere ale copiilor minori –în copie; certificat de căsătorie (după caz)- în copie; sentinţă de divorţ (după caz) – în copie; în cazul persoanelor aflate în întreţinere se va prezenta sentinţa/decizia de încredinţare – în copie; declaraţii notariale ale titularului de contract şi după caz a soţului/soţiei, precum şi a altor persoane aflate în întreţinerea titularului de contract, membrii ai familiei acestuia, din care să rezulte că nu deţin o altă locuinţa în proprietate, inclusiv casă de vacanţă; adeverinţe cu venitul brut, pentru titularul contractului de închiriere şi membrii familiei acestuia care sunt înscrişi în contractul de închiriere ( după caz soţ/soţie/copii/ sau alte persoane aflate în întreţinere); pentru persoanele care cumulează venituri sau care realizează venituri din profesii liberale, se va prezenta dovadă pentru veniturile realizate eliberată de către Administraţia Finanţelor Publice; alte acte după caz pe care titularul contractului le consideră necesare în dovedirea condiţiilor de eligibilitate la vânzarea locuinţei A.N.L.
După analizarea dosarului, titularul de contract va fi înştiinţat în scris, pentru a i se comunica dacă este eligibil sau neeligibil pentru a se proceda la vânzarea către acesta a locuinţei.
Solicitantul, după primirea adresei de eligibilitate, se va prezenta apoi la Direcţia de Patrimoniu – Biroul Administrare Imobile – camera 223, pentru a se exprima asupra modului de plată a locuinţei şi în vederea perfectării contractului de vânzare-cumpărare.
Citiți principiile noastre de moderare aici!