Proiectul va fi realizat pe fonduri europene, care trebuie accesate până în data de 16 noiembrie. Proiectul presupune lărgirea la patru benzi a drumului care pleacă de la descărcarea de pe autostradă de la Giarmata, trece prin Dumbrăvița și ajunge la sensul de la intrare în Timișoara, de la Kaufland. Consilierii județeni din Timiș au avut miercuri, 31 august, pe ordinea de zi, proiectul referitor la aprobarea pregătirii și promovării proiectului de investiție și cel privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici aferenți documentației de avizare pentru lucrări de intervenții și declanșarea procedurii de expropriere a imobilelor situate pe amplasamentul lucrării de utilitate publică. Deși unii consilieri au avut opinii împotriva proiectului, acesta a fost votat în unanimitate.
„Nu e normal ca în acest moment să avem un oraș de mărimea Timișoarei care să fie legat într-un mod absolut indecent de autostradă. Avem în acest moment un drum care leagă Timișoara de autostradă, cel despre care vorbim. Problema este cum facem în continuare: pe două benzi sau pe patru benzi, fără a transforma Dumbrăvița într-o comună de pe DN1. Nu eu am făcut traseul autostrăzii. Cum de a ajuns autostrada să fie la 20 de kilometri de oraș? Asta este o discuție pe care merită să o avem? Aradul are patru descărcări. Acum încercăm să găsim variante. Una dintre ele este cea dată de CNADNR, cu descărcarea de la Sânandrei, dar nu poate să fie legată Timișoara într-o singură variantă în mod decent de autostradă. Aveam această legătură, ne dorim să se desfășoare în mod decent, pe patru benzi. Eu înțeleg dorințele cetățenilor din Dumbrăvița. Una din condițiile pe care le-am cerut celor care au făcut proiectul a fost aceasta: nu vreau să transformăm Dumbrăvița într-o comună de pe DN1, prin care să se treacă pe pasarelă. Sunt prevăzute cinci sensuri giratorii pe trei kilometri”, a spus președintele Consiliului Județean Timiș, Sorin Grindeanu.
S-au propus și alte variante de traseu, dar a rămas cel direct, prin Dumbrăvița. Grindeanu le-a spus consilierilor județeni, în plenul de miercuri, că s-au discutat și celelalte variante.
„Dacă dumneavoastră credeți că soluția e să facem alte lucruri, o să vină cei care stau pe lângă pădure și vor spune că nu sunt de acord cu varianta aceea. Am discutat cu domnul primar Nicolae Robu referitor la varianta străzii Petre Țuțea. Domnul Robu m-a asigurat că susține acest proiect în forma actuală. Sigur că trebuie să ținem cont de diverse aspecte, hai să nu mai inventăm coada la prună și să încercăm să mergem într-un anumit ritm. Avem termen 16 noiembrie pe axa 6.1, pe POR, unde putem depune asemenea proiecte. Îi asigur pe cetățenii din Dumbrăvița că lucrurile, la fel cum se desfășoară acum, se vor desfășura în viitor, doar că nu pe două sau trei benzi, ci pe patru, într-un mod decent, fără trafic greu. Hai să mergem cu viteza potrivită, eu cred că e bine ca în orașul nostru să mai fie încă două conexiuni care să ne lege de autostradă. Cei de la Arad își folosesc autostrada ca și centură. La noi s-au dus cu 20 de kilometri de oraș datorită intereselor imobiliare ale unora și altora”, a spus Grindeanu.
Articole pe aceeași temă:
Largirea la patru benzi a drumului ce trece prin Dumbravita, la un pas sa fie blocata de localnici!
Citiți principiile noastre de moderare aici!