„Sistemele de parcare au trei componente: locurile de parcare, regulile după care şoferii pot utiliza aceste locuri de parcare şi modalitatea în care banii trec din buzunarul cetăţeanului în bugetul administraţiei. În momentul în care vorbim despre o modernizare a sistemului de parcare trebuie să vedem ce plusuri se aduc în aceste trei domenii. În primul rând, nu se creează niciun loc de parcare în plus. Mai mult, timişorenii sunt aduşi în eroare că vor putea parca gratuit. De exemplu pe strada Cluj. Câte locuri sunt pe acea stradă: niciunul! Singurele locuri sunt în faţa caselor sau pe pista de biciclete”, a declarat consilierul local PDL Ştefan Sandu.
Acesta susţine că nici regulile de parcare nu se vor modifica, iar şoferii care vin în zona centrală vor trebui în continuare să se învârtă jumătate de oră în căutarea unui loc de parcare.
În al treilea rând, consilierul PDL susţine că limitarea modalităţilor de plată a parcării la trimiterea unui SMS va cauza un haos. Cei care rămân fără baterie la telefon vor fi amendaţi, la fel şi străinii care vin în Timişoara şi nu au activat serviciul roaming. Mai mult aceste SMS-uri vor fi gestionate de o firmă privată.
„Firma care a implementat acest sistem a mai lucrat cu Primăria Municipiului Timişoara şi ADP, dar este o firmă de care eu în afara acestui sistem nu am auzit. După părerea mea este o firmă de apartament şi cred că este un pic hazardat să dăm sistemul de parcare în Timişoara pe mâna unei firme care nu are experienţă. (…) Tot acest transfer de bani din buzunarul cetăţeanului în bugetul primăriei se face prin intermediari. Nu ni se spune ce procent va rămâne la acea firmă. (…) Din cunoştiinţele mele, pentru plata prin SMS, firmele de specialitate iau până la 55 la sută din încasări”, mai spus Ştefan Sandu.
El se teme că implementarea noului sistem va însemna un alt mod de sifonare a banilor care ar trebui să fie încasaţi, de drept, de municipalitate şi reinvestiţi în crearea de noi locuri de parcare.
Consilierii PDL mai reclamă şi faptul că în locul unei dezbateri care să aducă, cu adevărat, un plus sistemului de parcare din Timişoara, conducerea primăriei a decis să organizeze dezbaterea publică şi votul acestui proiect într-un interval mai mic de 24 de ore.
Ştefan Sandu crede că un sistem mult mai eficient de parcare ar fi cel bazat pe parcometre şi pe limitarea staţionării în zona ultra-centrală la două ore.
„Este un sistem total haotic cu care nu putem fi de acord. Propunem banalul sistem de parcometre, care funcţionează pe toate continentele, în majoritatea oraşelor civilizate. Este un sistem care funcţionează de zeci de ani şi este perfecţionat continuu. Chiar dacă în unele oraşe există şi posibilitatea de plată prin SMS, aceasta nu este folosită pe scară largă, nu depăşete 4-5 la sută din încasări (…)Vom susţine oricând un sistem care se va dovedi eficient, simplu de utilizat şi pe înţelesul tuturor. Dar acest sistem, nu!”, a concluzionat consilierul PDL.
Adio TelPark, apare TimPark! In Timisoara se va parca doar cu telefonul si pe abonament
Noul sistem de parcare TimPark intra luni in dezbatere publica
Citiți principiile noastre de moderare aici!