Consilierii locali au avut pe ordinea de zi a şedinţei extraordinare de joi un proiect de hotărâre care prevedea ca aleşii să-şi de acordul pentru cesionarea a 80% din acţiunile deţinute de Statul Român către Municipiul Timişoara şi trecerea unor imobile din domeniul public al Statului Român în domeniul public al Municipiului Timişoara. Conţinutul proiectului a fost însă modificat, având în vedere că cei de la Consiliul Judeţean Timiş au aprobat, cu o zi înainte, o hotărâre prin care au stabilit să preia Aeroportul Timişoara. Prin hotărârea de la CJT s-a aprobat ca 80% din acţiunile de la aeroport să fie preluate de administraţia judeţeană, care să cedeze apoi o parte Consiliului Local Timişoara, restul de 20% aparținând Fondului Proprietatea.
Consiliul Local Timişoara a adoptat totuşi, joi, o hotărâre prin care îşi dă acordul pentru toate acestea. „A apărut aşa intempestiv oportunitatea de a prelua cea mai mare parte dintre acţiunile Aeroportului Internaţional Traian Vuia Timişoara (…) În opinia mea, municipiul Timişoara ar trebuie să aibă cel puţin jumătate din acea cotă de 80% din acţiunile ce vor ajunge în plan local. 20% vor rămâne la Fondul Proprietatea. Nu a fost timpul şi nici cadrul pentru a face o negociere cât să revină la CLT şi cât la CJT. Eu consider că este bine ca acum să lăsăm lucrurile în termeni generici (…), urmând să negociem apoi cu CJT, după ce se va produce transferul acţiunilor”, a afirmat primarul Nicolae Robu.
Practic, Consiliul Local Timişoara şi-a exprimat acordul pentru cesionarea a 80% din acţiunile deţinute de Statul Român, reprezentat prin Ministerul Transportului, către Consiliul Judeţean Timiş, condiţionat de angajarea acestuia de a cesiona o cotă parte din aceste acţiuni, ce urmează a fi negociată, către CLT, respectiv pentru trecerea unor imobile din domeniul public al statului în cel al Municipiului Timişoara.
Ceea ce n-au înţeles unii dintre aleşi, de exemplu consilierul Ovidiu Ciuhandu, este de ce ar fi nevoie de un acord al CLT pentru aşa ceva…
„E absurd să-şi dea consiliul local acordul ca CJT-ul să preia acţiunile. Noi ne dăm acordul ca statul să cesioneze ceva… Noi nu putem să ne dăm acordul”, a subliniat Ciuhandu, precizând că va vota proiectul chiar dacă nu este de acord cu formularea din punct de vedere „juridic şi gramatical”. Şi Robu a fost de acord că este „puţin ciudată această hotărâre”, dar edilul a afirmat că este necesar să existe hotărâri care să arate poziţiile oficiale ale CLT/ CJT în cazul aeroportului, pentru ca Guvernul să vadă că există… înțelegere în plan local și dorința de a prelua acest obiectiv.
Consilierul Flavius Boncea a propus și să se stabilească să nu revină mai puțin de 50% din acțiuni Timișoarei, dar i s-a spus că nu se poate în această etapă.
„Eu am pus în discuţie inclusiv un minim, însă nu avem susţinere politică pentru că nu a fost timp pentru a negocia”, a spus Robu, care a fost împuternicit de consiliul local să negocieze cu CJT situaţia aeroportului, mai exact împărţirea acţiunilor. Cât vrea Timișoara? Edilul-șef al orașului spune că oricum nu mai puțin de 40%.
În plus, consilierul Ovidiu Ciuhandu a întrebat dacă există vreo adresă prin care Ministerul Transporturilor să îşi anunţe intenţia de a renunţa la aeroport. Primarul a afirmat că nu. „Nu avem o astfel de adresă din partea ministerului sau a Guvernului, dar am fost informat că se pregăteşte o hotărâre de Guvern care va prevede trecerea mai multor aeroporturi de la Statul Român către administraţiile publice locale”, a declarat Robu, precizând că a primit asigurări de la ministerul Transporturilor, Ramona Mănescu, că așa se va întâmpla.
Tot Ciuhandu a întrebat de ce nu putea prelua cele 80% din acţiuni direct Timişoara. „Tot n-am înţeles, cu ministru liberal (n.r. – ministrul Transporturilor, Ramona Mănescu), de ce nu preia până la urmă Timişoara. De ce n-am fi noi cu 80%? Sunt mai puternici centrii PSD în alianţă?”, a ridicat problema consilierul PDL.
Robu a răspuns că şi pentru el este greu de înţeles, dar că aşa s-a stabilit la nivel naţional, ca aeroporturile să treacă la consiliile judeţene. „E greu de înţeles, şi eu mi-am pus întrebarea aceasta, dar s-a mers pe drumul acesta la nivel naţional. Asta e situaţia în ţară. Noi oricum venim cu ceva nou, cu implicarea municipiului reşedinţă de judeţ. Faptul că în alte părţi s-a procedat anormal după părerea mea nu este un argument ca şi în Timişoara să se procedeze la fel (…) Deşi uzanţele sunt altele, dânsa (n.r. – Ramona Mănescu) mi-a promis că se va merge pe drumul acesta, un parteneriat CJT – CLT”, a declarat primarul.
Hotărârea a fost adoptată cu 23 de voturi „pentru” şi două abţineri.
Citiți principiile noastre de moderare aici!