Luna martie a adus deschiderea circulaţiei pe lotul 2 al autostrăzii Lugoj – Deva, între nodurile Traian Vuia şi Margina. Deşi circulaţia este permisă pe cei 15 kilometri de drum rapid, firma care se ocupă de construcţie lucrează în continuare la acest tronson, chiar dacă în afara carosabilului. În aceste zile utilajele italienilor care au câştigat contractul se ocupă de realizarea spaţiilor de servicii, fiind proiectate câte unul pe fiecare sens de circulaţie. De asemenea, se lucrează la sistemele de preluare a apelor pluviale aflate la baza taluzului autostrăzii.
Lotul 2 al autostrăzii Lugoj– Deva are o lungime totală de 28 kilometri, valoarea contractului de execuţie fiind de 562,73 milioane de lei fără TVA, din care 478,32 milioane de lei – Fonduri de Coeziune (85%) şi 84,4 milioane de lei – Guvernul României (15%). În acest moment circulaţia se desfăşoară pe aproximativ 15 kilometri, între nodurile Traian Vuia şi Margina. Pe restul lotului vor trebui realizate două tuneluri, un subiect disputat în ultimele săptămâni. Deşi s-a vorbit chiar despre eliminarea acestor construcţii, până la urmă soluţia proiectată a fost menţinută. Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a anunţat în urmă cu câteva zile că aceste ecoducte vor fi realizate.
„Vom scoate la licitație până la vară proiectarea tunelurilor, iar până în toamnă sper să avem desemnată firma câștigătoare, în așa fel încât la începutul anului viitor să putem începe lucrările”, a anunţat Cuc.
Conform ultimei raportări realizat de Compania de Drumuri, stadiul actual al construţiei lotului 2 a ajuns la 57,55% din total.
Articole pe aceeași temă:
Punct final in disputa ecoductelor de pe autostrada Lugoj – Deva
Ministrul Transporturilor acuza de minciuna Comisia de Receptie a autostrazii Lugoj – Deva
Citiți principiile noastre de moderare aici!