Tudor Bastea este fondator al unui site de monitorizare numit TrafficIndex și fost student al primarului Nicolae Robu, la Universitatea Politehnica. El susține că foarte mulți șoferi folosesc TrafficIndex și că graficele traficului, generate prin Google Maps, nu arată un trafic mai bun odată cu punerea în funcțiune a sistemului de management al traficului.
„Stimate domnule Robu, în 22 noiembrie ați prezentat «încă o stradă cu undă verde» parcurgând 4,1 km în șase minute, așadar o viteză medie de deplasare de 41 km/h. Întrucât ceilalți participanți la trafic nu sunt atât de norocoși încât să circule doar la ora 13 și doar pe o arteră a orașului, pe această pagină se poate compara traficul din întregul oraș, de la o anumită oră, cu traficul de la aceeași oră, dintr-o zi dinainte de lansarea undei verde (1 noiembrie). Graficele traficului din Timișoara, generate folosind o sursă externă – Google Maps – nu relevă nicio îmbunătățire a traficului în oraș (per ansamblu, nu pe o stradă, la o anumită oră). Mai mult, traversarea orașului în timpul zilei se face în continuare în minimum 25 de minute (fiind vorba de aproximativ 8 km, rezultă o viteză medie de deplasare de maximum 19,2 km/h). Vă solicit, pe această cale, transparentizarea monitorizării traficului din Timișoara. Îmi este imposibil să cred că un sistem care a costat 6 milioane de euro nu are un modul de raportare, care să evidențieze îmbunătățirile aduse de acest sistem inteligent de semaforizare”, se arată în scrisoarea deschisă semnată de Tudor Bastea.
Șoferii care folosesc site-ul realizat de IT-istul timișorean pot afla care sunt cele mai aglomerate artere din Timișoara, dar și orele de vârf de trafic. Potrivit datelor de pe pagină, orele cele mai cumplite pentru șoferi sunt la 8 dimineața, când oamenii merg spre locurile de muncă, și 18, când timișorenii se întorc de la servicii.
Tudor Bastea îi cere primarului să facă publice rapoartele ieșite din sistemul de management al traficului.
„Sistemul acesta deștept de semaforizare ar trebui să aibă și el niște rapoarte, niște concluzii, din care să rezulte dacă s-a îmbunătățit traficul sau nu. Îi cer să le facă publice, să ne spună dacă orașul e mai descongestionat sau nu”, ne-a spus Bastea.
Edilul susține că site-ul creat de fostul lui student nu calculează cum trebuie și că datele corecte vor fi scoase la iveală de o aplicație care să își ia informațiile direct din sistemul de trafic management.
„Acel individ care a creat pagina nu înțelege nimic, de fapt, din ce a făcut el. El nu știu ce informații manipulează, este mai mult decât zero. Sistemul acela nu are senzoristică, el ia în seamă numărul de telefoane mobile existente în zona respectivă, cu opțiunea de locație activată… (…) Vom avea la un moment dat o aplicație care va da rezultate din datele noastre, oferite de senzori”, a explicat, recent, Robu.
Articole pe aceeași temă:
Aplicatie care monitorizeaza eficienta Semaforisoarei, realizata de un IT-ist timisorean
Cum au influentat semafoarele din Timisoara interventia ambulantelor si SMURD
Unda verde se extinde: inca doua strazi cu semafoare pe verde, cu 50 km/h. In curand in Timisoara!
Citiți principiile noastre de moderare aici!