La finalul lui 2015, întreaga Românie s-a izbit de realitățile tragicului accident din clubul Colectiv. În total, în accidentul de la București, și-au pierdut viața 64 de persoane, cel mai recent deces fiind înregistrat în urmă cu doar câteva zile.
După incidentul din Colectiv, o mulțime de cluburi și spații în care se țineau evenimente în Timișoara și-au închis porțile, din cauză că nu se aflau în conformitate cu normele legale. Mai mult, organizatorii de evenimente au semnalat faptul că orașul de pe Bega nu are niciun spațiu pregătit să găzduiască concerte cu un public numeros.
Pentru a discuta despre aceste probleme și pentru a semnala riscurile care apar în industria evenimentelor, echipa Revolution Festival organizează prima conferință de siguranță și sănătate din România, care poartă numele de REHESACO.
Evenimentul va avea loc sâmbătă, 19 martie, de la 9, în Sala Multifuncțională a Consiliului Județean Timiș.
„În condițiile în care în România industria evenimentelor de amploare este în plină dezvoltare, scopul acestei conferințe este de a crește nivelul de conștientizare pe probleme de siguranță și sănătate. (…) Există un spectru larg de factori care poate conduce spre accidente nedorite în timpul evenimentelor. Tocmai din această cauză este puțin probabil ca multitudinea acestor factori să fie pe deplin cunoscută. De aceea, o astfel de întâlnire desfășurată în termeni proactivi are rolul de a încuraja participanții să analizeze în profunzime evenimentele și locațiile, să împărtășească parte din experiențele proprii. Dorința noastră este de a transmite atât expertiza unora dintre cei mai experimentați specialiști în acest domeniu în Uniunea Europeană, precum și să facem referire la problemele curente ale acestui domeniu prin acoperirea tuturor aspectelor”, au transmis cei din echipa Revolution Festival.
Programul conferinței va conține discuții despre instrucțiuni de siguranță cu privire la incendii, o nouă inițiativă legislativă pentru abordarea situațiilor de urgență, dar și despre responsabilitatea și răspunderea promotorilor de evenimente. Intrarea la conferință este liberă.
Cine ia cuvântul la REHESACO?
Evenimentul îi va reuni pe unii dintre cei mai mari experți în domeniu, din Europa. Este vorba despre specialiști care au coordonat evenimente cu peste 50.000 de spectatori, concerte ale unor trupe precum Oasis, Red Hot Chili Peppers sau Led Zeppelin, evenimente regale și nu numai. De asemenea, în cadrul conferinței vor fi prezenți și invitați din țară, care au experiență în prevenirea incidentelor care pot pune în pericol publicul.
Astfel, la REHESACO vor participa:
- Darko Flego – șef al Departamentului de securitate al Revolution Festival – România, Exit Festival – Serbia și Sea Dance Festival – Muntenegru.
- Sven Varsek (Agentur blue event) activează din 1988 în sectorul evenimentelor și s-a specializat în planificarea și coordonarea de evenimente majore (> 50.000 vizitatori) pentru instituții și administrații publice. Este membru al Asociației Festivalurilor Europene Yourope, al Grupului de siguranță la evenimente Yourope YES Group și al Asociației Germane de evenimente comerciale bdv.
- Markus Wiersch (Karlsruhe Event GmbH) – Activează din 1991 în sectorul de evenimente. În anul 2000 s-a specializat în planificarea și coordonarea structurilor de securitate și a activităților din cadrul unor evenimente majore, iar din 2014 este Director General Adjunct la Karlsruhe Event GmbH. De asemenea, începând cu 2008, acesta este atestat în siguranța cinematografelor, stadioanelor și locurilor de întâlnire, iar din 2013 în siguranța și securitatea evenimentelor.
- Dr. Raed Arafat (Șeful Departamentului pentru Situații de Urgență – România) este medic român de origine palestiniană, specializat în anestezie-terapie intensivă. În septembrie 1990 a pus bazele SMURD.
- Codruța Vulcu este fondatorul și Directorul Festivalului ARTmania. În anul 2014, a fost lansat Festivalul Blaj aLive, cu focus asupra muzicii alternative și electronice, în cadrul căruia Codruța Vulcu este director executiv. Aceste două festivaluri de mărime medie au peste 10 000 de participanți la fiecare ediție.
- Steve Allen (Crowd Safety – UK, Imagine Corporation Ltd – UK). Munca și experiența lui Steve cu mulțimile a dus la dezvoltarea Procedurii Showstop al cărei pionier este. Steve a coordonat numeroase turnee în lume ale unor artiști ca Oasis, Red Hot Chili Peppers, Shakira, Eminem, Kasabian și Led Zeppelin și a furnizat consultanță cu privire la siguranța la evenimente precum: Evenimente Regale, Deschideri de Terminale la Aeroportul Heathrow, zborul de testare a biocombustibililor cu Virgin Atlantic, Stereosonic Australia, World Motocross, Renault F1.
- Pascal Viot este șeful Departamentului de Sănătate și Siguranță de la Festivalul Paléo din Nyon din 2006. În calitate de expert în planificare în caz de urgență și managementul mulțimilor, a fost implicat recent în organizarea de concerte majore în Elveția, concerte ca Rolling Stones (Lausanne) și The Police (Geneva) în 2007 și Festivalul Sonisphere (Yverdon) în 2012.
- Radu Călăcianu este marketing managerul stadionului Cluj Arena, nume care se regăsește pe lista de top a evenimentelor naționale și internaționale.
- Lucian Vasile Mihoc este Inspector şef al Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă Timiş. Şi-a început cariera la Staţia de Pompieri din Buziaş, ca al doilea ofiţer de comandă, după care s-a mutat în oraşul Timişoara, unde în 3 ani a devenit comandantul uneia dintre cele două brigăzi locale de pompieri.
Citiți principiile noastre de moderare aici!