Potrivit reprezentanților Primăriei Timișoara, luna aceasta ar trebui să fie aduse primele vaporașe din cele șapte, construite de o firmă din Galați. N-are însă cine să le conducă, pentru că RATT abia acum începe școlarizarea.
Viitorii marinari ai Timișoarei vor învăța chiar aici cum să îi plimbe pe timișoreni în siguranță pe Bega. La cursuri se înghesuie, potrivit conducerii regiei, paznici de la alte firme sau șoferi de autobuze, care s-au săturat de traficul timișorean.
„Cred că suntem în linie dreaptă, ne ocupăm de școlarizare, de recrutare de personal. Facem module de câte zece oameni, primul modul îl avem deja pregătit. Școlarizarea o facem în Timișoara, iar examenele se dau la Galați. Este implicată și Căpitănia Portului și există firme agreate de cei de la Autoritatea Navală Română. M-au surprins inclusiv agenții de pază și intervenții de la alte firme, își doresc să fie marinari”, a declarat, pentru Tion.ro, Ioan Goia, directorul RATT.
Echipajul pentru un vaporetto este format din trei persoane. Oficialii Regiei Autonome de Transport în Comun sunt optimiști și cred că la vară vom naviga pe Bega și că toți cursanții vor lua examenele, la Galați. În prezent, regia are doar doi marinari.
„Să vedem cum e cu transportul naval, din vara, când îi dăm drumul. (…) Un hidrobuz de acest tip, care are până la 50 de locuri, solicită cel puțin trei persoane. Acesta este criteriul principal pentru funcționare. Este un ajutor, ofițerul de punte, cel care leagă parâma, marinarul. Acum ne ocupăm de recrutare. Rămâne de văzut câți vor lua examenele. Noi avem doi angajați care au brevete, nu certificate, pentru că sunt și certificate de atestare ca să lucrezi în marină și sunt brevete. Avem șoferi de autobuz, până la urmă este motor cu ardere internă, este hidrobuz, nu cred că sunt probleme în adaptabilitate. Școlarizarea durează până la trei luni, cu examene cu tot, sunt multe examene pentru un număr de locuri. Este vorba de transport public, transportul de agrement are altă reglementare”, a mai spus Goia pentru Tion.ro.
RATT va școli în această perioada 65 de oameni, care să se ocupe de cele șapte vaporașe – hidrobuze care vor naviga pe Bega, atât pentru transportul public, cât și pentru transportul de agrement.
Așadar, dacă școlarizarea durează trei luni și primele ambarcațiuni vin la Timișoara luna aceasta, vaporașele ar putea sta degeaba până când vor putea fi scoase pe Bega.
Un vaporaș va avea 50 de locuri și costă peste 275.000 de euro. Licitația a fost câștigată la începutul lunii septembrie de firma Spat Yard SRL din Galați, iar ambarcațiunile ar trebui să fie aduse la Timișoara în termen de șase luni de la data semnării contractului.
Articole pe aceeași temă:
Pe autostrada Lugoj – Deva ar putea fi deschisi circulatiei peste 60 de kilometri in acest an
Gratis cu RATT la Timisoara, cu vaporasele pe Bega si cu microbuze electrice in centrul istoric
Primele fotografii cu vaporasele Timisoarei: cum arata in interior si exterior
Citiți principiile noastre de moderare aici!